Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 963311

Topicstarter
Goeiemorgen, ik weet hoe ik muziek op mijn Huawei P8 moet zetten, maar bij de laatste overdracht (was via WMP) heeft hij alle cd-albums onder één "album" geplaatst met een nummer (9016-4EF8).

Ik heb een gedeelte van mijn CD's op de interne opslag van de foon gezet en deze staan allemaal netjes apart vermeld. De CD's die ik op de SD-kaart heb gezet, staan op mijn foon dus allemaal (achter elkaar) onder dat nummer.
Nogal lastig als je een bepaalde CD zoekt...
En omdat mijn muzieksmaak nogal breed is, krijg je eerst een symfonie en vervolgens Deep Purple... >:)

Het vreemde is dat als ik mijn Huawei op de laptop aansluit en in verkenner opzoek, de CD's op de SD-kaart keurig apart als albums vermeld staan.
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen de volgende keer? Het enige dat ik nu kan verzinnen is alles er af halen en weer opnieuw overzetten; nogal een werkje, want het zijn veel CD's....
Dank alvast voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 963311 welk programma gebruik je om de muziek te bekijken / af te spelen op je telefoon?

Over het algemeen maakt het namelijk niet zoveel uit hoe de muziek is opgeslagen, zolang de ID3tags maar kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeetje, daar vraag je me wat, Rens (sorry, ben digibeetje). de telefoon is destijds ingesteld door Phone House (ook al weer failliet)
Het programma dat op de Huawei zat, volgens mij. Het is en rood appje met 2 muzieknootjes er op. Er staat niets bij. (kan helaas geen plaatje bijvoegen)
En de ID3tags....? (heb het even opgezocht). Het vreemde is dat dit appje alle artiesten/uitvoerenden kwalificeert als "onbekende artiest", ook als ik het in wmp allemaal van te voren aangepast heb op de Cd's die er op staan.
Moet ook zeggen dat dit de eerste keer is dat het gebeurt. Heeft het iets met W10 te maken, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
> Quote : maar bij de laatste overdracht (was via WMP) heeft hij alle cd-albums onder één "album" geplaatst met een nummer (9016-4EF8). <

Dat klinkt alsof je alles in de root van de SD-kaart hebt gezet. Kijk eens of dit het geval is door je telefoon op de computer aan te sluiten en via de verkenner door je geheugen van je telefoon te browsen.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@burrfoot
Ook dat moest ik weer even opzoeken (root)...zo leer je nog eens wat! De nummers staan er wel allemaal op, maar de kaart heeft de nummering (1,2,3...etc) als opslagsysteem gekozen en niet per album.
Dus nummer 1 van de eerste cd, nummer 1 van de tweede cd, nummer 1 van de derde cd...etc. Wat ik gedaan heb, is alle cd's selecteren en in één keer naar de synchronisatielijst slepen. Moet je misschien per cd de nummers verslepen/overzetten?
Overigens alvast allebei bedankt voor de snelle reacties; het is voor het eerst dat ik iets op een forum vraag en ik ben blij verrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 963311 plaatjes kun je bijvoegen door deze te uploaden naar bijvoorbeeld http://imgur.com/ en de link vervolgens hier te delen.

Maar je maak dus gebruik van een synchronisatie programma vanuit de PC? Welk programma is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Dus als ik het goed begrijp : je hebt vanuit WMP de muziek gesynchroniseerd naar je Android toestel.

Wat ik zou doen (en altijd al gedaan heb) is vanuit de computer de mappen met CD's kopieren naar de map Muziek op de geheugenkaart van je Android toestel. Je kopieert dan de structuur vanaf de computer mee naar de telefoon.
Als het op je computer al fout gaat (als daar dus ook het genummerd is als opslagsysteem ipv mappen met CD naam) gaat er niets veranderen ...
Ikzelf organiseer mijn muziek altijd op genre, geef de map een naam als (2016) Metallica - Hard Wired to Self Destruct en kopieer dat zo naar mijn telefoon. Staat het mooi gesorteerd op jaar , naam artiest , naam album ...

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoihoi, nee op wmp staan de cd's keurig apart met naam en uitvoerenden vermeld (met cd-hoes en al). al is binnen de cd alles natuurlijk wel genummerd, maar daar staat de naam van het stuk of nummer wel achter.
Ze zijn ook op genre geklassificeerd.
In de map 'Music' stààn ook (andere) cd's, keurig per map, dat is het maffe.
Misschien ligt het wel aan de soort app die op de Huawei staat.
Nou ja, misschien was het iets éénmaligs....
Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry, nog even: Ik zie dat de Music map op de interne opslag staat en de sd-kaart apart (logisch). OP de interne opslag staan de cd-albums allemaal keurig apart; op de sd-kaart staat alles achter elkaar. heeft het daar iets mee te maken, misschien?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 30-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 963311 dat kan echt van alles zijn. Wellicht was intern vol en heeft hij automatisch je kaart gepakt. Wellicht is eerdere muziek er handmatig op gezet..etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rens-br
sorry voor de dubbele plaatsing. waar kan ik die wijziging - knop vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 963311 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:51:
@rens-br
sorry voor de dubbele plaatsing. waar kan ik die wijziging - knop vinden?
In hetzelfde rijtje als de Bekijk, Bookmark, Rapporteer en Quote knoppen. De knop heet 'wijzig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat Samsung vervelend doet is het volgende:

Alle nummers die een albumnaam, titel, artiest, track nummer (hoeveelste in een album) heeft worden netjes gesorteerd volgens deze gegevens. Meestal wordt dit gedaan op naam album of artiest.

Alle nummers die geen gegevens hebben aan de zogenoemde IDtags krijgen een album toegewezen. Meestal is dit de naam van de map waar ze in staan. Bij mij is dit MUSIC. Volgens mij kan je er weinig aan doen behalve de nummers voorzien van de IDtags en diezelfde info wissen uit je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dat probleem heb ik ook een tijd geleden gehad. Ik luister voornamelijk deathcore en downtempo, maar ook rap. Kwam er toen achter dat alles door elkaar stond in Google Play Muziek onder "genre", terwijl dat bij m'n S3 anders was. In Windows heb ik alle genres veranderd van de files naar "Metal", ook al is het geen metal maar bijvoorbeeld downtempo. Nu komen ze wel allemaal onder 1 mapje te staan.

Misschien is dit ook voor jou een oplossing (in details het album veranderen).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank allemaal, ik heb heel wat uit te proberen, zie ik.
@rens-br Ik zet de cd's op mijn slimfoon met de synchronisatieknop in WMP.
Pagina: 1