Ervaringen enhanced verificatie Bittrex

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Heeft er iemand ervaring met de enhanced verificatie van Bittrex? Ik wilde vandaag een account openen maar kreeg geen sms. Derhalve contact opgenomen met de support en die wisten te vertellen dat ik voor enhanced verificatie moest gaan. Maar ik vraag mezelf nu af hoe safe het is om zulk soort persoonlijke gegevens (ID/Rijbewijs) te verstrekken aan Bittrex. Iemand die daar wat licht op kan schijnen?

-Overigens niet zeker of ik hier een nieuw topic over mag openen, anders excuses.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:29
Ik denk dat niemand weet hoe en of zij hun beveiliging op orde hebben.

Ik vertrouw mijn ID gegeven niet toe aan partijen die aan cryptocurrency handel doen. Maar dat is een persoonlijke kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik moest opzoeken wat een bittrex is, maar idd: eens met bovenstaande. Nog los van 'hacken' etc kunnen ze overigens ook zelf misbruik maken van de gegevens. OTOH, je gaat toch al serieus geld aan ze geven. Enhanced is pas nodig bij verhandelen van meer dan 3BTC per dag, en dan gaat het blijkbaar om serieus geld. Als je ze daar mee vertrouwt dan is de kopie rijbewijs een schijntje ;) Kopieer alleen rijbewijs (dat is daar voldoende) en als de achterkant nodig is kan je bsn wegkrassen. Ga er van uit dat alle info bij de VS overheid komt, maar soit.

Overigens is het voor echte (NL) banken niet vreemd om een id te vragen, verplicht zelfs. Maar zolang de cryptocurrency nog enigszins een cowboywereld is pas ik er op waar het serieuze bedragen kan gaan kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2017 19:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik heb eerst een poosje "simpel" account gehad bij Bittrex. Na ongeveer een maandje, toen er iets meer geld bij kwam kijken, overgestapt naar een Basic account. Dit is voor mij voldoende. Ik ga niet zomaar even mijn ID geven voor een enhanced account.

Ook bij mij lukte het in eerste instantie niet om een SMS te krijgen bij het omzetten naar een Basic account. Die avond meerdere keren geprobeerd en lukte dus steeds niet. De volgende ochtend lukte het wel!
Heb je het inmiddels al weer opnieuw geprobeerd?
Misschien even verschillende notaties proberen? +316xxx of +31(0)6xxx of 00316xxx

Ik wou net even kijken wat de precieze notatie van het 06-nummer is wat ik had ingegeven, maar ik kan onder Phone Verifications geen nummer meer terug vinden. Er staat nu alleen nog:
Phone verified
Thank you for providing your contact number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Thanks voor de reacties. Ga niet voor enhanced dan. Blijkbaar was mijn account overigens ook weer vrijgegeven om mijn telefoonnummer in te kunnen voeren.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:00
Hmmm, "We could not match your information to our public record providers. To complete the verification process, you must apply for an enhanced account."

Oftewel: als je ons iets geeft (BTC) dan krijg je het nooit meer terug zonder ID (Basic account is nl. minimum voor witdraw, maar dat accepteren ze dus blijkbaar niet meer).

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij moeten al deze crypto exchanges ook voldoen aan bepaalde eisen om het witwassen van geld tegen te gaan net als andere financiële instellingen.

Ik weet dat ik bij Kraken ook behoorlijk wat formulieren op moest sturen, niet meer dan normaal lijkt mij?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HaZee schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:03:
Hmmm, "We could not match your information to our public record providers. To complete the verification process, you must apply for an enhanced account."

Oftewel: als je ons iets geeft (BTC) dan krijg je het nooit meer terug zonder ID (Basic account is nl. minimum voor witdraw, maar dat accepteren ze dus blijkbaar niet meer).
Basic verification werkt niet voor non US residents, daar zit de pijn volgens mij ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
HaZee schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:03:

Zit met het zelfde. Krijg ook de melding dat ik een enhanced account aan moet maken. Een basic account kan ik niet aanmaken.

Bij mij ging de enhanced verificatie mis omdat ik andere namen (doopnamen) op mijn rijbewijs heb staan dan mijn roepnaam. Mijn roepnaam is de naam in mijn account.
Helaas is het niet mogelijk om je naam te veranderen in je account instellingen. Anders kon ik het omzeilen. Een nieuw account aanmaken is ook vast geen optie want mijn Wallet ID, waar ik al wel wat Bitcoin op heb staan, is gekoppeld aan dat account.

Heb een support ticket ingeschoten, maar in het Crypto Handel topic hier op tweakers heb ik al vernomen dat er veel anderen zijn met het zelfde probleem. Zij wachten zelfs al 5 weken, maar hebben nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 15:33
technoaddict schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:14:
[...]

Zit met het zelfde. Krijg ook de melding dat ik een enhanced account aan moet maken. Een basic account kan ik niet aanmaken.

Bij mij ging de enhanced verificatie mis omdat ik andere namen (doopnamen) op mijn rijbewijs heb staan dan mijn roepnaam. Mijn roepnaam is de naam in mijn account.
Helaas is het niet mogelijk om je naam te veranderen in je account instellingen. Anders kon ik het omzeilen. Een nieuw account aanmaken is ook vast geen optie want mijn Wallet ID, waar ik al wel wat Bitcoin op heb staan, is gekoppeld aan dat account.

Heb een support ticket ingeschoten, maar in het Crypto Handel topic hier op tweakers heb ik al vernomen dat er veel anderen zijn met het zelfde probleem. Zij wachten zelfs al 5 weken, maar hebben nog geen reactie gehad.
Zelfde ervaring. Heb mijn voorletters opgegeven en die machten dus niet met de volledige namen op rijbewijs (maar de letters corresponderen wel). Al weken aan het wachten op support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:23
Hier perfect gelukt, was 5 minuten werk en was meteen goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:00
Dit ontving ik vandaag:

"Hi ... ,

Due to an unprecedented amount of growth in a relatively short amount of time we're experiencing a longer than usual wait time responding to and resolving your requests. This wait time has also increased the number of duplicate tickets entered on the same issues, further slowing down our agents ability to get to your request in a timely manner. We apologize greatly for the wait and we are actively training new personnel and streamlining our support system to better handle the demand.

You are receiving this update as we've identified your ticket as having not received the care and attention typically seen from Bittrex Support. We are grateful for your support and understanding as we work to improve our process and respond to requests.

** WE ASK THAT IF YOUR ISSUE HAS NOT ALREADY BEEN SOLVED THAT YOU REPLY TO THIS EMAIL OR UPDATE YOUR TICKET AT https://bittrex.zendesk.com/agent/tickets/........ **

If your issue has been solved you do not have to do anything. We will send you a reminder in a few days and if we do not hear back from you we will close this ticket for you.

We understand that waiting can be frustrating and we appreciate your patience and understanding while we scale our support team to handle the increased demand.

Best Regards,

Bittrex Support Team @ Bittrex"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 18:30
technoaddict schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:14:
[...]

Precies hetzelfde verhaal hier. Ook met doopnaam. Ik wacht nu een weekje. Ik hoor graag of het bij anderen opgelost is. Zijn er nog betere methodes om Bittrex te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
Schijnt zo een paar maanden te kunnen duren voordat het opgelost wordt.
Maar goed, de mail die HaZee heeft gekregen heb ik ook gekregen. Als de support uit uitgebreid wordt heb ik er wel vertrouwen in dat het ooit opgelost wordt. Of dat dit jaar zal zijn?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 20:19
Ik wacht nu al een poosje, mijn situatie:

-account was disabled zonder enige notificatie (in ieder geval voor begin oktober)
-basic verification: mislukt
-enhanced verification: gelukt, binnen 10 minuten
-account nog steeds disabled
-Ticket aangemaakt

Nu ben ik al een paar weken aan het wachten op een reactie en kan dus niet withdrawen of handelen. Ik vind dit een erg kwalijke zaak en vertrouw Bittrex niet meer. Het voelt alsof ze nu met mijn coins aan de haal gaan en dat ik weer leergeld heb betaald.

Edit:
Er zijn ontzettend veel gebruikers met problemen:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2465829.0

[ Voor 10% gewijzigd door pilon op 07-12-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik vind het registratieproces van Bittrex op z'n minst verwarrend te noemen. Via deze link krijg je de indruk dat je na het invullen van wat gegevens het Basic niveau krijgt. Nou niet dus. Schijnbaar krijg je geen Basic niveau meer buiten de VS sinds oktober 2017 (gelezen op Reddit na dieper graven), maar moet je meteen doorgaan voor een Enhanced verificatie. Ik kan Bittrex niet transparant noemen in dezen. Vind het eigenlijk al jammer dat ik überhaupt een account heb aangemaakt en bv adres heb achtergelaten... Ik kan geen BTC versturen naar de wallet van Bittrex omdat de account niet geverifieerd is. Ook niet na 2FA inschakelen... Had ik dit eerder geweten, dan had ik gezocht naar een ander alternatief. Ow wait, dat heb ik gedaan: Poloniex, waar ik m'n identificatie niet kan doorgeven omdat ik geen HD webcam heb (en telefoon werkt niet...). Zucht.

Het registratieproces van Cex.io is bijvoorbeeld veel transparanter, zie hier. Maar ik voel weinig voor zo'n uitvoerige verificatie.

Flickr

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb alle informatie ingestuurd, staat nog steeds dat ze mijn info aan het verifieren zijn. Maar ik heb mijn tweede naam niet opgegeven tijdens de registratie, en deze staat wel in mijn id dus vrees het ergste.

Heb nog geen geld staan op bittrex dus zou nog op zoek kunnen naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel wat onbeantwoorde tickets bij Bittrex, getuige deze post https://bitcointalk.org/index.php?topic=2465829.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-08 13:37

Reneger

Wie? IK?

Ik was er in een 2 uur tijd doorheen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Internepper schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:46:
Thanks voor de reacties. Ga niet voor enhanced dan. Blijkbaar was mijn account overigens ook weer vrijgegeven om mijn telefoonnummer in te kunnen voeren.
Er staat nu constant een uitroepteken dat ik enhanced moet voltooien. Maar dat is dus niet verplicht? En zitten er nog nadelen aan dit niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 09-08 14:50

kronolith

[EDIT]

Ik ben inmiddels - na 2,5 maand - geverifieerd! Het duurt dus lang, erg lang, maar Bittrex is blijkbaar druk bezig met verifiëren. Geef de hoop dus nog niet op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:16:
Ik ben inmiddels - na 2,5 maand - geverifieerd! Het duurt dus lang, erg lang, maar Bittrex is blijkbaar druk bezig met verifiëren. Geef de hoop dus nog niet op! :)
Waar vragen zou nou eigenlijk om? Een foto van je ID kaart of paspoort (voorkant+achterkant) plus een selfie waar je gezicht overeenkomt met de foto op het ID bewijs?

Of vragen ze ook om bevestiging van je adres d.m.v. bijvoorbeeld een bankafschrift.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Na 2,5 maand werd er gevraagd om een selfie, waarop ik mijn ID en een papiertje met "Bittrex" en de datum erop geschreven moest laten zien. Na dit opgestuurd te hebben werd ik binnen 2 uur geverifieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:50:
Na 2,5 maand werd er gevraagd om een selfie, waarop ik mijn ID en een papiertje met "Bittrex" en de datum erop geschreven moest laten zien. Na dit opgestuurd te hebben werd ik binnen 2 uur geverifieerd.
Dus je houd een papiertje, waarop is geschreven "Bittrex + datum" en je ID bewijs in de ene hand vast, terwijl je met je andere hand het papiertje met ID bewijs + je gezicht probeert te fotograferen.

Klopt dat een beetje? Of willen ze een aparte detail foto van je ID bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:11:
[...]

Dus je houd een papiertje, waarop is geschreven "Bittrex + datum" en je ID bewijs in de ene hand vast, terwijl je met je andere hand het papiertje met ID bewijs + je gezicht probeert te fotograferen.

Klopt dat een beetje? Of willen ze een aparte detail foto van je ID bewijs.
Ik heb mijn vriendin de foto laten maken; in je eentje is het inderdaad een uitdaging :P

Bij het aanvragen van de verificatie moet je al een detailfoto van je ID en een aparte selfie insturen. Die hebben ze dus al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Okay, ik heb dus iets onverstandigs gedaan? :X

Zit ik heel erg in de problemen als ik een onbewerkte kopie van mijn ID naar Bittrex heb gestuurd?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Bij mij werd begin deze maand mijn verificatie goedgekeurd. Er werd van mij overigens niets extra gevraagd, en heb alleen een maandje moeten wachten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1