Een cel verwijzen naar een ander cel o.b.v. celkleur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-03-2022
Titel: Een cel verwijzen naar een ander cel op basis van celkleur

Mijn vraag

Beste,

Ik ben tegen een klein probleempje aangelopen, waardoor ik niet verder kan met mijn Excel-sheet. Het zit zo:
Ik moet op basis van de celkleur een cel verwijzen naar een andere cel.

Afbeelding voor duidelijkheid
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mnj2xyfvvp3bo.png

Let op
Je zou denken aan "Voorwaardelijke opmaak", maar dat heeft hiermee niks te maken. Die functionaliteit pas je toe aan (bepaalde) waardes. Bijv. "Als de celwaarde kleiner dan of gelijk is aan ..., dan neem je deze kleur of opmaak". Maar ik moet o.b.v. de celkleur juist die cel verwijzen naar een ander cel... Dit is echt iets anders dan voorwaardelijke opmaak...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb tot nu toe geen antwoord op mijn vraag gehad of kunnen vinden.

Ik dank jullie ten harte voor de moeite die jullie nemen ;) .

Met vriendelijke groeten,
ExcelFreak

Beste antwoord (via ExcelFreak op 29-08-2017 17:32)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nat-Water schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:36:
Ik zou niet per direct de link met kleur maken maar met cel C4 in jouw voorbeeld. Dat zegt namelijk of iets openstaand is of niet.
Dat. Hoe komt die cel rood? Als dat menselijk handelen is, dan is het handiger om ergens een ja/nee in te laten vullen (of een negatief saldo) en de rest opmaak te laten doen.

Als je geen invloed kunt uitoefenen en de cel is idd alleen herkenbaar aan zijn kleurtje dan rest alleen een stukje vba.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Ik zou niet per direct de link met kleur maken maar met cel C4 in jouw voorbeeld. Dat zegt namelijk of iets openstaand is of niet.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:26

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Dit is mogelijk met behulp van VBA

Zie dit voorbeeld

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Ivm Excel vraag: Pfsl->csa

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nat-Water schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:36:
Dat. Hoe komt die cel rood? Als dat menselijk handelen is, dan is het handiger om ergens een ja/nee in te laten vullen (of een negatief saldo) en de rest opmaak te laten doen.

Als je geen invloed kunt uitoefenen en de cel is idd alleen herkenbaar aan zijn kleurtje dan rest alleen een stukje vba.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcelFreak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-03-2022
Dank jullie wel voor jullie reacties. Het is opgelost. In plaats van dat ik een kleur gebruik pas ik de methode van @Lustucru en @Nat-Water toe.

Zie onderstaand voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b8lcgjddphfp1.png

Ik wens iedereen nog een fijne dag ^^.
Pagina: 1