Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie (werktuigbouwkunde) & gamen €1000-1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:47
Hi allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop ter vervanging van de HP Zbook van de TU/e aangezien ik meer frustraties van het ding heb dan nodig zou moeten zijn en men er niks aan kan/wil doen. Verder loopt hij bij wijze van spreken al vast als ik überhaupt over gamen na aan het denken ben. :(

In eerste instantie had ik de HP Pavilion Power 15-cb061nd op het oog voor €1150. Ik zie nu ook regelmatig modellen gebaseerd op de Clevo HK850K1, zoals die van BTO. Ook hoor ik veel goeds over de Dell Inspirion 15 7567, maar die is volgens mij alleen maar bij Dell zelf te bestellen en wat ik zo zie geven die maar 1 jaar garantie.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou een betrouwbare winkel zijn om deze samen te stellen?
Verder vroeg ik mij af wat nu de beste keus zou zijn qua GPU. De HP heeft een 4GB GTX 1050, maar ik las ergens dat het verschil met de 1050Ti behoorlijk was, zelfs als die maar 2GB heeft. Zou het de stap omhoog waard zijn?

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn studie (werktuigbouwkunde) en zal dus programma's als Matlab, Siemens NX 7.5 en MarcMentat gebruiken. Verder werk ik ook redelijk vaak met Photoshop en Unity en wil ik wat kunnen gamen.
Ik hoef niet alles op ultra en super hoge framerate te spelen, maar ik zou het fijn vinden om games als Rimworld, Rainbow Six Siege, XCOM 2 en The Witcher 3 met een redelijk framerate zou kunnen spelen als ik niet in de buurt van mijn PC ben.

Wat mag je laptop gaan kosten?
In eerste instantie had ik de HP voor €1150 op het oog, dus ik wil wel rond die prijs blijven zitten als het kan. Het zou op zich wel tot max. €1200 kunnen gaan denk ik, maar dan moet het het wel waard zijn.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik moet hem regelmatig meenemen in het OV naar de universiteit, dus liever geen blok beton (zoals de huidige Zbook + oplader). :) Verder vind ik batterijduur tijdens lichter gebruik ook wel belangrijk. Als ik gewoon wat in Word, Chrome of Matlab moet doen moet hij wel een tijdje mee kunnen gaan (korte, rustige dagen kan ik met de Zbook door zonder oplader, zou deze ook wel moeten kunnen).
Qua formaat wil ik graag een 15.6" laptop, aangezien die in m'n rugzak passen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek.

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven. Alvast bedankt! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door BlueFireGaming op 28-08-2017 09:40 ]

Alle reacties

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:07

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat is precies het probleem met de huidige zbook? Die is volgens mij best licht vergelijken met de bakbeesten van vroeger. Zeker het huidige model, die is maar 2 kilo
Je kan ook kijken naar de XPS serie?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr_gadget op 28-08-2017 09:46 ]

• BlueFireGaming
Mr_gadget schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:45:
Wat is precies het probleem met de huidige zbook? Die is volgens mij best licht vergelijken met de bakbeesten van vroeger. Zeker het huidige model, die is maar 2 kilo
Je kan ook kijken naar de XPS serie?
Hij is super langzaam, loopt vast bij de software waar hij voor bedoelt zou moeten zijn, games moet je niet eens aan beginnen en nog een paar dingen. Leuke is dat ik er zelf niks aan mag doen omdat dan mijn garantie en verzekering van de TU verloopt.
Verder is het ook al een redelijk oude Zbook en zo te zien scheelt het toch bijna een kilo met de notebooks waar ik nu naar kijk.

Ik had ook even snel naar de XPS serie gekeken, maar die zijn toch weer een stukje duurder en iets boven budget met de specs die ik wil.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dan zou ik je Zbook toch eens laten nakijken. Ik heb zelf een G3 model en kan me in niks van je klachten vinden. Ja er zit dan oko wel een nvme SSD in, twee zelfs. En 32GB RAM. Ja het weegt iets, maar daar heb je goede rugzakken voor. Ik werk op verschillende lokaties en hij gaat dus mee in het OV, op de fiets en in de auto. Net waar ik zin in heb en met mijn rugzak voel ik het amper op mijn rug.

Maar goed, Je kunt ook eens naar Lenovo kijken. Die hebben ook prima laptops voor volgens mij ook wel rond die prijs.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• BlueFireGaming
Daniel_Elessar schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:53:
Dan zou ik je Zbook toch eens laten nakijken. Ik heb zelf een G3 model en kan me in niks van je klachten vinden. Ja er zit dan oko wel een nvme SSD in, twee zelfs. En 32GB RAM. Ja het weegt iets, maar daar heb je goede rugzakken voor. Ik werk op verschillende lokaties en hij gaat dus mee in het OV, op de fiets en in de auto. Net waar ik zin in heb en met mijn rugzak voel ik het amper op mijn rug.

Maar goed, Je kunt ook eens naar Lenovo kijken. Die hebben ook prima laptops voor volgens mij ook wel rond die prijs.
Volgens mij zit er in mijn Zbook alleen een 5400rpm (?) HDD, dus dat zal ook niet helpen. Ik zit wat te twijfelen of ik een SSD zal kopen en hem er op de TU erin laat zetten (aangezien ik dat niet zelf mag doen volgens het contract) en dan kijken of het helpt. 'T is dan alleen dat wanneer het niet helpt ik met een SSD zit die niet eventueel in m'n PC zou kunnen aangezien het een mSATA moet zijn...

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-11 22:06
Wat zegt de hp garantie website als je het s/n van de laptop invoert? Als je namelijk business support on site hebt dan kan je beter rechtstreeks met de zakelijke HP tel./chat contact opnemen ipvvia deTU of externe partij.

• BlueFireGaming
Martensupport schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:02:
Wat zegt de hp garantie website als je het s/n van de laptop invoert? Als je namelijk business support on site hebt dan kan je beter rechtstreeks met de zakelijke HP tel./chat contact opnemen ipvvia deTU of externe partij.
Dat kan ik nog wel even kijken, maar (tenzij je iets anders bedoelt) volgens mij gaat de garantie, verzekering e.d. allemaal verplicht via de TU zelf.

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-11 22:06
BlueFireGaming schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Dat kan ik nog wel even kijken, maar (tenzij je iets anders bedoelt) volgens mij gaat de garantie, verzekering e.d. allemaal verplicht via de TU zelf.
https://support.hp.com/nl-nl/checkwarranty

Indien daar staat dat je garantie hebt, gewoon rechtstreeks HP contracten, heb ik met een oude TU Delft laptop ook meermaals gedaan en werkt een stuk fijner dan via een tussenpersoon (TU) of servicepunt.

• BlueFireGaming
Martensupport schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

https://support.hp.com/nl-nl/checkwarranty

Indien daar staat dat je garantie hebt, gewoon rechtstreeks HP contracten, heb ik met een oude TU Delft laptop ook meermaals gedaan en werkt een stuk fijner dan via een tussenpersoon (TU) of servicepunt.
Volgens die pagina is mijn garantie verlopen. Weet alleen wel dat ik via de TU zelf 5 jaar garantie krijg.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 23:23
Je zou voor dat geld ook de nieuwe laptop, die via de TU wordt aangeboden, kunnen halen. Die is waarschijnlijk wel minder goed om op te gamen

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BlueFireGaming schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:16:
[...]

Volgens die pagina is mijn garantie verlopen. Weet alleen wel dat ik via de TU zelf 5 jaar garantie krijg.
Als jij zelf een ssd koopt kun je die door het Notebook service centre erin laten zetten. Hiermee verlies je dan niet je garantie. (Source: als WTB student heb ik dat ook gedaan ;) ).

• BlueFireGaming
Bram22 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:30:
Je zou voor dat geld ook de nieuwe laptop, die via de TU wordt aangeboden, kunnen halen. Die is waarschijnlijk wel minder goed om op te gamen
Die heb ik vergeleken met andere laptops, maar voor dat geld kan ik volgens mij een net zo goede, zo niet betere, laptop voor krijgen.
Debian23 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:33:
[...]
Als jij zelf een ssd koopt kun je die door het Notebook service centre erin laten zetten. Hiermee verlies je dan niet je garantie. (Source: als WTB student heb ik dat ook gedaan ;) ).
Klopt, was ik dan ook van plan om te gaan doen. Ben alleen bang dat het niet veel gaat helpen en dan vind ik het wat zonde.
Welke laptop heb jij er een in laten zetten en heeft dat veel geholpen?

[ Voor 4% gewijzigd door BlueFireGaming op 07-09-2017 10:18 ]

Pagina: 1