Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Zijn er andere mensen die onlangs de augustus patch van Android 7 hebben geïnstalleerd en sindsdien geen bestanden meer kunnen uitwisselen tussen hun mobiel en een pc?

Normaliter werkte dit (voor mij) als volgt:
Als ik mijn Nexus5X via USB aan mijn PC hing dan hoorde ik het bekende biepje op m'n telefoon wat aangeeft dat ie aangesloten is en als ik dan van bovenin naar beneden swipete om de notificaties te tonen, dan stond daar ook tussen dat ie aan het chargen was met de melding 'tap for more options' oid. Als ik daar dan op klikte, dan kon ik vervolgens instellen dat ik ook bestanden wilde uitwisselen en vervolgens kon ik m'n telefoon dan via m'n PC benaderen.
Ook als ik dat niet aanklikte zag ik overigens altijd mijn telefoon via windows verkenner. Ik kon 'm dan alleen niet browsen

Sinds ik onlangs de augustus patch heb geïnstalleerd op mijn Nexus5X:
* hoor ik het biepje niet meer
* zie ik mijn telefoon niet meer in windows verkenner
* staat er niet meer tussen de notificaties dat ie aan het laden is, waardoor ik de filetransfer mogelijkheden (mtp) ook niet aan kan zetten
* de accu laad nog wel gewoon op en de indicator daarvan werkt ook gewoon

Ik heb twee usb kabels die het altijd gedaan hebben en met beide heb ik hetzelfde probleem
Ik heb het ook op andere laptops geprobeerd en met hetzelfde resultaat.
Ik heb MTP nog via de developers options aangezet in de hoop dat dat een verschil zou maken, maar helaas.

Ik heb zelf sterk de indruk dat het met het installeren van de patch kapot is gegaan, al weet ik dat niet 100% zeker.
Vandaar mijn vraag: herkent iemand dit? Ik heb al gegoogled, maar afgezien van al wat oudere pagina's die je aanraden om een andere usb kabel te proberen kan ik niets vinden over dat dit mogelijk door de update komt.

Herkent iemand het probleem?
En heeft iemand een oplossing? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je kan via developers opties afdwingen welke optie je standaard wilt hebben bij het aansluiten aan een computer. Lost het probleem niet volledig op, maar je kan MTP in ieder geval weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Zoals ik hierboven al schreef heb ik dat geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

edit: probleem is namelijk tevens dat m'n pc ook m'n telefoon niet meer herkent; ik heb dus simpelweg nergens een optie meer om te browsen. Ook niet als ik dat aan zet - dat maakte dus geen verschil.

[ Voor 55% gewijzigd door marty op 28-08-2017 14:47 ]