Gaming PC in tv-meubel - problemen met warmte of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik ben net verhuisd naar, en heb hierbij een mooie 4k tv aangeschaft voor in de woonkamer. Nu wil ik ook graag hier een leuk spelletje op doen, en ben aan het kijken hoe ik dit het best kan doen.

Ik koppel het liefst een PC aan mijn nieuwe tv, maar een punt van aandacht is wel dat deze in het tv-meubel moet komen te staan (uit het zicht). Hier gaat dan ook mijn vraag over: met consoles is het geen groot probleem om ze in het tv-meubel te zetten, maar een pc genereert toch iets meer warmte. Ik kan een simpele pc in mekaar schroeven maar heb verder niet heel veel kennis, zeker niet over waterkoeling en dergelijke. Ik kan ook geen andere topics vinden die mij vertellen of dit een no-go is, of dat dit totaal geen probleem is (of ergens ertussen in :) ) - daarom mijn onderstaande vraag.

Ik zit te denken aan specs in de ordegrootte Ryzen 5 1600x, en GTX 1080 (eventueel Ti). Enigszins vergelijkbaar met dit systeem dus.

Het gaat om het volgende meubel (plank en achterkant kast nog verwijderen. Afmetingen kast: breedte deur 45cm, hoogte: 37cm, diepte: 37cm):
tv-meubel

Mijn vragen:
  • Is het mogelijk een gaming pc in dit meubel te zetten zonder grote problemen met de warmte te krijgen, of moet ik uitwijken naar een console?
  • Als het mogelijk is: kan dit gewoon met luchtkoeling of is waterkoeling noodzaak? En zijn er nog andere specifieke aandachtspunten?
  • Of maak ik mij onnodig zorgen, en gaat het allemaal prima als ik de achterkant uit de kast haal en het deurtje openzet bij gebruik?
Voor bonuspunten (al hoort dit eigenlijk alweer in ander topic): welke kast zouden jullie hiervoor uitkiezen, en welke koelers? ik wil voor het systeem op max. ongeveer €1.500 uitkomen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kasten kan je zelf vinden op categorie: Behuizingen en dan even je afmetingen ingeven in de filters.

Gezien de maximale zaken die gemeten zijn in benchmarks, zou ik er bijna voor kiezen om het niet in de kast te stoppen. Of je moet de achterkant van de kast even vrij spelen en daar dus nog een afvoer (fan / ruimte) creeeren.

Warme lucht stijgt op en dat ga je dus niet uit een afgesloten ruimte krijgen, zelfs niet echt heel handig als je het deurtje alleen aan de voorkant open zet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-09 09:00
Ik heb er 2 in een meubel geen enkel probleem gewoon zorgen voor een goede airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zat zelf te denken: als ik de achterkant van het tv-meubel eruit haal: is het dan mogelijk de airflow in de kast van achter naar voren te laten lopen, zodat de warmte er aan de voorkant van het tv-meubel uit kan? Dan moet ik alleen een behuizing vinden waarbij dat mogelijk is, en de warmte niet naar de zijkanten/bovenkant weg wil waardoor het in het meubel blijft hangen.

@Beaudog : welke behuizing heb jij hiervoor gebruikt, en hoe zorg jij ervoor dat de warmte goed weg kan? En welke videokaart heb jij hierin zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Hier is een foto heb je een idee ik heb meerdere systemen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPNXIMYBEQKEQvBIS2A7X4E9/medium.jpg
Ik heb 1x een corsair carbide air 240 behuizing met een 1080 ti
Een node 304 met gtx 1080
Een Silverstone sugo met een Amd nano
De achterkant van het meubel is eruit
Je gaat eerst kijken wat voor kast erin kan en dan wat je kan doen voor de airflow
Dat is per kast verschillend

[ Voor 14% gewijzigd door Beaudog op 28-08-2017 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01

HugoBoss1985

Xenotech

Mijn ervaring is dat het met een gesloten achterkant erg warm kan worden.

Let wel op met de stevigheid van je tv meubel wanneer je de achterkant verwijderd.
Voor mijn tv meubel heb ik daarom een speciaal X-frame gemaakt en op iedere hoek vastgeschroefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heb volgensmij hetzelfde meubel (alleen een ouder model). wat ik standaard gedaan heb is die achterwand eruit gehaald. Dus alle warmte van de ps4, versterker, nas, Destijds HTPC konden er makkelijk uit. + geen geklooi met kabels door ene klein gat te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Bedankt voor alle snelle reacties!
De achterkant van het meubel is een gammel triplexplaatje met een print erop, deze doet niets voor de stevigheid van het meubel dus kan ik veilig verwijderen. Uit de reacties hier begrijp ik dat als de achterkant verwijderd is de warmte niet problematisch hoeft te zijn?
Mijn vraag over de richting van de airflow (filter op mogelijke kasten): is het nog handig deze van achter naar voren te laten gaan, en is dit mogelijk? Het lijkt mij dat de warmte beter weg kan door de open deur dan dat het opgesloten zit tussen het meubel en de muur.

[ Voor 20% gewijzigd door luappul op 28-08-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Licht er aan wat voor behuizing je neemt
Bij een coolermaster elite heb je niks aan de achterkant alleen de voeding en aan de zijkant een fan
De thermaltake v1 kan wel 2 fans kwijt aan de achterkant en een 20 cm voor dus die zuigt lucht aan de voorkant erin en aan de achterkant eruit
Pagina: 1