Toon posts:

Korte vraag aankoop 8gig ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
HyperX FURY - DDR4

8 GB - DIMM 288-PIN - 2133 MHz / PC4-17000 - CL14 - 1.2 V - niet-gebufferd - niet-ECC

Ik heb op dit moment het bovenstaande in mijn computer zitten. (Jaar geleden in elkaar laten zetten)

Nu ben ik van plan om er 16GB van te maken.

Nu is mijn vraag alleen of ik exact deze weer moet bestellen, of is er een beter exemplaar tegenwoordig?

Ik heb even rondgekeken en ik zie dat er een hogere MHz beschikbaar is dan de 2133MHz die ik heb.

Is het zo dat hoe meer MHz hoe beter?
Of maakt dat geen reet uit en zal ik gewoon zo'n zelfde bestellen als die ik er nu in heb zitten.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je kan het beste dezelfde bestellen, of deze vervangen en een beter bestellen.

Controleer de documentatie van je moederbord of er nieuwere worden ondersteund indien je de huidige niet kan bestellen.

Als je nieuwe koopt en deze er bij prikt naast je huidige, zal deze afgeremd worden naar de snelheid van je huidige RAM geheugen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je moederbord heeft een maximale snelheid voor geheugen die wordt ondersteund. Je kunt wel sneller geheugen plaatsten maar 1. deze werkt maar alleen op de max snelheid van je moederbord (zonde van je geld) of 2. deze wordt niet (goed) herkend en de PC start niet of errors. (zonde van je geld)

Ga even naar de website van je moederbord fabrikant en lees welk geheugen er ondersteund wordt en koop deze. Bij voorkeur lees je ook even hoe je moederbord het geheugen geplaatst wilt hebben om goed te functioneren, vaak moeten dezelfde bankjes geheugen van dezelfde timing,latency fabrikant in een bepaalde volgorde geplaatst worden om goed te functioneren.

Bij twijfel: koop een identiek setje die je nu hebt en plaats deze erbij (soms is een BIOS update wel vereist om bepaald geheugen te accepteren of een goede werking te garanderen)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Kijk voor de zekerheid ook even of je wel 4 dimm sloten hebt. Zou lullig zijn als je maar 2 sloten hebt en er een setje bij koopt. Of je huidige 8GB moet 1 reepje zijn, dan is er niets aan de hand en kan je het best er een zelfde reepje bij bestellen..

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte GA-H110M-S2H - 1.0

moederbord - micro ATX - LGA1151 Socket - H110 - USB 3.0 - Gigabit LAN - interne afbeeldingen (CPU vereist)

Dit is mijn moederbord.

Ik heb 1 slot van 8gb erin zitten. Er zit nog
een lege slot naast waar ik dus hetzelfde in wil zetten zodat ik 2x 8 heb

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:26:
Gigabyte GA-H110M-S2H - 1.0

moederbord - micro ATX - LGA1151 Socket - H110 - USB 3.0 - Gigabit LAN - interne afbeeldingen (CPU vereist)

Dit is mijn moederbord.

Ik heb 1 slot van 8gb erin zitten. Er zit nog
een lege slot naast waar ik dus hetzelfde in wil zetten zodat ik 2x 8 heb
Ja, leuk...maar wat heb je nu zelf opgezocht ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 16:41
Hier is een lijst van de ondersteunde/aanbevolen memory te vinden: https://www.gigabyte.com/...0M-S2H-rev-10#support-doc

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen rating DDR4-2133

Neem aan dat 2133 dan de max is wat mijn moederbord ondersteund. Ram aanschaffen met meer MHz heeft dus dan geen nut

Ja had het idd gevonden, thnx :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 16:51 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
Misschien nog handig: een linkje naar je huidige kit om bij te bestellen.
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Als Malantur al zegt. Bestel een gelijk reepje en het zal probleemloos in dual-channel werken. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Yes gaan we doen, thnx allen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1