Moris schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:06:
Mijn camper weegt netto 3.079kg (zonder opties) op de weegbrug, dit gegeven staat vast

Zonet in een oude brochure het gewicht van een set mistlampen kunnen achterhalen en met zijn 2kg valt het dus best mee

Het zal inderdaad niet op die mistlampen aankomen, ik zou ze gewoon mee bestellen als je dat er gaaf vind uitzien.
Echter zou ik indien het mijn keuze zou zijn eerder voor een setje goede hulpveren kiezen, luchtvering achter is een erg waardevolle optie.
Mag ik vragen wat voor camper je gaat bestellen??
Je bent nogal stellig dat het gewicht vast staat echter is dat in deze branche echt niet zo.
Daarnaast geef je aan dat het zonder opties is, luifel weegt een kilo of 40, gasfles 25kg, wat snoeren, wiel keggen en klein spul nog eens 50 kg en die "gewogen" lege camper weegt ineens 3200kg.
Dan moet je nog de tank volgooien met diesel (zit niet mee gerekend in het leeg gewicht), gooi je je watertank vol met 100liter water, laad er wat kleren in, duwt die koelkast vol, kratje bier er bij, enz.
Geloof me ik loop nou lang genoeg mee in deze branche die camper gaat te zwaar zijn.
De vraag is hoe belangrijk je dat vind...
Onze vorige camper woog op kenteken 3175kg, in werkelijkheid met mij er in, water en diesel tank vol 3600kg
Daar zat mijn vrouw, de hond en de rest van de bende nog niet bij.
Informeer je dus goed, en houd bij al die opties rekening met het gewicht.
* Bommes is al 15 jaar moderator op het camperforum en weet enigszins van de hoed en de rand
[
Voor 3% gewijzigd door
Bommes op 28-08-2017 11:44
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.