Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:55
Hallotjes!

In mijn zoektocht om een 'starterspakket' bij elkaar te krijgen heb ik al verschillende vragen gesteld aan jullie. Binnenkort ga ik namelijk op reis en wil ik een basis uitrusting bij hebben om te beginnen met foto's maken en filmen.

Nu is het me gelukt een GoPRO 4 te bemachtigen om bijvoorbeeld actie filmpjes te maken, maar hiernaast zou ik graag nog een extra camera hebben voor de scherpe video beelden en foto's.

Momenteel kijk ik naar een Sony A6000 (€ 579,-) en A6300 (€ 977,-), maar door de prijs is er erg veel twijfel...
De voordelen van een a6300 zijn me wel duidelijk, maar ik denk persoonlijk dat alleen de 4K en 120fps voordelen biedt voor de toekomst :?

Natuurlijk blijft het altijd een persoonlijke keuze en hoeveel waarde je eraan hecht maar door jullie mening hoop ik wat meer input te hebben om over na te denken. De body maakt namelijk niet helemaal de camera. Hierin spelen lenzen namelijk ook een grote rol.

Mogelijk dat er ook zelf mensen zijn die beeldmateriaal hebben van een van de twee modellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07-2021
Heb je in gedachte wat je wilt fotograferen? (landschap of portretten)

Hieronder heb ik nog wat info tijdens mijn zoektocht bewaard:
https://www.dxomark.com/R...-lenses-on-the-Sony-A6000

Ik heb zelf de A6000 met een Sigma 30mm f/2.8
check deze eens:
YouTube: Sigma 30mm F2.8 EX DN Lens - In Depth Review on the Sony a6000 Camera

Mijn advies is om de A6000 met eventueel nog een extra lens te kopen, hou je extra geld over voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik had de a6000 en heb hem omgeruild voor de a6300.

Reden was dat de camera voor mijn canon 400mm bedoelt was via een metabones adapter.

Ben je ooit van plan zo'n combinatie te gebruiken dan is de a6300 de beste keuze. Werkt veel beter.

Ga je toch geen canon lenzen gebruiken dan zou ikzelf voor de a6000 gaan. Net zo veel camera en veel goedkoper

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 11:55
Ik denk dat je ook goed moet overwegen hoe belangrijk video voor je is. Heb je 4K en 120fps film echt nodig? Heb je de thuis de mogelijkheden om 4K te gebruiken (videobewerking/4K scherm). Je zou die 400 euro ook kunnen steken in goed glas.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@LJZ De A6000 is een fantastische aankoop, niet te lang over nadenken en het extra geld lekker besteden aan accesoires of je vakantie.

Zorg er wel voor dat je een beetje weet hoe de camera werkt, alles in JPEG schieten op de automatische stand is een zonde ;)

Zie hier ook een overzicht van de (minimale) praktijk verschillen.

http://cameradecision.com...a6000-vs-Sony-Alpha-a6300

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 29-08-2017 21:34 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:55
@GetterRobo @Malfoi @RobertJRB @Unidentified Bedankt voor jullie reacties!

Fotografie is meer gericht op landschappen, maar het filmen betrekt zich echt meer op korte filmpjes van tussen de 30 tot 60 seconden welke ik veelal upload op Instagram. Professioneel niveau hoeven we nog lang niet aan te denken, maar de glimlach van oor tot oor tijdens het monteren blijft echt geweldig.

Het soort filmpjes waar ik persoonlijk echt het meest van geniet is bijvoorbeeld:

Op de planning staat ook een Macbook pro. Dus de mogelijkheden om richting de 4K te gaan zijn er wel, maar volgens mij nog steeds niet nodig voorlopig. Waar telefoons, PC en laptops nog altijd vaak full HD hanteren.

Toch blijft het voor mezelf een moeilijke keuze, omdat de 120fps me erg aanspreekt om mooie vertraagde beelden te creëren en de Slog mogelijkheden op de A6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet dan de gimbal en een goed videostatief ook niet, anders ga je jezelf alleen maar teleurstellen.
Pagina: 1