Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik ben deze topic gestart omdat ik een systeem wil gaan samenstellen, echter heb ik altijd Intel gehad maar op benchmarks en het internet heb ik veel goeds gelezen over de Ryzen processoren. En hierdoor ben ik aan het twijfelen of ik een I7 cannonlake pak of een Ryzen 1600-1700.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat wil ik met mijn systeem gaan doen, gamen en hobbyen met servers/virtuele omgevingen denk aan Linux.

Wat mag het systeem/CPU kostten ?
Zelf heb ik voor de overige onderdelen al merken en een bedrag in gedachtten, deze topic is voor mij niet bedoeld om een GEHEEL SYSTEEM samen te stellen maar echt hulp en advies te krijgen over een CPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf heb ik altijd Intel gehad puur doordat intel processoren wel duur zijn maar ook minder snel hoeven te worden vervangen. Vrienden van mij hebben nog 3000-4000 series waarmee ze veel games op high kunnen runnen. Maar schijnbaar doet Ryzen het goed in benchmarks dus vandaar mijn twijfels...

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overclocken want dit heeft weinig toegevoegde waarde in de praktijk bij gaming. En ga hier alstublieft geen discussie mee aan, overclocken is voor mij gewoon een no-go.

Mij gaat het om goede performance maar nog belangrijker hoe lang ik met de CPU kan doen, heb namelijk geen zin om over 3-4 jaar gelijk weer de nieuwste CPU aan te moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-05 10:52
Op cannonlake zou ik niet wachten ;). Coffee lake moet eerst nog komen. Daar zou ik wel op durven wachten. De i7 en i5 gaan hoogstwaarschijnlijk 6 cores hebben ipv 4. Als ze dit voor dezelfde prijs doen als de i5 en i7 dan is dit zeker de moeite. Meerdere cores (en/of threads) zijn beter voor multitasken. Nog niet alle games zijn even goed geoptimaliseerd voor meerdere cores en threads.

Als je met virtual machines gaat werken zijn meerdere kernen heel erg aan te raden en zou ik gaan voor een Ryzen, tenzij je kan wachten op coffee lake (ze worden verwacht voor september/oktober, maar er is nog niets officieel) om te zien hoe goed de 8ste generatie van intel het doet.

[ Voor 4% gewijzigd door MattiVM op 29-08-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 11:03
Ik denk dat een R7 de betere optie is puur naar de vm's gekeken. Prima dat je overclocken niet interessant vindt. Misschien een 1700X ipv een 1700 dan.

Gaming, tja de i7 blijft beter. Coffee lake wordt gewoon een voortborduring op kaby met meer kernen dusja.

Echt advies geven kan ik niet doen zonder te weten wat jouw idee is over de rest van het systeem. Leuk dat jij hier alleen voor de cpu komt, maar zonder scenario ist lastig.