Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-04 19:00
Hoi Tweakers!

5 maanden geleden heb ik mijn oneplus 3t gekocht, waar ik erg tevreden mee ben.

Jammer genoeg heb ik hem 3 weken geleden laten vallen, en deden de knoppen aan de bovenkant het niet meer.

Na een tijd met customer service gepraat te hebben (van oneplus) heb ik hem gratis kunnen opsturen voor reparatie.

Na 2 weken lang niks gehoord te hebben, krijg ik een mail binnen, dat mijn garantie verlopen is (na 5 maanden?!?!!?) en dat ik 205 euro moet betalen voor reparatie, of 40 euro om hem (kapot) teruggestuurd te krijgen.

Ik vond deze kostte erg hoog, dus heb ik gekeken op het reparatie portaal van hen (kan je je reparatie volgen), want hier staat namelijk een heel logboek.

Ik zag daar staan dat ze mijn telefoon helemaal gecontrolleerd hadden op wat er defect was.

Op de dag dat bij binnen was gekomen bij de repair service, hebben ze (inderdaad) gezien dat de knoppen en camera niet werken zoals ze horen te doen, en hij is toen naar de reparatie plek gestuurd.

Daar onder staat er nog een log (van 3 dagen geleden gek genoeg): *Device is in bootloop* Dit vond ik al heel vreemd.

Nog een dag later (2 dagen geleden dus): *Power on button does not do anything*.

Ik heb geen IDEE wat hier aan de hand is, maar BLIJKBAAR hebben ze tijdens het repareren heel m'n telefoon daar kapot gemaakt.

Nu moet ik dus OF kiezen voor 205 euro om alles (inc wat zij kapot hebben gemaakt) te repareren, of mijn telefoon voor 40 euro terug te krijgen (MAAR HIJ IS ER NU NOG SLECHTER AAN TOE DAN EERST)

tldr; Telefoon opgestuurd, ze hebben em daar *Gerepareerd*, maar eigelijk nog stukker gemaakt. Nu moet IK betalen

Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen, of wat het beste is om te doen? Kan ik hier nog onderuit komen?

Hartelijk bedankt,

Siebren

Beste antwoord (via SieBRUM op 29-08-2017 14:16)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:39

Shunt

Boe

@siebrenkraak YouTube: OnePlus 3T Teardown and Reassemble - Fixez.com

Dit is de teardown video van jouw type telefoon.
Hier zie je goed hoe de power knop en de volume knoppen op de zelfde kabel zitten. En daardoor is als de een kapot is het niet heel vreemd dat er bij het onderzoeken de power knop die toevallig nog werkte ook sneuvelt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry als ik even negatief overkom: de support van oneplus is net zo goed als de windrichting. De ene persoon krijgt alles bij ze gedaan, de volgende absoluut niks en stoppen ze gewoon met communiceren.

Wat ik lees: ze hebben teveel reparaties uitgevoerd waar ze jou niet over hebben geraadpleegd, er is nooit een akkoord voor bedrag A of B afgesproken en nu verwachten ze 205 Euro voor een werkende telefoon.

Mijn advies: schakel je verzekering in (inboedel, rechtsbijstand of van je creditcard) en laat hen het afhandelen.

oneplus zegt wel in de EU te mogen verkopen maar ze trekken zich soms uitermate weinig aan van de rechten/plichten die dat met zich meebrengt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
MAX3400 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:20:
Sorry als ik even negatief overkom: de support van oneplus is net zo goed als de windrichting. De ene persoon krijgt alles bij ze gedaan, de volgende absoluut niks en stoppen ze gewoon met communiceren.

Wat ik lees: ze hebben teveel reparaties uitgevoerd waar ze jou niet over hebben geraadpleegd, er is nooit een akkoord voor bedrag A of B afgesproken en nu verwachten ze 205 Euro voor een werkende telefoon.

Mijn advies: schakel je verzekering in (inboedel, rechtsbijstand of van je creditcard) en laat hen het afhandelen.

oneplus zegt wel in de EU te mogen verkopen maar ze trekken zich soms uitermate weinig aan van de rechten/plichten die dat met zich meebrengt.
Beste MAX3400,

Thanks voor je reactie!

Had zelf niet gedacht om de verzekering in te schakelen inderdaad!
Ga ik zeker vlug even doen;

Maar het probleem is dat ze hem nog niet hebben gerepareerd. Ze geven mij de keuze om hem te laten repareren voor 205 euro, of (in de staat zoals hij nu is) voor 40 euro terug te laten sturen OF ze gooien hem gewoon weg...

Over de support, ik heb inderdaad ook gelezen dat mensen erg negatief over de support zijn.
Zelf heb ik de oneplus one/two en nu dus de 3t gehad, en was tot nu nog nooit in aanraking gekomen met de support.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ho wacht stop, jij laat je telefoon vallen, daarmee vervalt volgens mij sowieso al een deel van je garantie want je hebt je telefoon door onkundig handelen beschadigd. Je knoppen zijn kapot en je hebt contact gehad met de klanten service van Oneplus. Jij mocht je telefoon opsturen hier is neem ik niet aan gesproken dat hij "kosteloos" gerepareerd gaat worden?

Zover ik het begrijp en snap hoe dit soort dingen werken, heb je nu gewoon een reparatieverzoek ingediend voor een schade die jij zelf veroorzaakt hebt. Tijdens de reparatie zijn ze nog meer problemen tegen gekomen. Zover ik kan zien zit de power button van je oneplus vast aan andere knoppen (intern). Dus het is heel aannemelijk dat als je volume knoppen het niet meer doen door de val er bij een reparatie nog meer problemen kunnen ontstaan met een knop verder in de draadboom.

Volgens mij krijg je op dit moment gewoon exact wat je gevraagd hebt een reparatie van je zelf kapot gemaakte telefoon en die reparatie kost je 205 euro.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Shunt Voor zover ik weet, is het in de EU verplicht om een offerte uit te brengen voor de te verwachten kosten. Dit lijkt oneplus nu ook te doen maar de kosten zijn hoger dan verwacht.

Het hangt er nu dus om: waarom offreert oneplus 6 reparaties (bijvoorbeeld) terwijl de klant verwacht dat er maar 2 reparaties nodig zijn.

Gedeeltelijk op basis van onbekendheid van de werking van het produkt maar een bootloop (zoals gemeld) kan ik niet geheel verklaren op basis van de defecten. Dat klinkt namelijk net zo erg/wazig als dat je CPU bijvoorbeeld (!!!!) defect is maar de correlatie met het laten vallen is niet aangetoond oneplus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@siebrenkraak even niet ingaande op het bedrag. Je geeft aan dat de knoppen aan de bovenkant van het toestel niet meer werkte, maar de OnePlus 3T heeft geen knoppen aan de bovenkant. Welke knop of knoppen waren precies defect na de val?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@MAX3400 Zover als ik kan lezen in het bericht van @siebrenkraak nergens dat er een reparatie is uitgevoerd. Ik lees alleen dat er meerdere status updates zijn geweest en een aantal additionele fouten zijn gevonden. Dus dit is simpelweg de offerte voordat er een reparatie uitgevoerd zal / kan worden.

De bootloop tja dat zou best te maken kunnen hebben met de powerbutton bijvoorbeeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Shunt op 29-08-2017 13:31 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
Shunt schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:25:
Ho wacht stop, jij laat je telefoon vallen, daarmee vervalt volgens mij sowieso al een deel van je garantie want je hebt je telefoon door onkundig handelen beschadigd. Je knoppen zijn kapot en je hebt contact gehad met de klanten service van Oneplus. Jij mocht je telefoon opsturen hier is neem ik niet aan gesproken dat hij "kosteloos" gerepareerd gaat worden?

Zover ik het begrijp en snap hoe dit soort dingen werken, heb je nu gewoon een reparatieverzoek ingediend voor een schade die jij zelf veroorzaakt hebt. Tijdens de reparatie zijn ze nog meer problemen tegen gekomen. Zover ik kan zien zit de power button van je oneplus vast aan andere knoppen (intern). Dus het is heel aannemelijk dat als je volume knoppen het niet meer doen door de val er bij een reparatie nog meer problemen kunnen ontstaan met een knop verder in de draadboom.

Volgens mij krijg je op dit moment gewoon exact wat je gevraagd hebt een reparatie van je zelf kapot gemaakte telefoon en die reparatie kost je 205 euro.
Hoi Shunt ,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb hem inderdaad helemaal zelf laten vallen (stom van me natuurlijk)
Toen ik er achter kwam dat de knoppen het niet deden, was het eerste wat ik natuurlijk probeerde (meerdere malen) opnieuw opstarten. Dit betekend dat hij voordat ik hem heb ingeleverd, geen problemen had met het opstarten.
Ik had het OK gevonden als ik te telefoon terug zou kunnen krijgen in de staat die hij WAS. Maar dat is niet zo. Hij is er nu slechter aan toe..

De opstart knoppen zitten aan de andere kant van de telefoon trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

siebrenkraak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Hoi Shunt ,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb hem inderdaad helemaal zelf laten vallen (stom van me natuurlijk)
Toen ik er achter kwam dat de knoppen het niet deden, was het eerste wat ik natuurlijk probeerde (meerdere malen) opnieuw opstarten. Dit betekend dat hij voordat ik hem heb ingeleverd, geen problemen had met het opstarten.
Ik had het OK gevonden als ik te telefoon terug zou kunnen krijgen in de staat die hij WAS. Maar dat is niet zo. Hij is er nu slechter aan toe..

De opstart knoppen zitten aan de andere kant van de telefoon trouwens
Bij het onderzoeken van de smartphone wordt deze meestal volledig getest, uit elkaar gehaald. Als je knoppen kapot zijn (meestal zijn de meeste knoppen verbonden via de zelfde kabelboom) is er natuurlijk een oorzaak. Als dit bijvoorbeeld een kapotte connector is of een kabelbreuk is er altijd een kans dat bij het onderzoeken / demonteren de rest van de knoppen ook sneuvelt.

Zo kun je bij een klein barstje in je scherm ook ineens een totaal gebroken scherm hebben na het onderzoeken. Dan zal de oorzaak altijd bij de originele schade worden geschoven. Daar zal ook vast wat over in de voorwaarden staan die je hebt geaccepteerd toen je de telefoon opstuurde.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@siebrenkraak Nu wel even ingaan op je bedrag. Heb je tegen het reparatiecentrum of klantenservice gezegd dat je het toestel heb laten vallen, waarna de knoppen het niet deden?

Binnen 6 maanden moet de fabrikant bewijzen dat het defect door jou gekomen is, maar na 6 maanden ligt de bewijslast bij jou en moet jij aantonen dat het een fabrieksfout is geweest. Wanneer jij dus hebt aangegeven dat je het toestel hebt laten vallen, kunnen ze het daarmee bewijzen en vervalt de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
rens-br schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:30:
@siebrenkraak even niet ingaande op het bedrag. Je geeft aan dat de knoppen aan de bovenkant van het toestel niet meer werkte, maar de OnePlus 3T heeft geen knoppen aan de bovenkant. Welke knop of knoppen waren precies defect na de val?
Beste rens-br,

Sorry voor de verwarring.
Ik bedoel de harder-zachter, en mute-schuif knopje.
Ik bedoelde de knoppen aan de bovenzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

siebrenkraak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:36:
Ik bedoel de harder-zachter, en mute-schuif knopje.
Ik bedoelde de knoppen aan de bovenzijde :)
De volume knoppen en alert-slider dus. Maar die zitten toch gewoon aan de linkerzijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
rens-br schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

De volume knoppen en alert-slider dus. Maar die zitten toch gewoon aan de linkerzijkant?
Klopt inderdaad. Sorry heb de telefoon nu niet voor me liggen (al 3 weken niet meer).

Met linker bovenzijde bedoelde ik eigelijk; linkerkant, en dan bovenin. Niet zo zeer bovenkant van de telefoon.
Beetje stom verwoord nu ik het zo opnieuw lees, excuses

[ Voor 22% gewijzigd door SieBRUM op 29-08-2017 13:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hier zie je goed hoe de power knop en de volume knoppen op de zelfde kabel zitten. En daardoor is als de een kapot is het niet heel vreemd dat er bij het onderzoeken de power knop die toevallig nog werkte ook sneuvelt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
Shunt schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:53:

Beste Shunt,

Hartelijk bedankt dat je zoveel moeite wil doen voor me!

Zelf ben ik niet zo hardware technisch ingesteld, dus je helpt me hier een hoop mee.
Als ik het goed snap, zeg je eigelijk dat het _raar_ is dat die powerknop nog wel werkte haha.
Ik denk dat er dan geen andere optie mogelijk is dan maar die 205 euro te betalen.

Erg bedankt voor je hulp!

Siebren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

siebrenkraak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Beste Shunt,

Hartelijk bedankt dat je zoveel moeite wil doen voor me!

Zelf ben ik niet zo hardware technisch ingesteld, dus je helpt me hier een hoop mee.
Als ik het goed snap, zeg je eigelijk dat het _raar_ is dat die powerknop nog wel werkte haha.
Ik denk dat er dan geen andere optie mogelijk is dan maar die 205 euro te betalen.

Erg bedankt voor je hulp!

Siebren
Neem wel ook nog even contact op met je verzekeraar (inboedel) vaak valt klein elektronica ook onder de polis. Wellicht dat ze de reparatie kosten gewoon dekken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SieBRUM
Shunt schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Neem wel ook nog even contact op met je verzekeraar (inboedel) vaak valt klein elektronica ook onder de polis. Wellicht dat ze de reparatie kosten gewoon dekken.
Zou ik doen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Oudt
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-04-2023
Als je betaald hebt met een Creditcard ben je meestal 180 dagen verzekerd voor je aankoop.
5 maanden is grofweg 150 dagen dus een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Shunt schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Wel even goed controleren dan inderdaad. Ik hoorde laatst op de radio dat telefoons steeds vaker worden uitgesloten van de polissen (en niet voor niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937633

Ho wacht stop, jij laat je telefoon vallen, daarmee vervalt volgens mij sowieso al een deel van je garantie
Je garantie vervalt niet omdat je je telefoon laat vallen.

Schade veroorzaakt doordat je je telefoon laat vallen valt niet onder de garantie.

Twee verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 937633 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 01:22:
[...]

Je garantie vervalt niet omdat je je telefoon laat vallen.

Schade veroorzaakt doordat je je telefoon laat vallen valt niet onder de garantie.

Twee verschillende zaken.
Een deel van je garantie kan vervallen bij schade aan de telefoon die veroorzaakt is door onzorgvuldig gebruik. Lees je garantie voorwaarde er maar eens op na.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Zelf je telefoon stuk maken en dan boos zijn op OP omdat de rekening te hoog uitvalt?

Je zou voor de grap eens naar een nederlandse telefoonhersteller moeten bellen. De kans is groot dat je daar het dubbele kwijt bent en dat je een maand op je telefoon moet wachten omdat ze de onderdelen niet hebben.

Goedkopere telefoons zijn nou eenmaal snel economisch total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937633

Shunt schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:11:
[...]

Een deel van je garantie kan vervallen bij schade aan de telefoon die veroorzaakt is door onzorgvuldig gebruik. Lees je garantie voorwaarde er maar eens op na.
Twee verschillende zaken. Garantie vervalt doordat de garantietermijn verstrijkt. Juridisch onderscheid. Interesseert niet wat er in de 'garantievoorwaarden' staat, dat is vaak ook maar een bijeengeraapt zootje, zo wijzen het wetboek en de rechter vaak uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 937633 op 12-09-2017 13:51 ]

Pagina: 1