Gesprongen waterleiding in keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-07 23:23
Goedemorgen medetweakers,

Helaas heb ik zojuist een klein ongelukje gehad in mijn keuken. Toen ik even wilde afwassen, sprong er een waterleiding. In totale paniek de watertoevoer afgesloten, maar desondanks is er toch aardig wat water verloren gegaan. Het betrof zo'n enkele mm water op de betonvloer onder mijn keuken (zo'n 5 m2 gok ik?). Zover als ik kon heb ik geprobeerd de schade te beperken met handdoeken etc. Uiteraard direct de loodgieter gebeld, maar het water lijkt nu ergens weggetrokken te zijn. Ik kan niet direct plaatsen waarheen. Er is een gat waar de waterleidingen door heen gaan, wellicht daarheen? Ik woon echter op de bovenverdieping. Is het handig en raadzaam om uit voorzorg mijn onderburen te waarschuwen? Of is dit niet nodig?

Alvast bedankt!

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Mijn inziens is het altijd handig om de onderburen te waarschuwen. Ook al komt er niets beneden, dan waren ze iig op de hoogte en vinden ze altijd heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Altijd doen. Mijn bovenbuurman was iets te enthousiast aan het boren in zijn keuken, raakte de waterleiding met als gevolg dat een deel van mijn plafond compleet doordrenkt naar beneden kwam mieteren, een groot gat achterlatend waardoor ik gedag kan zeggen tegen mijn buuman omdat ik zo bij hem naar binnen kon kijken.

Vervelende is dat het niet meteen gerepareerd kon worden omdat het eerst allemaal een week moest drogen. Daarnaast moet het gat gerepareerd worden en het hele plafond (dus overal) meteen ook vanwege de kleurverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:28
Even melden aan de buren inderdaad, je wil door het (ook al is het maar een klein beetje) water geen last krijgen van huiszwam

Kan gebeuren, zolang je een goede relatie met de onderburen hebt zullen ze alleen maar blij zijn als je het even meldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En ligt evt je verzekering ook in :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
heb ik ooit gehad en ja.. het zakt gewoon een verdieping lager :)

Onderbuurman heeft ook wel 2 jaar last gehad van vochtvlekken die steeds terugkwamen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 19:52
Gewoon inlichten, waarom zou je het niet niet? Inderdaad is je verzekering ook wel fijn om even in te lichten.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-07 23:23
Dank voor jullie antwoord! Onderbuurvrouw is netjes ingelicht en reageerde gelukkig heel nuchter. Woon hier pas 2,5 maand en had haar daarvoor nog nooit gesproken (lekkere binnenkomer :) ). Vooralsnog is er nog geen schade te constateren, maar het is (vrees ik) niet uit te sluiten dat er in de toekomst schimmelvorming ontstaat. Daarnaast is de verzekering ook ingelicht. Nu maar wachten tot mijn vloer weer gerepareerd is en dan hopen dat het allemaal meevalt!

PSN: xMaurice93

Pagina: 1