Vroeger hadden mijn ouders aan ABN Zilvervloot rekening voor me, waar je kon sparen vanaf de geboorte en dat komt dan vrij op je 18e. Kreeg je natuurlijk jaarlijks rente op en bij vrijgeven nog een (fikse) bonusrente.
Tegenwoordig is spaarrente natuurlijk nihil. Veel banken bieden nog wel zo'n product aan, maar rente daarop is natuurlijk niet interessant (0,2-0,5%). Enige bank met vergelijkbaar "Zilvervloot" concept is SNS, maar daarop is inleg maximaal 600 euro per jaar.
Aangezien in dit geval je een vrij lange looptijd hebt, ben ik benieuwd of er niet interessantere opties zijn, bijv. via beleggen of een andere vorm.
Ideale eisen:
Wat zijn interessante financiële producten waar ik naar zou moeten kijken?
Tegenwoordig is spaarrente natuurlijk nihil. Veel banken bieden nog wel zo'n product aan, maar rente daarop is natuurlijk niet interessant (0,2-0,5%). Enige bank met vergelijkbaar "Zilvervloot" concept is SNS, maar daarop is inleg maximaal 600 euro per jaar.
Aangezien in dit geval je een vrij lange looptijd hebt, ben ik benieuwd of er niet interessantere opties zijn, bijv. via beleggen of een andere vorm.
Ideale eisen:
- Beginnen met lage inleg (500-1000 euro)
- Elk jaar bij te plussen met vergelijkbaar bedrag
- Beter rendement dan huidige spaaropties (ik snap dat er niet iets is als gegarandeerd rendement).
Wat zijn interessante financiële producten waar ik naar zou moeten kijken?