Ik ben hier al een tijdje mee aan het stoeien, maar krijg het niet goed voor elkaar. Op het werk hebben we een zakelijk ziggo lijn met een /29 range (5 ipadressen te gebruiken). 1 van die IP-adressen hangt aan onze Pfsense server (PFSENSE1) en de overige 4 ipadressen worden gebruikt op een (fysiek) andere PFsense server (PFSENSE2).
Dit gaat goed en werkt voor zover. Ook als onze andere internetlijn het niet meer doet kan ik op onze PFsense server omschakelen naar de ziggo lijn en dan doet het internet etc het weer. Enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik vanaf PFSENSE1 niet de overige 4 ipadressen kan benaderen welke achter PFSENSE2 hangen.
Ik heb hier al verschillende dingen geprobeerd andere range instellen op de pfsense (wan-adapter), en met verschillende rules/routes wat geprobeerd, maar niks werkt... Ook heb ik gekeken of er in de router die we van ziggo hebben gekregen iets aan te passen is, maar hier vind ik niks wat mij hiermee kan helpen helaas.
nu hoop ik dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.
En mocht het probleem niet duidelijk zijn, laat maar weten wat je mist.
Dit gaat goed en werkt voor zover. Ook als onze andere internetlijn het niet meer doet kan ik op onze PFsense server omschakelen naar de ziggo lijn en dan doet het internet etc het weer. Enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik vanaf PFSENSE1 niet de overige 4 ipadressen kan benaderen welke achter PFSENSE2 hangen.
Ik heb hier al verschillende dingen geprobeerd andere range instellen op de pfsense (wan-adapter), en met verschillende rules/routes wat geprobeerd, maar niks werkt... Ook heb ik gekeken of er in de router die we van ziggo hebben gekregen iets aan te passen is, maar hier vind ik niks wat mij hiermee kan helpen helaas.
nu hoop ik dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.
En mocht het probleem niet duidelijk zijn, laat maar weten wat je mist.
[ Voor 7% gewijzigd door chr1st14n op 28-08-2017 16:46 ]
[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]