Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:23
Ik ben op zoek naar en high-end audio streamer en vroeg me af of mensen hier tips hebben.

Ik heb altijd een goede stereoset gehad met grote vloerstaande boxen en een stevige versterker. Ik ga binnenkort verhuizen naar een ouder huis en de woonkamer is niet ideaal om een goede opstelling te maken. Daarnaast vind ik het gemak van een all in one systeem ook wel fijn en wil kijken of ik hiermee tevreden kan zijn (ik wacht met het weg doen van m'n stereo installatie tot ik klaar ben met testen). Ik ga hem gebruiken voor het streamen van Spotify, wat high quality files via airplay en wil er ook een platenspeler op aan kunnen sluiten. Heb een pro-ject pre-amp en kan dan gewoon in de AUX, voor mijn gebruik goed genoeg.

Ik heb het volgende geprobeerd en in een winkel beluisterd. Allemaal minder dan een goede stereoset maar ik was positief verrast!

- Bowers & Wilkins Zepplin Wireless - € 599, erg mooi geluid en het breedste stereobeeld.
- Naim mu-so QB - € 749 ook mooi geluid, fantastisch design maar wel duur.
- Sonos Play 3 en Play 5 - € 320 en € 530 - Absoluut mooi geluid maar minder dan de Naim en B&W. Ik denk dat ik ook geen multi room setup ga maken.

Dan is er nog de normale Naim mu-so maar dat vind ik wel heel duur voor een all-in one € 1149 Is die hoorbaar beter dan de QB?

Gezien de prijs / kwaliteit neig ik naar de Zeppelin. Mis ik dan nog goede opties die ik kan testen en in de buurt komen van de B&W en Naim?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

het ontgaat me even waarom je de term high end hier gebruikt ...

ik dacht direct aan deze maar dat zal dan buiten budget zijn

http://www.triplemaudiosh...k-faun-streamer-2-16.html

als je overigens ook een phono input wilt , dus analoog in kom je al in een lastiger gebied. Hoewel Linn heeft dit maar is ook weer andere (high end..) prijsklasse.

wellicht jou voorbeelden ook maar die ken ik niet. werd afgeleid door topic titel en dacht een leuke discussie te vinden over de die Pink Faun versus Paul Pang Audio

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 28-08-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Hallo @Sluw

We kunnen nu allemaal opties gaan geven maar het zou wel handig zijn als je een budget heb waar we naar kunnen kijken.

En je zegt dat je altijd een goeie stereo set heb gehad. Wat had je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

En waarom je goede audioset niet inzetten als streamer?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Kijk ook eens naar Ruark Audio. De R2 kost zo'n €600 en heeft spotify connect, USB, Bluetooth, DAB+, wifi en tulp ingangen. Wordt geadverteerd als een streaming-device.

De grotere broer de R4 moet wifi en spotify missen, maar heeft dan weer een cd-speler ingbouwd.

Het geluid moet fantastisch zijn. Ik heb zelf de MR1 bij m'n pc en die klinken werelds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Dank voor de antwoorden. De grote set gebruik ik hier/nu liever niet omdat het minder goed klinkt dan in een betere ruimte, speakers kunnen niet goed opgesteld staan. Ik heb nu een Denon PMA 1055r + visonik evolution 6 speakers. Heb ook een tijdje een cyrus 5 versterker gehad. Ga de boel niet meteen weg doen hoor.

Budget is rond de 500-700 maar als oprekken of inkrimpen veel uitmaakt ben ik benieuwd.

@Ray sorry :+ dacht dat hi-fi boven high-end stond, misschien moet ik het gewoon prima noemen. Die discussie die jij wilt voeren zoek ik in ieder geval niet ;) Ik zoek iets "goeds" zodat ik uit kan zoeken wat hier goed werkt.

@LA-384 die ga ik proberen te beluisteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Sluw op 28-08-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het klinkt misschien niet optimaal, maar vast beter dan een kleine wireless speaker. Heb je het al geprobeerd of is het gewoon te groot. Kan ook natuurlijk.

De B&W is gewoon een uitstekende optie, als die beviel zou daar niet te lang over nadenken in dat budget.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Sluw jammer moet ik toch nog een keer zelf een topic maken....

akoestiek is inderdaad erg belangrijk om je 'oude' set goed tot zijn recht te laten komen. Maaaarr als je toch wilt gaan streamen kan je overwegen een windows based streamer zelf / te laten bouwen. Je kan dan eventueel dirac / sonarworks gebruiken. Die compenseert je ruimte zodat je weer vo lop van je set kan genieten!

diverse recievers komen ook al een aardig eind met roomcorrection tegenwoordig trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 28-08-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Robbie521 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:53:
Hallo @Sluw
We kunnen nu allemaal opties gaan geven maar het zou wel handig zijn als je een budget heb waar we naar kunnen kijken.
Zo duur mogelijk zeker ... ik zou niet weten waarvoor "high-end" anders nog zou kunnen staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

Is een Denon m41 setje niets voor je?

https://www.whathifi.com/denon/d-m41dab/review

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou ik in dit geval eerder voor een Denon DNP730 gaan. Of zijn Marantz broertje, die kan ook als losse DAC gebruikt worden vziw :)

Qua all in one: al eens naar Cocktail Audio gekeken? Zie ook https://speakerland.nl/apparatuur/cocktail-audio Komt uit de fabriek bij Yamaha als ik me niet vergis. Fenomenaal ding die X30, ondersteunt alleen geen Spotify meen ik.

Enne, bedenk je ook: oud huis of niet, het voordeel van een echt goede set is dat ie ook op laag volume gewoon goed weergeeft. Als je de rukmte gewoon hebt zeker niet weg doen. Dat het hard kan betekent niet dat het dat ook moet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

Sluw schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:45:
Ik ben op zoek naar en high-end audio streamer...
Oftewel aankoopadvies, AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Dank iedereen. Een nieuwe set bouwen is inderdaad niet wat ik zoek. Ik denk dat dit segment nog niet zo heel breed is. Dan ga ik maar voor de Wireless Zeppelin, het geluid bevalt en is naast de Naim voor mij de enige serieuze optie tot € 1250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

-

[ Voor 99% gewijzigd door Ray op 29-08-2017 21:40 ]

Pagina: 1