Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minmel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik moet om medische redenen iets anders gaan doen dan mijn huidige baan. Nu word mij geadviseerd me te verdiepen in de ICT. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen.

Voordat ik me in een opleiding stort waar ik niet van weet of het wel de juiste is dacht ik hier mijn vraag is te stellen. Wat kan ik het beste doen (en wat het beste leren) voor een mooie fundatie? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En wat heb je zelf al uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:19
theHoff schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:16:
En wat heb je zelf al uitgezocht?
Dat ja idd, er zijn 1001 richtingen binnen de ICT, wat spreekt je zelf aan @Minmel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 21:17
Minmel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:15:
Nu word mij geadviseerd me te verdiepen in de ICT. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Heb je überhaupt enige ervaring/kennis in dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

De term "ICT" is zo breed..

Mits je kennis heel klein is raad ik je aan om eerste de verschillende richtingen van ict door te nemen

Bijvoorbeeld hier

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, "ICT".....

Dus programmeren, server beheer, telematica etc etc. alles spreekt je dus evenveel aan? nee? oh, want daar kun je namelijk zelf mee beginnen door te filteren wat je wel en niet leuk lijkt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Minmel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:15:
Ik moet om medische redenen iets anders gaan doen dan mijn huidige baan. Nu word mij geadviseerd me te verdiepen in de ICT. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen.

Voordat ik me in een opleiding stort waar ik niet van weet of het wel de juiste is dacht ik hier mijn vraag is te stellen. Wat kan ik het beste doen (en wat het beste leren) voor een mooie fundatie? _/-\o_
Kijk eens eerst wat je zelf wil, een advies om ergens in te stappen hoeft niet bindend te zijn. Er zijn legio mogelijkheden, maar dan moet je het wel zelf willen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minmel
Hoop sites en vacatures vergeleken. Begint beetje te duizelen. Ook een site gevonden die probeerde de verschillende richtingen binnen de ICT uit te leggen. Maar dat leek meer op een verkoopverhaal.

Thanks for onderstaande link!
0stone0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:18:
De term "ICT" is zo breed..

Mits je kennis heel klein is raad ik je aan om eerste de verschillende richtingen van ict door te nemen

Bijvoorbeeld hier
Ik duik hier soort van helemaal nieuw in. Elke advies om meer richting te geven aan het zoeken is welkom!

[ Voor 8% gewijzigd door Minmel op 29-08-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat je het beste niet top-down moet gaan zoeken, maar eerder bottom-up. Kijk eerst naar wat je weet, en en wat je kan, daarna pas naar welk IT gebied dat bestrijkt, wat je nog moet doen om er wat in te kunnen uitvoeren, en daarna naar vacatures.

De kans dat je nu eest een vacature vindt en dan magisch de skillset krijgt is vrij klein. Veel mensen lopen stuk in de IT en IT opleidingen om dat ze de affiniteit niet hebben, en de inhaalslag van tussen je 10e en 18e lekker hacken niet kunnen maken.

Hoewel je bijvoorbeeld kan leren om software engineer te worden zullen de meeste mensen niet veel verder komen dan het trucje wat ze geleerd hebben nadoen. Het echte begrijpen en de denkpatronen bevatten is niet voor iedereen weggelegd en kan je ook niet altijd achteraf bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Wat is je achtergrond (studie, werkervaring)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou beginnen op een call center, welke de telefoon aanneemt, daar hoef je geen onderzoek voor te doen, kwestie van telefoon aannemen en daarna in een melding gieten.

Vanuit daar kan je, als je steeds meer nieuwsgierig wordt doorgroeien naar junior werkplekbeheer, dan mag je wachtwoorden resetten, gebruikers toevoegen aan groepen en ICT middelen uitleveren.

^dit heb ik zo genoemd, omdat je natuurlijk in de ICT / of eigenlijk elke sector, wel meer moet doen dan je vraag dumpen zonder zelf gekeken te hebben....nofi

Belangrijk lijkt mij eerst, waarom moet je naar de ICT sector kijken? Als het is omdat je niet lang kan zitten, dan wordt het natuurlijk lastig, heb je last van hoofdpijnen / migraine wordt het lastig, kan je geen fysieke werkzaamheden verrichten zou je geen beheer / werkplek beheerder kunnen worden, omdat je daar wel eens wat fysieks voor moet verplaatsen, dan wordt het iets lastiger, want dan zou je kunnen kijken naar de programmeur kant, maar daar moet je wel affiniteit voor hebben.

Al met al, ben je 24, kan je nog die bovenste stappen volgen, ben je al 40... tja dan wordt dat gauw lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:01

RaseriaN

So much choices..

Volgende die denkt met "ICT" even vlug in te stappen. Zeker ook nog de wens voor "makkelijk geld verdienen" erbij?

Laat ik het zo zeggen, als je net zoveel inzet hebt in "ICT" als dat je hebt met het zoeken en maken van een normale topicstart dan wens ik je veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minmel
Niet gevreesd ben dit zelf al enige tijd aan het onderzoeken. Als ik de testen moet geloven is probleemoplossend vermogen een talent. Communicatie niet. Dat mijn topic geen schoonheidsprijs verdient zal dan ook best kloppen.

Dank iig voor links waar weer wat nieuws te lezen viel. Wie weet dat me dat weer wat duidelijk schept over de meeste efficiënte manier om verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Minmel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:42:
Niet gevreesd ben dit zelf al enige tijd aan het onderzoeken. Als ik de testen moet geloven is probleemoplossend vermogen een talent. Communicatie niet. Dat mijn topic geen schoonheidsprijs verdient zal dan ook best kloppen.

Dank iig voor links waar weer wat nieuws te lezen viel. Wie weet dat me dat weer wat duidelijk schept over de meeste efficiënte manier om verder te komen.
Want die ene link gaf je zoveel info wat je in al die tijd van "onderzoeken" niet zelf hebt gevonden?
Minmel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:48:
Nee. Maar dank uitspreken leek me fatsoenlijk.
Kun je toelichten hoe je dingen hebt onderzocht? want alleen kijken naar vacatures schept inderdaad geen duidelijkheid en zoals je had gezien is ICT erg ruim. Ik probeer oprecht te begrijpen hoe je kan beweren dat je moeite hebt gedaan en "dingen" hebt uitgezocht als je zulke basale informatie nog niet eens weet/hebt gevonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Fietsbel op 29-08-2017 16:51 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minmel
Nee. Maar dank uitspreken leek me fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Wat is je achtergrond en door wie wordt je geadviseerd? De IT zoals gezegd is nogal breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52
Begin eens met wat basis dingen,

- Hoe oud ben je ?
- Wat voor opleiding heb je ?
- Wat voor werk doe je momenteel ?
- Waarom wil je zelf de ict in buiten het advies
- Welke richting lijkt je leuk ?

Als je 0 ervaring hebt en geen opleiding kom je al snel op een unskilled servicedesk terecht.
Vanuit daar kan je je gaan opwerken naar iets wat je leuk gaat vinden. Dit zal wel meerdere jaren duren.

Doe je een opleiding dan nog begin je vaak op de servicedesk want geen ervaring en werk je je zo op. Door te blijven leren ga je omhoog. Maar ook dit duurt meerdere jaren.

[ Voor 47% gewijzigd door HKLM_ op 29-08-2017 16:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit topic getuigt niet van eigen inzet of zelfs maar een aanzet daartoe. Probeer je eens te verdiepen in de IT als vakgebied, voordat je hier een topic opent. Ik zal dit topic sluiten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.