Toon posts:

Ervaringen met Corsair CAS2 ??!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enige ervaringen met Corsair :? en specifiek CAS2, ik heb net besteld maarre
lees nooit veel over het merk ...

Thnx in advance

TC saluts

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
Corsair is goed, cas2 is altijd goed, dus een goede combo :P

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 23:21
Ik heb 2x 128 MB PC150 CAS3, werkt goed op 133 CAS2 (was ook wel te verwachten ;)). Meer heb ik niet getest, heb bussnelheid niet zo hoog getest, komt nog weleens..

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
dane elec rules ook!

:)

256mb cas 2 @ 165cas 222 maximaal en 169 cas 2-3-2 :) :) :)

(heel exemplarisch maar ach...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for the quick reaction,

maarre kan iemand mij nou vertellen of een goeie link doorzenden hoe dat nou zit met die cijfers (b.v. 2-3-2)

Kank nog nie wijs uit worden

TC, saluts :+

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
Ik heb Corsair DDR 256MB PC 2400 Cas 2. Gegarandeerd stabiel tot 150Mhz. Heb nog geen enkel probleem gehad, ook niet met overclocken. Mijn ethernetkaart krijgt eerder problemen ;) dan het geheugen. Maar goed, heb ook nog niemand zijn FSB stabiel op 150Mhz. zien krijgen.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

1x 256mb Corsair Cas 2-2-2 met onderstaand systeem schopt kont. Hij loopt vanwege de a7v-133 op 133mhz. Maar ik heb al een tijdje zin om de fsb op 150mhz te proberen >:) Het ram is er voor getest, maar zal de pci kaartjes enzo het wel leuk vinden? Eerst proberen >:)

Verwijderd

ik citeer uit computer totaal:

"Een bank wordt gevormt uit een groot aantal rijen en kolommen met cellen. Om een bepaalde cel te lezen otf te beschrijven moet achtereenvolgens de juiste rij en de juiste kolom worden aangesproken. In een enkele klokcyclus is het echter niet mogelijk zowel een rij als kolom te adresseren. Nadat de aanvraag voor een rij is gedaan, duurt het twee of dire klokcycli voordat de geheugenmodule de juiste rij heeft gelezen en over kan gaan de kolom te adresseren. Deze vertraging wordt de RAS to CAS vertraging genoemd. Is de juiste rjj gevonden dan wordt hierna de gezochte kolom uitgelezen. Na het uitlezen uitlezen van de kolom duurt het nog even voordat de data bechikbaar is voor de computer. Deze vertragingstijd wordt de CAS latency genoemd. Nu hebben DRAM modules de nare eigenschap: ze houden hun inhoud niet lang vast. Ongeveer om de 64 milliseconden moet de data in elke cel worden ververst, omdat deze anders verloren gaat. Maar date kan nog sneller verdwijnen uit een cel: wanneer deze gelezen wordt verliest die namelijk ook zijn inhoud en moet opnieuw worden beschreven! Dit kan tot een vertraging van 2 of 3 klokcycli leiden; de tijd dat dit duurt is de 'RAS precharge time'De Ras precharge time is overigens niet altijd een probleem, alleen wanneer binnen dezelfde bank opnieuw een aanvraag wordt gedaan, moet worden gewacht de cel of cellen zijn ververst."

de 3 nummertjes geven dus deze 3 tijden weer.
De eerste van deze nummertjes bleek uit tests de enige te zijn die invloed heeft op de snelheid van het geheugen, dit is de CAS latency. Daarom wordt het dus CAS2 of CAS3 genoemd.

Verwijderd

ikzelf ga ook net een nieuw systeem kopen, mijn vraag:

kan ik beter 256 MB merk geheugen cas2 kopen of 512MB goedkoope cas3?
Ik gebruik mijn PC voor spellen en ben niet echt van plan em over te klokken of zo (als ik cas3 koop zal ik alleen wel ff proberen of ie et ook op cas2 doet toevallig)

• twiekert
  • Laatst online: 26-08 00:07
Op woensdag 11 juli 2001 04:37 schreef asmit het volgende:
ikzelf ga ook net een nieuw systeem kopen, mijn vraag:

kan ik beter 256 MB merk geheugen cas2 kopen of 512MB goedkoope cas3?
Ik gebruik mijn PC voor spellen en ben niet echt van plan em over te klokken of zo (als ik cas3 koop zal ik alleen wel ff proberen of ie et ook op cas2 doet toevallig)
dan zou ik gewoon 512MB sdram kopen :) ik heb zelf net vandaag corsair 256MB PC150 CAS2 binnen en het loopt errug lekker, ga zodra ik m'n p3 750/1000 binnen hebt ff met peltier dat ding opklokken. dan is het wel handig als je pc150 cas2 hebt :).

• Aikon
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 00:11 schreef El_Frigo het volgende:
Maar goed, heb ook nog niemand zijn FSB stabiel op 150Mhz. zien krijgen.
Das toch geen probleem? Mijne loopt tot 152Mhz. iig stabiel, verder niet geprobeerd. Dit nog wel met supergoedkoop geheugen.
Heb hem nu op 145Mhz. lopen ivm met LAN-Party en extreme hitte (35' omgeving), binnenkort gaat ie weer hoger :P

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., mijn (K7V Athlon Classic) met Crosair 2x256MB/133MHz Cas 2,2,2 draait probleemloos op 146MHz... :)

Alles daarboven loopt m'n pc soms vast maar ik denk niet dat dat aan het geheugen licht, eerder aan het overige PCI spul...

Verwijderd

Topicstarter
Asmit thnx :) for reaction,

maarre, in mijn Bios (Award) heb ik SPD naar manual gezet en Cas 2, tevens fsb op 133 maarre daar staat ook iets over het Ras to Cas verhaal maar daarover kan ik geen instelling vinden, hoe zit dat nou :?

TC
Pagina: 1