• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01 23:17
Ik zoek uit welke whatsapp/IM alternatieven er voor (mij) zijn en misschien heeft iemand ook wat aan de info die ik hierover ga plaatsen hopelijk aangevuld met veel nuttige input van medetweakers.

Voorlopig heb ik enkele criteria waar de IM aan moet voldoen

- Eigen ID aanmaken ipv telefoonnummer
- webclient ook mogelijk, maar in principe voor gebruik op android-toestellen
- backup van gesprekken makkelijk zowel bulk als losse gesprekken
- ja privacy en E2EE ga ik sowieso vanuit, maar wel opensource ipv bep soc media BV's die erachter zitten
- geen data harvesting en doorverkoop etc, betaalde app geen probleem voor android

Criteria die ik het liefst ook wil zijn
- liever niet auto-sync met telefoonboek uit mobiel
- gratis, dus beetje data zou niet dooddoener zijn

Na Whatsapp-Facebook debacle heb ik een tijdje niets en een tijdje telegram gebruikt, nu weer niets ( wel sms)

signal, line en hemlis ooit bekeken/geinstalleerd, niet echt gebruikt, dus kan ik alvast weer naar kijken

Wat verwacht ik hier eigenlijk?
Gewoon nuttige input van tweakers
- suggesties
- discussie
- gebruikerservaring

cryptocat heeft iemad ervaring ermee?

wechat en telegram valt af voor mij alsook kakao

Wat ik binnenkort uit ga proberen
signal
line
wire
threema

mods

[ Voor 7% gewijzigd door KDL op 29-08-2017 15:10 ]

• KDL
OP is in aanmaak

Drop gewoon wat je nuttig acht

Geen behoefte aan lmgtfy reddit reacties etc

[ Voor 72% gewijzigd door KDL op 29-08-2017 15:06 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07
Weet je wat het grootste probleem is, ik kan wel een geweldig alternatief vinden en gebruiken, maar dat betekend niet dat de rest dit ook doet, ik gebruik whatsapp met teveel mensen, waaronder ook genoeg die al moeite hebben met whatsapp, laat staat dat ze nog aan een andere IM client moeten wennen.

Het lijkt me niet de bedoeling om een privacy discussie te starten en waarom je dan wel of geen whatsapp moet gebruiken, maar daar komt het voor veel mensen wel op neer: "Privacy" < "met zijn alle 1 platform". Voor mij is dit een bewuste keuze, voor mijn ouders bv een onbewuste. Maar kortom, ik zal voorlopig niet overgaan op wat anders, gewoon omdat het niet praktisch is.

Strava

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07-2025
Line chat wordt veel door gamers gebruikt maar is een erg energie-hongerig programma. Voldoet wel aan de rest van je eisenpakket.

Ikzelf was een grote fan van Groupme maar vanwege de beperkte hoeveelheid gebruikers en emoticons hier weer vanaf. Groupme kun je koppelen aan een emailadres, telefoonnummer of Facebookaccount , is energiezuining, werkt super met groepen en in tegenstelling tot Line kunnen nieuwe groepsleden ook oudere berichten teruglezen. DM is ook mogelijk, net als gebruiken via webclient.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Verwijderd

Ja, Line (Messenger). Wordt veel in Aziatische landen benut/gebruikt.

1. Viber
2. Line
3. Telegram
4. Kakao Talk
5. Signal - Private Messenger
6. Cyber Dust
7. ChatSecure
8. Threema
9. Wickr Me - Secure Messenger
10. Cypher
11. CoverMe
12. iMessage and FaceTime

Oh ja, er is uiteraard nog BBM (BlackBerry Messenger), met z’n kanalen en andere mogelijkheden.

Wat een beetje zoeken op internet wel niet oplevert. ;)

Succes!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 13:16 . Reden: Added suggestions ]

• KDL
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:01:

5. Signal - Private Messenger

6. Cyber Dust
7. ChatSecure
9. Wickr Me - Secure Messenger
10. Cypher
11. CoverMe
Viber ooit mee gebeld, nog een keer checken
ios spul kan ik niet meer gebruiken door overstap
Prulleman schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:06:
Weet je wat het grootste probleem is, ik kan wel een geweldig alternatief vinden en gebruiken, maar dat betekend niet dat de rest dit ook doet,

Het lijkt me niet de bedoeling om een privacy discussie te starten
In eerste instantie ga ik het dus zelf installeren en gebruiken, ja natuurlijk met andere mensen

Privacy discussie wil ik juist graag wel wat meer over horen, meer tweakers weten meer dan 1.

De discussie hoeft niet te gaan of de meute de overstap mee gaat maken etc.
dat heb ik al gemerkt met WA naar telegram, de meesten die al iets anders doen houden WA voor erbij of als hoofd IM platform...

Persoonlijk boeit het me niet hoeveel contactpersonen uit mijn lijst meegaan en ik ga er geen energie in steken om mensen over te halen, met wie ik ga praten regel ik zelf door het voor ze te installeren.. als anderen meedoen is het een bonus of ze doen niet mee, is geen gemis.

Populariteit/groeipotentieel van een IM is wel handig voor anderen die mee willen lezen dus kan wat mij betreft wel erbij vermeld worden

We hebben geen haast, had ik dat al gemeld?

• KDL
Update Signal

Geïnstalleerd

Werkt wel met telnr ipv algemeen id
Ga de webclient nog proberen
Voor de rest een goede indruk
Sowieso beter dan whatsapp en telegram
Beveiliging en gebruiksgemak in orde..
Pagina: 1