Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WiFi kaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb wat problemen met een WiFi kaart (wordt helemaal niet herkent in device manager, drivers installeren niet etc). Dus ik denk dat het aan de kaart zelf ligt. Nu is dat een ralink rt5390. Ik heb nog een andere laptop liggen die het niet meer doet, maar de wifi kaart naar mijn weten nog goed werkt. Nu is dat deze laptop.

Nu vraag ik mij af of ik deze WiFi kaart gewoon in de andere laptop kan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
drivers installeren, systeem reset, check aansluiting wifi kaart,

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
Waarschijnlijk kan dat wel.

Het is niet makkelijk om de exacte specs te vinden van de kaart in je donorlaptop (Asus K53SD-SX237V), maar met ebay als bron lijkt 'ie dus gewoon een doorsnee half-hight mini-PCI kaart (of zo) te zijn. Behoorlijk gangbaar dus.

En je huidige ralink kaart is (bron) zo te zien hetzelfde formaat. Ofwel, de een past zo te zien op de plek van de ander. :)

Maar:
Sommige laptops willen nog wel eens een whitelist in de bios hebben van welke kaarten wel of niet toegestaan zijn. Zonder het huidige type van je laptop te weten valt daar denk ik weinig over te zeggen.

En: veel kaartjes gebruiken volgens mij dezelfde antenne-connectoren, maar sommige willen wel eens een nieuwe, kleine aansluiting gebruiken.

Maar volgens mij is het het snelste om gewoon de twee kaarten even naast elkaar te leggen en te vergelijken - en daarna uittesten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, je geeft hier exact de verkeerde info, namelijk van de kaart die je niet gaat gebruiken en van de laptop die je niet gaat gebruiken.

Draai dat eens om:
- welke laptop gaat de nieuwe kaart moeten slikken?
- welke adapter zit er in de kapotte laptop? (gewoon openmaken en bekijken)

Als het een Lenovo is ga je feest hebben met BIOS whitelists, zeker als het een recente is.

Overigens, als ik de specs van die Asus zie is het net zo'n verouderde stuk prul als de RT5390. Zou je niet beter gewoon een Intel AC7260 kopen om erin te stoppen?

Oslik blyat! Oslik!