Welke iPad voor lezen van de krant en tijdschriften

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBskill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Hoi allemaal, omdat ik enige tijd in het buitenland zal zijn zit ik te overwegen om een iPad aan te schaffen om digitaal de krant en enige tijdschriften te lezen (NRC app, Elsevier app etc.).

Ik doe dit al om mijn iPhone 7 maar loop er toch tegen aan dat het maar een klein scherm is.

Nu vraag ik mij af welke iPad hiervoor prima zal zijn, de nieuwe uit 2017 of is een originele Air al voldoende, mini versus normaal formaat. Verder zie ik mijzelf ook zo af en toe internetten, netflixen maar geen games of dergelijke.

Alvast bedankt voor jullie tips/ervaringen! :)

Beste antwoord (via PBskill op 29-08-2017 14:43)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier bewust gekozen voor een Air 2 als "vervanging" van de Nexus 7. Nog even afgezien van het aantal pixels, was 7" net te klein om goed drukwerk te lezen zoals kranten, eBooks of PDF-magazines (zeker met veel plaatjes en/of font-type 9 zeg maar).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier bewust gekozen voor een Air 2 als "vervanging" van de Nexus 7. Nog even afgezien van het aantal pixels, was 7" net te klein om goed drukwerk te lezen zoals kranten, eBooks of PDF-magazines (zeker met veel plaatjes en/of font-type 9 zeg maar).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 08:04
Hier een air 2 en een iPad 2017 voor Netflix en lezen prefereer ik de air. Waarom kunnen de geleerden misschien beter uitleggen. Maar het scherm van de air 2 vind ik fijner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:03
heb zelf al 2 jaar of zo een Ipad air en nog nooit het idee gehad dat het te traag was in de 2 jaren dat ik hem heb en speel er af en toe ook spelletjes op (wot blitz). Ook wordt ios 11 nog op deze ipad uitgebracht dus het komende jaar zit je nog wel goed kwa updates. zal zeker wel voor een normaal formaat gaan als je digitale tijdschriften gaat lezen. de mini is een ideale maat voor boeken 7.8 inch maar dan zal ik eerder een e-reader kiezen (kobo aura one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBskill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Duidelijk, waarschijnlijk zal het een air 1 of 2 worden. Bedankt voor de reacties allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik zou niet meer gaan voor een air 1, minstens een air 2. Het verschil in scherm tussen de 2 is toch wel behoorlijk, alsook dat je met de air 2 minstens een jaar extra updates zal krijgen (vermoedelijk zal de air 1 stoppen bij iOS 11).

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 20:14

hostler

Yeahhh dude!

Wouter36 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46:
Hier een air 2 en een iPad 2017 voor Netflix en lezen prefereer ik de air. Waarom kunnen de geleerden misschien beter uitleggen. Maar het scherm van de air 2 vind ik fijner.
Ik heb zelf ook de iPad 2017 gehad en het probleem zit vooral in de luchtlaag tussen het scherm en het glas. Ook is het display van mindere kwaliteit dan die van de air 2.

Blij dat ik de 2017 nog om kon wisselen voor een Pro...

De Air 2 is overigens een uitstekende keuze voor wat filmpjes kijken en boeken lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:48
Vandaag staat er bij Roderick een iPad Mini4 in de aanbieding.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 17:40
Bij 1dayfly ook
Pagina: 1