Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb al sinds jaren een Home Cinema van Onkyo, de HT-S3200. Nu heb ik vorige week een nieuwe reciever gekocht, de TX-SR373. Mijn oorspronkelijke subwoofer kan hierop niet worden aangesloten. Uit navraag hoor ik dat ik bij deze reciever een ACTIEVE subwoofer nodig heb. Nu wil ik gaan kopen de actieve subwoofer SKW208.
Mijn vraag is of deze past bij de reciever c.q. mijn 5.1 home cinema?
Nu kost deze overigens € 239,00; dus mijn tweede vraag is of er een goedkoper alternatief is?

.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Een goede subwoofer kost duur maar voegt erg veel toe bij films en muziek dus is ie z'n geld waard.
Je kan 2e hands kijken naar merken zoals klipsch rel bk dat zijn goede subs vooral klipsch heeft een goede prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die Onkyo goed, past die bij de reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ja als het een actieve subwoofer is met eigen versterking gaat dat gewoon werken.
Subwoofer hoeft niet van hetzelfde merk te zijn als speakers ofzo hoor, er zit weinig klankkleur in sublaag.

[ Voor 40% gewijzigd door Goofy1978 op 28-08-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merci.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer lezers bekend met Onkyo? dan svp ook reageren op de vraag; dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:29
Denk dat alle tweakers met affiniteit voor A/V wel bekend zijn met Onkyo. Maar waarom zouden we allemaal moeten reageren? Volgens mij heeft Goofy1978 je al een uitstekend antwoord gegeven.

Als ik jou was zou ik alleen wel eens kritisch gaan luisteren naar subs uit die prijsklasse. Betwijfel of het veel toevoegd. Je kan beter met zo'n budget de tweedehands markt eens gaan bekijken. Misschien loop je nog een leuke SVS tegen het lijf. ;-)

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
De enige toevoeging die ik kan geven is dat je bij subwoofers toch vooral naar de akoestiek van de ruimte luistert. Je kunt een sub kopen op specs, maar zo gauw die in je woonkamer staat zal er weinig meer van kloppen. Voor het beste resultaat zal je moeten experimenteren met plaatsing. Heb je weinig plaatsingsmogelijkheden en zijn die mogelijkheden verder knudde qua akoestiek, dan kun je de duurste sub van de wereld kopen, maar dan zal het nog steeds knudde klinken.

Dus wat zoek je? Wil je gewoon een bonkdoos die de ramen laat trillen bij actiefilms? Of wil je het laagbereik van je systeem uitbreiden?

In het eerste geval kan de Onkyo (en vele andere gepoorte subs) prima voldoen (vooral afhankelijk van de kamergrootte, grotere kamer = grotere sub). In het tweede geval mag je je budget wat uitbreiden en je gaan verdiepen in plaatsing en akoestiek, dan valt er wat te discussiëren.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 01-09-2017 20:52 ]

Pagina: 1