Topic starter taggen met @TS

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
Het stamt al vanaf de tijd voor het mogelijk was users te taggen, als je iets tegen de TS wil zeggen wordt daar vaak @TS voor gebruikt.

Nu is er een user die TS heet maar die lijkt al jaren niet meer actief en ik vermoed dat deze al aardig wat berichten heeft wachten als hij weer online komt.

Ik heb drie oplossingen hiervoor.
1. Zet @TS automatisch om naar de TS (@emnich in dit geval.
2. Laat @TS staan maar stuur wel een bericht naar de TS (wat mij betreft het mooiste)
3. Stop in de `dropdown` de naam van de TS als je begint met TS (liefst aangevuld met (TS) oid. Dus als eerste in de lijst staat dan emnich (TS) en daarna TS.

Ik voel het commentaar al komen dat het niet zo moeilijk is even de naam van de TS op te zoeken en deze dan te gebruiken. Dat klopt uiteraard maar zoals wel vaker met een mooie feature, het hoeft niet altijd een heel groot probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@emnich dat lijkt mij een mooie en handige toevoeging inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Nicknames zijn tegenwoordig ook minimaal 3 karakters, dus de heer TS heeft ook geen volledig legale nickname meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een top-idee van de @TS ;)

Ik stel inderdaad ook voor om de naam van de topicstarter sowieso wat meer te accentueren. Vetgedrukt te maken bijvoorbeeld, of de tekst topicstarter erbij neer te zetten. Volgens mij is de eerste in de lijst als je de @ al intypt al de topicstarter, en wordt de rest bepaald op het aantal topicposts in een top 5 lijst.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:Volgens mij is de eerste in de lijst als je de @ al intypt al de topicstarter, en wordt de rest bepaald op het aantal topicposts in een top 5 lijst.
Nope, helaas niet. Ik denk dat het op alfabet gaat, want ik zag jouw naam als eerste te voorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Stoelpoot volgens mij is het op volgorde die als laatste heeft gereageerd. Ik krijg nu namelijk te zien:
@Stoelpoot
@AW_Bos
@emnich

Dat is opzich ook logisch, aangezien je vaak op de gene boven je wilt reageren. Het zou dan ook logisch zijn denk ik om eerst de TS weer te geven (eventueel met een kleurtje) en daarna dezelfde volgorde aan te houden als nu.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 30-08-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mooi idee, enige vraag die bij mij op komt is hoe je het doet als je mede-auteurs hebt. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 19:10

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Dan richt je volgens mij minder snel een bericht aan een TS. De topics waarbij er meerdere auteurs zijn zijn vaak de grotere topics, en niet de 'help, ik heb een vraag' of 'ik zit ergens mee'-topics.

Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:44:
~Stoelpoot volgens mij is het op volgorde die als laatste heeft gereageerd. Ik krijg nu namelijk te zien:
~Stoelpoot
~AW_Bos
~emnich

Dat is opzich ook logisch, aangezien je vaak op de gene boven je wilt reageren. Het zou dan ook logisch zijn denk ik om eerst de TS weer te geven (eventueel met een kleurtje) en daarna dezelfde volgorde aan te houden als nu.
En bedankt daarvoor...

Hm, mij lijkt het juist dat je vaker op mensen wilt reageren die niet in de buurt staan, anders had je wel een quote gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@rens-br Als ik de AJAX-request bekijk, zie ik dat deze 'topposters' wordt genoemd, en dat deze ook het aantal posts ophaalt van de gebruikers in het topic. Dus dat doet mij denken dat het in ieder geval de actiefste personen zijn die hij als eerste laat zien.

Als je verder typt na xx aantal tekens dat zoekt hij gewoon de users zelf op in de database.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 30-08-2017 13:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@AW_Bos ah ok. Dat kan inderdaad ook :)

@Stoelpoot daar heb je een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:54:
@rens-br Als ik de AJAX-request bekijk, zie ik dat deze 'topposters' wordt genoemd, en dat deze ook het aantal posts ophaalt van de gebruikers in het topic. Dus dat doet mij denken dat het in ieder geval de actiefste personen zijn die hij als eerste laat zien.

Als je verder typt na xx aantal tekens dat zoekt hij gewoon de users zelf op in de database.
Dus het makkelijkste lijkt te zijn om bij die topposters ook de TS mee te nemen en deze als eerste te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slavy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:44:
Mooi idee, enige vraag die bij mij op komt is hoe je het doet als je mede-auteurs hebt. :)
Als een @ getypt wordt, komt er al een popupje met wat voorstellen voor nicknames. Misschien een idee om daar de topic starters in een apart kopje te vermelden of ze altijd te laten zien, met een suffix? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
zoals jullie weten is deze feature inmiddels gebouwd :) Thnx voor de input!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.