Toon posts:

Videokaart voor nx10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop die NX10 kan draaien. Siemens zelf raadt echter de Quadro/FirePro/Radeon Pro series aan; die zijn voor mij een stuk te duur. Deze laptops lagen allemaal flink buiten mijn budget.

Dus mijn vraag is; wat zijn beter betaalbare videokaarten in laptops die NX10 soepel kunnen draaien? Dan kan ik mijn zoektocht voortzetten. Ik kan verder nauwelijks informatie vinden m.b.t. NX10 en alternatieve videokaarten. Meer relatief veeleisende software zal ik niet gebruiken op de laptop.

Alvast bedankt! :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NX is wel behoorlijk high end (als in duuuur), als je het zelf koopt(?) snap ik niet dat er niet nog wat euro's zijn voor een degelijke workstation laptop? :)

Waarschijnlijk krijg je ook 0 support als je het met een game gpu gaat draaien.

Daarbij zal met een goedkope quadro/firepro de performance al op het niveau zitten van mid en high end game gpu's.

budget?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 28-08-2017 21:21 ]

specs

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik neem aan dat je de learning edition gebruikt/gaat gebruiken en niet een volledige licentie? Lijkt me niet dat je een paar K aan software uitgeeft en dan gaat beknibbelen op de laptop die het moet draaien ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal vergeten bij te vermelden, maar het is voor mijn studie ;) Is geloof ik de NX10 Academic versie.

Mijn budget ligt trouwens rond de €1000 (met ~€1250 uiterst maximum) voor de gehele laptop.

Maar de goedkoopste kaarten van Quadro/FirePro zouden NX10 al zeer soepel laten lopen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder: waarom een laptop? Als je budget beperkt is, kun je veel meer performance voor je geld krijgen in desktop form factor. Je kunt dan een simpele laptop ernaast nemen en in totaal minder kwijt zijn dan voor een laptop die z'n best doet te presteren als desktop.

Moet je echt onderweg aan nx10 kunnen werken? Dan ga je met dit budget geen goede nieuwe laptop vinden, want het soort mobile workstations die daarvoor ontworpen zijn kosten rustig het dubbele. Kijk in dat geval naar een tweedehandsje - voor EUR 500 heb je iets als dit: V&A aangeboden: Dell Precision M4600 | i7-2760QM | 8GB RAM | AMD FirePro M5950

Oslik blyat! Oslik!