Toon posts:

SSH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik SSH gebruik van Linux naar Linux dan is alles goed.
Maar als ik SSH van Windows naar Linux doe dan heb je bijvoorbeeld geen kleuren. BV MC is niet blauw. Is er een SSH client voor Windows die kleuren ondersteunt??

Verwijderd

heb je putty al geprobeerd???
www.google.com search for putty

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
putty roelt :)

@iMartien

Verwijderd

En anders eventueel MC opstarten met de -c optie voor color.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Of je kleur hebt of niet, ligt aan je TERMinal-instellingen. Kijk maar naar je omgevingsvariabelen (set). Daar staat als het goed is een TERM=bla tussen.

Je kunt met de opdracht export TERM=bla (bash) of setenv TERM=bla (zsh ofzo???) je terminal instellen. Voorbeelden voor een terminal zijn linux, vt100, vt52, ansi en color. Probeer maar eens. In de TERM variabele zitten ook je toetsenbordinstellingen. Daar kun je dus ook mee spelen. Bijvoorbeeld de F-toetsen worden geregeld hiermee.

Verwijderd

ondersteunt putty wel alt-toetsencombinaties? want bij o.a. bitchx zijn de alt-1/9 toetsen onmisbaar, maar ik heb tot nu toe nog geen windows ssh-clients gevonden die dat ondersteunden (want windows gebruikt die toets natuurlijk om naar de menubalk te gaan)...

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

volgens mij ondersteund putty dat wel

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

kijk ook eens naar SecureCRT, als je gewoon ANSI-emulatie aanzet en je font op "VT100 11pt" krijg je psies zelfde als je achter je bak zit ..

alleen de del-knop en de overige F-keys werken niet .. niet naar gekeken, mis ze niet echt .. iemand? :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
PuTTY werkt erg goed, daarmee kun je mc zelfs afsluiten met F10, dant kon met SecureCRT niet. En als je niet standaard kleur hebt, gewoon de -c optie mee geven inderdaad. 'k gebruik zelf ook PuTTY.

Verwijderd

kijk nou, het werkt :)

thanks!

Verwijderd

In SecureCRT als terminal- en keyboard-emulatie SCOANSI opgeven en alle F-toetsen werken prima. Behalve in combi met alt shft of ctrl (helaas). Maar zelfs tab (panels switchen) werkt gewoon.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Tsssk..
Heb ik al die tijd voor nix z/w zitten mc-en :D

tnx voor de tip :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

terraterm roelt nog veel meer :)
gratis..speciaal voor windows..
met ssh addon..
en totaal instelbaar
rekbare vensters,kleuren,enz..
maar om door een http proxy te kunnen heb je mindterm nodig..
en die is java based

zoeken jongen..googlen tot je erbij neervalt
(heb makkelijk praten..zit in ploegen te werken en s'nachts is er niks te doen)
Pagina: 1