Ik heb een abonnement op Exchange-threads ...
Geen echte vraag, eerder een discussie. Alhoewel het ook een beetje een "doe ik het goed?"-vraag is.
Situatie
Het eigenlijk gebruikte e-mail adres is @suiker.de. De alias @suiker.com is enkel gebruikt om Exchange op te zetten.
Plan
Bestaande e-mail is geen thema - het zijn zo weinig mensen (15 mailboxen of zo) dat die migratie side-by-side kan gebeuren (lees: copy/paste van oude naar nieuwe mailbox). Mijn grootste probleem in heel die affaire is dat de DNS (en de oude e-mail) beheerd wordt door een firma die niet mee wil werken.
Geen echte vraag, eerder een discussie. Alhoewel het ook een beetje een "doe ik het goed?"-vraag is.
Situatie
Het eigenlijk gebruikte e-mail adres is @suiker.de. De alias @suiker.com is enkel gebruikt om Exchange op te zetten.
- suiker.de draait op OpenXchange bij 1&1
- suiker.com is een on-premises Exchange 2016
- Het MX record voor suiker.de verwijst naar de 1&1 servers
- Het MX record voor suiker.com verwijst naar de Exchange 2016
Plan
- Op de smarthost en in Exchange suiker.de toevoegen als accepted domain
- suiker.de default domain maken
- Bestaande e-mailadressen als default suiker.de geven
- In de DNS de MX record voor suiker.de naar de nieuwe server laten verwijzen
Bestaande e-mail is geen thema - het zijn zo weinig mensen (15 mailboxen of zo) dat die migratie side-by-side kan gebeuren (lees: copy/paste van oude naar nieuwe mailbox). Mijn grootste probleem in heel die affaire is dat de DNS (en de oude e-mail) beheerd wordt door een firma die niet mee wil werken.