Raad ivm wireless beamers gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een grote living met een witte muur (van ongeveer 4mx4m) waarop ik liever mijn tv scherm via een beamer zou laten projecteren dan een TV te zetten.

Probleem is dat mijn beamer helemaal de andere kant van de living moet staan (ongeveer 7 meter afstand van het eigenlijke scherm) en ik dus liever geen kabels trek tussen mijn decoder (die aan de kant van het scherm moet staan wegens telecom-aansluiting) en de beamer.

Vragen luiden als volgt:

1. Is er een beamer op de markt die een mooi en scherp HD beeld kan produceren van ongeveer 7 meter afstand (en waarvan het beeld idealiter ongeveer 2x3 of 2x2 m² is)?

2. Wat is de beste set up om dit draadloos te doen, dus dat ik aan de ene kant van de kamer mijn beamer aansluit aan de stroom en wireless het hdmi (of scart?) signaal doorstuur van/naar de decoder? Is dit überhaupt mogelijk?

3. Wat dan met het geluid, zal dit uit de beamer komen?

Hartelijk dank voor jullie ongetwijfeld waardevolle feedback!

Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je je al een beetje georiënteerd op deze zaken en rondgekeken?

1: Ja, meerdere, maar alles hangt ook van jouw perceptie af. Wat is mooi? Scherp zijn ze zeker wel.
2: https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
3: Niet doen, geluid wil je uit een echt luidsprekersysteem krijgen - liefst van voren en niet achter/boven je - , en niet dat blikken geluid uit een beamer (waar ook al een ventilator draait).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nibbz

Postmaster General

Beamer keuze kan ik niet bij helpen, maar kwa connectivity:

Ik zou een chromecast (ultra of normaal) gebruiken hiervoor. Die prik je op de HDMI van je beamer, en kun je vanaf je computer / telefoon / nas streamen.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:08
Nibbz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:57:
Beamer keuze kan ik niet bij helpen, maar kwa connectivity:

Ik zou een chromecast (ultra of normaal) gebruiken hiervoor. Die prik je op de HDMI van je beamer, en kun je vanaf je computer / telefoon / nas streamen.
En hoe ga je het geluid dat regelen via de luidsprekers? Mijn projector heeft geen audio/HDMI out in elk geval...

Ligt er ook aan hoe de opstelling verder is natuurlijk.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nibbz

Postmaster General

Thalaron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

En hoe ga je het geluid dat regelen via de luidsprekers? Mijn projector heeft geen audio/HDMI out in elk geval...

Ligt er ook aan hoe de opstelling verder is natuurlijk.
hmm, in mn hoofd ging die conclusie trekken makkelijker :p.. maar je hebt helemaal gelijk. Eerste waar ik aan denk ik wellicht via Bluetooth, het van de beamer door naar de versterker te sturen?

Geen idee of beamers die functionaliteit hebben. Zal nog eens ff kijken :)

lees hier wel, dat als je de desktop cast.. hij alleen video cast.. audio blijft op de PC / Reciever / Default Audio device)

https://www.reddit.com/r/.../?st=j6xohs53&sh=3f5e76f9

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Er bestaan "draadloze" projectoren, in die zin dat HDMI draadloos wordt verzonden tot aan de projector. De zender is tevens een splitter die het signaal doorstuurt naar jouw versterker/soundbar/luidsprekerset en (draadloos) naar de projector.
Indien je een projector op het oog hebt die dat niet heeft ingebouwd dan kan je kijken naar een losse draadloze HDMI systeem. Die bestaan op 5GHZ (kijk eens naar Marmitek) of op 60GHz (die van DVDO dacht ik).
Kwaliteit van beide systemen is goed, de 5GHz technologie draagt verder, 60GHz levert voor mij een mooi 1080p beeld. De 5GHz heb ik nooit boven 720p geprobeerd, maar 1080p moet die ook aankunnen.

Los van het draadloze gedeelte, wat je jou moet afvragen is hoe "kijkbaar" het beeld zal zal, een projector die op 7m afstand met een basis van 3m moet gaan projecteren in een witte ruimte dat zal niet naar ieders smaak zijn. Een ding is zeker, hij zal een bak licht mogen produceren ook al ben je niet kritisch.

Heb je trouwens ook al eens gekeken naar shortthrow projectoren? Die kan je voor/aan de projectiemuur bevestigen namelijk. Sommige systemen hebben zelfs ingebouwde luidsprekers die niet moeten onderdoen van wat je in de betere TVs terug vindt.
Afbeeldingslocatie: http://4dmjgw2v5z2925eefx3q4ip9.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/01/LG-ultra-short-throw-projector-3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door road rebel op 30-08-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Of IFA presenteerde Philips de Screeneo HDP3550,

Volgens mij doet deze alles wat jij wenst?

[ Voor 16% gewijzigd door road rebel op 05-09-2017 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie antwoorden, ik laat weten wat het uiteindelijk zal worden!

Groetjes,
Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Hoi Tony

Ik ben met een soort gelijk project bezig. Ik zit nog 4.5 meter van het scherm af. De beamen moet in mijn geval boven mijn hoofd hangen. Aan de kant van waar ik zit heb ik echter geen aansluitingen (los van stroom)

Ik ben van plan om voor de 4k beamen te gaan (optoma uhd60) en deze dan voor het gamen met de ps4 pro te gebruiken. Nu kan ik die inderdaad makkelijk onder de beamen kwijt maar dat geluid had ik ook niet over na gedacht! :'s mocht je een idee hebben dan hoor ik het graag! (in mijn onderzoek kwam naar voren dat draadloos hdmi prima werkt. Nu nog een 4k draadloos zien te krijgen...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
2500,- aan een beamer uitgeven en dan niet even een kabeltje trekken?...
De verkeerde keuzes ;) Als je het doet, doe het dan goed, zeker als je zoveel uit geeft...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 02:10:
Hoi Tony

Ik ben met een soort gelijk project bezig. Ik zit nog 4.5 meter van het scherm af. De beamen moet in mijn geval boven mijn hoofd hangen. Aan de kant van waar ik zit heb ik echter geen aansluitingen (los van stroom)

Ik ben van plan om voor de 4k beamen te gaan (optoma uhd60) en deze dan voor het gamen met de ps4 pro te gebruiken. Nu kan ik die inderdaad makkelijk onder de beamen kwijt maar dat geluid had ik ook niet over na gedacht! :'s mocht je een idee hebben dan hoor ik het graag! (in mijn onderzoek kwam naar voren dat draadloos hdmi prima werkt. Nu nog een 4k draadloos zien te krijgen...)
4k draadloos gaat denk ik niet fatsoenlijk lukken. De bandbreedte die ervoor nodig is ga je niet netjes voor elkaar krijgen. En zeker bij een dergelijke beamer zou ik er absoluut niet aan willen beginnen om dat draadloos dan af te gaan handelen.

Makkelijkere oplossing is misschien wel om het device dichtbij de beamer te brengen. Ik heb het zelf opgelost door een plafond-beugel onder een plank te bevestigen die aan de muur hangt. Gaatje erin om de kabeltjes netjes door te voeren en klaar. In mijn geval gaat de kabel daarna netjes een kabelgootje in samen met de voedingskabel, maar je kan daar natuurlijk ook je mediaspeler, ps4 of wat dan ook op plaatsen. De betere oplossing is natuurlijk om naar de 2e HDMI-output van je receiver te gaan, maar dan moet je receiver daar dus wel over beschikken. De duurdere receivers hebben dat over het algemeen wel, de instapmodellen hebben vaak maar 1 HDMI-output. Ook dat valt natuurlijk wel op te lossen met een HDMI-matrix ertussen, maar hou dan wel rekening ermee dat de matrix 4k moet ondersteunen (ik neem aan @60Hz ook) en waarschijnlijk dat je nog de EDID-settings handmatig wil kunnen maken. Dan praat je al snel over matrixen die dermate veel kosten, dat een upgrade van je receiver misschien wel weer logischer is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Hier even een update. Ik heb veelste moeilijk zitten denken.. Ik verplaats de besmeren nu gewoon helemaal naar achter ( recht boven de bank waar ik zit) dan hoef ik ook geen wireless te gebruiken en kan ik gewoon ene hdmi trekken naar de playstation of laptop.

Wat het geluid betreft zat ik en jij Tony ook denk ik helemaal te moeilijk te denken.

Je moet de besmeren zien als je tv.. Dus de beamer hoef je niet met een geluidsinstallatie te verbinden maar het gene wat je daaraan verbind. Dus als je de laptop of playstation (of wat dan ook) draadloos kan verbinden met je soundbar werkt het gewoon. Hier staat de beamer gewoon los van net als je tv..
Pagina: 1