Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN service gebruiken terwijl je verbonden met VPN Router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ventasus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 10:00
Hallo,

Ik ben sinds kort mij aan het verdiepen in VPN, de vraag die ik nu heb kan je, als je computer verbonden is met een VPN netwerk door middel van een router. En je gaat op die PC een andere VPN service gebruiken. ben je dan ''dubbel'' beveiligt? de verbinding zal wel heel traag zijn maar daar gaat het nu niet om. of heeft dit helemaal geen nut?

Beste antwoord (via Ventasus op 14-06-2018 09:06)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat 'heel traag' valt wel mee. De pingtijden nemen toe, maar verder zou het niet trager hoeven zijn.

En ja, het kan nuttig zijn. Normaal gesproken weet je VPN provider jouw IP adres, en de IP adressen die je bezoekt.

Bij een geneste VPN weet de 'binnenste' VPN provider alleen de IP adressen die je bezoekt, en het IP van je buitenste VPN provider. De buitenste VPN provider weet alleen jouw IP adres, en het IP adres van je binnenste VPN provider.

Dus er is geen logfile waarin staat welke IP adressen je bezoekt vanaf je eigen IP, wat bij een enkele VPN wel zou kunnen. Dit alles is nogal zinloos als je binnenste provider een maandelijkse rekening naar je stuurt, natuurlijk. In dat geval weet hij toch wel wie je bent, of als de 2 providers onderling data gaan uitwisselen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat 'heel traag' valt wel mee. De pingtijden nemen toe, maar verder zou het niet trager hoeven zijn.

En ja, het kan nuttig zijn. Normaal gesproken weet je VPN provider jouw IP adres, en de IP adressen die je bezoekt.

Bij een geneste VPN weet de 'binnenste' VPN provider alleen de IP adressen die je bezoekt, en het IP van je buitenste VPN provider. De buitenste VPN provider weet alleen jouw IP adres, en het IP adres van je binnenste VPN provider.

Dus er is geen logfile waarin staat welke IP adressen je bezoekt vanaf je eigen IP, wat bij een enkele VPN wel zou kunnen. Dit alles is nogal zinloos als je binnenste provider een maandelijkse rekening naar je stuurt, natuurlijk. In dat geval weet hij toch wel wie je bent, of als de 2 providers onderling data gaan uitwisselen.