Toon posts:

Beperkt aanbod elektrisch (prof) gereedschap en suggesties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat jullie zoveel doen met de pricewatch. Dat je nu ook kan zoeken op "non-tweakers" spulen is super, alleen is het aanbod aan leveranciers en materiaal in de pricewatch zeer beperkt.

Ik gebruik zelf gereedschap van het merk Milwaukee, MKB'ers en ZZP'er kiezen er bijna altijd voor om gereedschap aan te schaffen van 1 merk, dit i.v.m. accu's, laders en accessoires. Uit ervaring weet ik ook dat meeste of Makita of Milwaukee gebruiken met her en der een DeWalt of een Bosch Blue.

Dat gezegd hebbende valt het aanbod vies tegen. Ik denk dat dit voornamelijk te maken heeft met het feit dat er eigenlijk maar 2 shops tussen zit die specifiek gericht zijn op gereedschap en van beide staat bij lange na niet het gehele aanbod in de pricewatch.

Zo is er van Milwaukee bijna niks te vinden, Makita is beter maar dat is ook niet wat het moet zijn. Accessoires moet je al helemaal niet naar vragen. Van cruciale dingen als accu's en laders tot dingen als opzetstukjes kan ik helemaal niet vinden. Zo is een accustofzuiger opzetstukje zeer populair maar ik kan die helemaal niet vinden.

Sowieso, helemaal onderaan heb je de optie "kleuren". Imo echt een non-keuze dat, elk merk heeft z'n eigen kleur dus wat je daar indirect kiest is het merk.

Ik zou accugereedschap en bedraadgereedschap in aparte categorieën plaatsen, dit zijn toch twee losse categorieën die voldoen aan verschillende eisen, heeft voornamelijk te maken met vermogen, gewicht en draagbaarheid. Ik weet niet hoe dit past in het oogpunt van een "normale" consument maar een prof zal hier sowieso onderscheid in maken. Bijna alle webshops maken hier ook onderscheid in.

Bij boormachines zou ik de types "slagschroefmachine" en "momentschroefmachine" erbij zetten.

Bij accugereedschap de optie erbij om te filteren op "losse body" of "set" en dan nog de optie of een koffer is inbegrepen of niet. Accu's, body's, laders en koffers zijn allemaal interchangeable dus je koopt ze allemaal los in als je het nodig hebt. Bijv. ik heb pas een nieuwe boorhamer erbij gekocht maar ik heb al 4 accu's en dan is het gek als je er nog een accu bij neemt. Koffers doe ik al helemaal niet aan, iedereen heeft zo zijn eigen ding maar als je voor elk stuk gereedschap een koffer moet meenemen dan heb je al een losse kar nodig voor alle koffers. Het is dan heel lastig vergelijken als ik steeds heen en weer moet scrollen door een lijst met van alles terwijl ik alleen een losse body zoek.

Zoals eerder gezegd mis ik accessoires. Accu's en laders sowieso maar ook onderdelen en opzetstukjes.

Als laatste had ik nog iets maar dat ben ik vergeten tijdens het tikken, komt later waarschijnlijk wel. :)

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tweakers haalt niet aktief data van de websites af; websites (winkels) moeten een abonnement afsluiten om (bepaalde) produkten in de Pricewatch op te nemen.

Begrijpelijkerwijs is het voor een Hornbach of Gamma niet (altijd) interessant om hier extra geld in te stoppen; ze hebben een eigen uitgebreide webshop, een bekende naam en dozijnen met winkels waar je kan binnen lopen.

En de echte klussers (zeer ervaren, ZZP), hebben al viavia hun contacten, ideeen, prijzen en leveranciers.

Ik snap jouw verhaal maar, even absurd doorgetrokken, what's next? Dat we filters moeten gaan krijgen voor alle 8mm boortjes voor hardheid, materiaal, levensduur, etc. etc. etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat webshops zelf hun eigen goedje erop plaatsen snap ik, dat was meer een hint dat Tweakers misschien met die shops moet gaan praten om voor meer diversiteit te zorgen. Misschien i.c.m. een kortingsregeling ofzo omdat dit een nieuw segment is in de pricewatch.

Een "echte ervaren ZZP" gaat niet naar een Hornbach of een Gamma, dat is sowieso te duur en hebben ze het spul niet waar ik het over heb. Meeste wat die hebben is een Chinees huismerk of Bosch Green.

Vroeger werd er veel via groothandels of via de handel ingekocht, daar heb je gelijk in, maar de afgelopen jaren gaat dat steeds meer en meer richting webshops. Puur en alleen om de reden waarom andere spullen ook meer richting webshops zijn verplaatst, prijzen van webshops zijn "eerlijker" zullen we maar zeggen en makkelijker. Zo zijn er webshops die op locatie en in sommige gevallen nog dezelfde dag kunnen leveren. Dat bespaart je een hoop gedoe. Daarnaast is dit natuurlijk geen reden om die groep uit te sluiten.

Maar goed dit alles is maar de mening van een "echte klussers (zeer ervaren, ZZP)".

.edit: Daarnaast zijn ZZP en MKB'ers een grotere doelgroep als de klusjesman thuis. Iemand die prive dergelijk iets aanschaft zal dat 1 misschien 2 keer in zijn leven doen. Pas als het nodig is komt dat ding van de plank. Profesionals kopen constant machines, afschrijving, slijtage, ongelukken of gewoon domweg een nieuwe lijn welke net iets beter of handzamer is.

Zoals ik hierboven als zei, ik heb onlangs nog een nieuwe boorhamer gekocht. De "oude" boorhamer is een flink ding, goed krachtig! Maar als ik gaatjes moet boren voor plugjes (soms 100 op een dag) dan heb ik die kracht niet nodig, dan heb ik liever een boorhamer die minder krachtig en lichter is. Nou dit jaar zijn ze dus uitgekomen met een model wat dat heeft, dus heb ik er een gekocht. Een dergelijke machine van Makita staat wel in de pricewatch. Zo zie je nog meer spul in de pricewatch welke specifiek is bedacht voor een doel en daar heeft de hobbyist niks aan.

Wat ik probeer te zeggen is dat een hobbyist thuis een dergelijke machine (van 300 euro of meer) nooit zal kopen, die zal eerder gaan voor de goedkopere algemene machine. De hobbyist thuis zal ook nooit een nieuwe boorhamer erbij kopen terwijl hij er al een heeft. De prof gebruiker is een veel grotere doelgroep voor dit segment van de pricewatch, maar goed het is an Tweakers zelf hoe ze de pricewatch willen positioneren.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Verwijderd We zijn op dit moment aan het evalueren wat deze nieuwe categorieen precies voor ons hebben betekend. We verwachten hier binnenkort de resultaten van en gaan dan al dan niet stappen ondernemen om het een en andere te verbeteren. Ik zal deze suggesties ook die kant op sturen, wellicht dat we wat mee kunnen nemen.