Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor WOW legion en school.

Pagina: 1
Acties:

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 19:12
Beste Tweakers,

Graag zou ik jullie advies willen inwinnen over het volgende.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor een kameraad van me ben ik opzoek naar een laptop die WOW Legion op medium instellingen goed aankan. Verder speelt hij geen andere spellen, het gaat alleen puur om WOW Legion. Daarnaast zal hij de laptop ook voor school gebruiken maar dat zullen simpele huis, tuin en keuken taken zijn. Zoals Powerpoint, verslagen typen etc. Ik heb al gekeken in de Pricewatch en een opsetje gemaakt alleen ik weet niet of de gekozen laptops het aan zouden kunnen of dat het gewoon pure overkill is. Ik weet dat WOW best cpu heavy is en dus aardig leunt op de cpu met Raids, dungeons etc.

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget gekregen maar ik schat op een laptop 700-800. Of ben ik dan echt te overpriced?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij zal elke dag mee naar school genomen worden. Daarom denk ik dat een laptop van 15 inch voldeonde zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij heeft geen merkvoorkeuren. Zolang de laptop maar 'doet wat hij moet doen' en hij WOW legion op medium settings goed met zijn kameraden kan spelen dus geen ultra.

Hieronder de samenstelling die ik heb gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook A556UQ-DM1369T€ 799,-€ 799,-
1HP Pavilion 15-cc593nd€ 749,-€ 749,-
1MSI GL62M 7RDX-1446NL€ 849,-€ 849,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.397,-

Ik hoop dat ik jullie voor nu voldoende informatie heb gegeven, Mochten er nog vragen etc zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt _/-\o_

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
i5-7300HQ is veel beter dan de i5-7200U.
GeForce GTX 1050 is veel beter dan GeForce 940MX.

Wat CPU en GPU zou ik voor de MSI gaan, zeker als de prijs vrijwel gelijk is.

Persoonlijk vind ik een mooi scherm belangrijk bij gamen, wat dat betreft komt de HP beter uit de bus met het IPS scherm. Vermoedelijk heeft de MSI een TN scherm. Kwaliteitverschillen van een TN scherm kunnen groot zijn. Er bestaan bedroevend slechte TN schermen, en TN scherm die best aardig zijn. Het zou jammer zijn als de MSI zo'n bedroevend slecht TN scherm heeft.

• McFastFood
Slogra schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:37:
i5-7300HQ is veel beter dan de i5-7200U.
GeForce GTX 1050 is veel beter dan GeForce 940MX.

Wat CPU en GPU zou ik voor de MSI gaan, zeker als de prijs vrijwel gelijk is.

Persoonlijk vind ik een mooi scherm belangrijk bij gamen, wat dat betreft komt de HP beter uit de bus met het IPS scherm. Vermoedelijk heeft de MSI een TN scherm. Kwaliteitverschillen van een TN scherm kunnen groot zijn. Er bestaan bedroevend slechte TN schermen, en TN scherm die best aardig zijn. Het zou jammer zijn als de MSI zo'n bedroevend slecht TN scherm heeft.
Bedankt voor je reactie!

Ik snap dat het inderdaad beter is. Maar is het uberhaupt fatsoenlijk speelbaar op de HP laptop? Of gaat die het sowieso het niet trekken en blijft de Msi nog als enige optie over? Of zijn er nog andere alternatieven?

• McFastFood
*bump*

Iemand die mij meer informatie wil en kan verschaffen? Zo niet, wat voor informatie ontbreekt er nog? Mijn kameraad en ik zouden het erg op prijs stellen :) :)

• Slogra
  • Niet online
Op de GeForce 940MX zal het ongetwijfeld speelbaar zijn met de juiste settings.

Houd er rekening mee dat WoW bij elke uitbreiding zwaarder wordt. Bij de laaste uitbreiding kun je veel verder kijken en is de medium distance gelijk aan max setting van de vorige uitbreiding. Daarnaast zijn er nog wel eens zware piekmomenten bijvoorbeeld bij raids.

De GeForce GTX 1050 is een jaar nieuwer dan de GeForce 940MX en gebruikt evenveel watt bij een (~30%?) betere performance. En op een 4 cores / 4 threads processor draait wow een stuk beter dan op een 2 cores met 4 threads processsor.

Zo te zien is een IPS scherm de MSI GL62M-7RDX optioneel.
https://www.msi.com/Laptop/GL62M-7RDX.html

Geen idee of het op dit model zit, dat zou je moeten uitzoeken.

• Cinemaskoop
  • Laatst online: 24-11 12:39
De 940mx moet het gewoon aankunnen. Ik zou dus voor die HP pavilion gaan en die is vandaag nog 749 omdat het een actie is. Ik had gebeld en ze gaven aan dat die actie alleen vandaag nog liep. Heb em dus zelf ook aangeraden aan m'n oom gister en die had em besteld

• Rambooow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 00:43
Denk dat die lasptop dat prima aan kan en ook goed te tillen is. Ik kan uit ervaring helaas wel vertellen dat de combinatie WoW en school best killing is voor je cijfers (-;

• McFastFood
Dankjewel allemaal voor de reacties!

Heb de laptops doorgegeven aan mijn kameraad met daarin de bijbehorende uitleg. Nu dient die alleen zelf een keuze te maken welke als het gaat worden.

En wat betreft de cijfers, ja dat zal die zelf moeten doen ;) 8)7

Dit topic kan dus gesloten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door McFastFood op 03-09-2017 19:51 ]

Pagina: 1