Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopsticks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 14:28
Mijn vraag:
Beste dames/heren,

Mijn laptop is nodig aan vervanging toe, gebruik momenteel een 15.4" laptop (asus k53sv serie).
Echter ben ik nu zoekende naar een leuke en mooie laptop (niet al te groot en zwaar). Ik heb daarom al lichtelijk mijn keuze laten vallen op de UX370 of UX490. De ene is een 13" flipbook (nieuwste versie). En de andere een zenbook 3 "deluxe".

Daarnaast vroeg ik me dus af wat jullie ervaring met zulke laptops/formaat zijn.
Wat is handig? wat is praktisch? Met welke laptop kan ik de komende jaren goed voorruit?

Ik neig naar een kleinere laptop omdat ik de noodzaak van een 15.4 inch laptop niet zo zie.. mits er een mooie variant is met hele smalle bezels?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
3D Cad Design (Altium Designer)
Movies
Documentatie
Fotobewerking
Af en toe een spelletje, zoals fifa 17? (beeldscherm koppelen aan laptop zou handig zijn).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb tot op heden verschillende varianten gevonden, I5, I7, 8GB ram, 16GB ram opslagruimte etc..

Graag hoor ik jullie meningen/visie en of andere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

i5 of i7 als er een U achterstaat is het een zuinige laptop variant met maar 2 cores en hyperthreading. Wil je echt zoals eerder een laptop met een dedicated GPU en met een degelijke quadcores + hyperthreading: https://tweakers.net/pric...280;295606;290104;290105/ dan moet je niet voor één van deze twee gaan. Maar de vraag is of je dat nodig zult hebben.

Ik heb zelf bewust gekozen voor een degelijke HP Probook die handzaam is en lang op de accu kan, als ik echt taken moet uitvoeren die de i5 U niet aan kan ga ik over op mij workstation als ik weer thuis ben.

Ik vraag me af ZenBooks qua performance kunnen meekomen met je huidige laptop als we het hebben over CAD, photoshop en games.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@True heeft een goed punt maar als het budget het toelaat, zou ik liever kijken naar een dedicated GPU in een hogere klasse zoals een 960, 1050 of mogelijk zelfs een Quadro alhoewel een Quadro minder goed games speelt.

Het is wel even je eigen inzet om te controlern of jouw pakketten allemaal DirectX / OpenCL / OpenGL acceleratie ondersteunen en indien meerdere keren JA, de grootste gemene deler als GPU erbij zoeken. Dat kan tientallen procenten aan performance/ervaring schelen bij het editen/renderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik dacht dat er ook wel een powerhouse 14" ThinkPad is, in combinatie met een dock is dat ideaal als je thuis een extra scherm hebt o.i.d. Met de aangedragen twee voorbeelden past dat wel in je budget.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopsticks
Wat zouden de max performance van de Zenbook kunnen zijn?
Welke applicaties zou ik moeiteloos moeten kunnen draaien?

Lijkt me toch wel enigzins logisch dat deze laptop prima overweg moeten kunnen met iets als 3D rendering?
Het is natuurlijk niet te vergelijken met High end gaming laptops. Maar een "simpel" spelletje als fifa moet toch wel kunnen? xD.

De Zenbook/Flipbook S heeft geen externe videokaart zo te zien? Alleen een Intel graphix card (low-end). Dus dan verwacht ik daar niet al te veel van. Maar het lijkt me voldoende om voorruit de kunnen.

Maar aangezien mijn budget het toelaat (omdat ik ook de zenbook 3 deluxe op het oog heb, zou ik wellicht een andere laptop gaan kiezen. Echter vind ik stijl/uitstraling van de laptop ook wel wat hebben.

Hoe dan ook, in de nabije toekomst zal het meer een laptop worden alleen voor thuisgebruik. Als ik echt wil gamen zal ik toch een PC of echt en gaming laptop moeten aanschaffen.

Dus in dubio wat ik nu eigenlijk wil.

In eerste instantie had ik me voorgenomen één van deze twee laptops te kiezen. Echter weet ik niet wat de voordelen zijn van flipbooks (ja het is leuk voor op schoot.. maar verder? e-books lezen in portrait mode(indien dat mogelijk is?).?

Wat zou het voordeel zijn van I5 t.o.v. I7
en wat is het voordeel van 16gb Ram t.o.v. 8GB,
uitgaande voor algemeen dagelijks thuisgebruik..

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ik zou misschien eerder gaan voor de Zenbook Pro, dat is toch een 15" maar wel best licht en compact.

Maar deze heeft wel een volwaardige quadcore processor en zelfs een GTX1050.

Zie pricewatch: Asus ZenBook Pro UX550VD-BN005T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopsticks
Gebasseerd op de laatste berichtgeving van asus zelf:

nieuws: Asus voorziet ZenBook Flip-laptops van Kaby Lake-quadcores en GeForce...

http://press.asus.com/Pre...-at-IFA-2017#.Waa8jihJZaQ

Wacht ik nog even... :-)

Asus flipbook 14 inch wordt het em dan waarschijnlijk..

Hoelang duurt het normaliter voordat deze laptops in de winkels liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Chopsticks schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:26:
Gebasseerd op de laatste berichtgeving van asus zelf:

nieuws: Asus voorziet ZenBook Flip-laptops van Kaby Lake-quadcores en GeForce...

http://press.asus.com/Pre...-at-IFA-2017#.Waa8jihJZaQ

Wacht ik nog even... :-)

Asus flipbook 14 inch wordt het em dan waarschijnlijk..

Hoelang duurt het normaliter voordat deze laptops in de winkels liggen?
Sommige modellen die Asus aankondigt komen nooit in NL :-(
En soms duurt het zo lang, dat de aankondiging voor het volgende model er al is.
En de Asus NL website loopt ook ver achter op die van de globale site, ondanks dat die modellen al wel in NL verkrijgbaar zijn. In dat opzicht is het geen feestje bij Asus.
Pagina: 1