Nvidia GT 240 vs Nvidia GT 630, welke is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Vraag

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Ik weet dat beide kaarten slecht zijn voor de huidige markt met games, maar ik heb ze nog liggen.

240 is een oudere generatie dan 630, dus ik denk de dat de 630 beter is.
Your oppinions ?

Beste antwoord (via Zhankou op 28-08-2017 08:27)

Verwijderd

De GT 630 is zo'n 20 - 25% sneller dan een GT 240 en bovendien veel nieuwer. De driverondersteuning is daarmee een stuk beter. Hogere DX en OpenGL ondersteuning ook.

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat zei google toen je wat eigen onderzoek deed? ;)
Dit is namelijk letterlijk in google te typen en is exact waar de zoekmachine voor gebouwt is, als je andere vragen hebt kunnen we daarmee op een forum helpen, vragen die direct in Google kunnen hoeven dan ook niet nog eens extra hier.

Anyway, het zijn allebei niet erg snelle kaarten, lijkt erop dat de 630 nog steeds driver updates krijgt dus zou het daar op kiezen ipv welke minder traag is.

Fixing things to the breaking point...

• Zhankou
Ik vind het moeilijk, vandaar dat ik hem hier plaats.
De 240 is 2 GB, en de 630 is 1 GB.
Dus de 240 zou sneller zijn, maar de kaart is ouder en weinig tot geen ondersteuning denk ik.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus een oude Pentium 3 met 8GB RAM is beter dan een i5-7500 met 4GB RAM?

Nog even afgezien van de driver-updates (welke voor de 240 eind 2016 voor het laatst zijn uitgekomen), zitten er tussen beide kaarten essentiele verschillen:
- andere chipset
- ander type geheugen
- andere cache
- nog wat dingen

Aangezien ze niet gloednieuw zijn, zullen de verschillen tussen Tesla en Fermi vast wel op te zoeken zijn en zal iemand vast wel ergens benchmarks hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 16:41
Het lijkt erop dat de GT240 iets beter is dan de GT630. De GT630 is wel nieuwe en ondersteund nog DirectX12 waarbij de GT240 tot de 10.1 gaat.

Mijn bron: http://www.game-debate.co...-gt-630-vs-geforce-gt-240

• Zhankou
Voor mij gaat het enkel om dit weekend (destiny 2 open beta).

Het systeem waar het op moet kunnen draaien is een i7 - 2600, 16 GB, met SSD op een 1680x1050 schermpje (24 inch).

Ik neem aan aangezien de GT 240 maar tot 2016 loopt dat deze geen ondersteuning geeft voor Destiny 2.
Op de release notes van Nvidia zelf staat Destiny 2 Open Beta wel ook vor de 630.

Maar dan resteert mij nog één laatste ding.

binnenkort opleiding CMD, en daar zal in begin gewerkt worden met de Adobe paketten.
Is de 630 dan vooralsnog beter dan de 240?

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De GT 630 is zo'n 20 - 25% sneller dan een GT 240 en bovendien veel nieuwer. De driverondersteuning is daarmee een stuk beter. Hogere DX en OpenGL ondersteuning ook.

• Zhankou
Oke, nou bedankt in ieder geval voor de antwoorden!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Fitzer schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:53:
Het lijkt erop dat de GT240 iets beter is dan de GT630. De GT630 is wel nieuwe en ondersteund nog DirectX12 waarbij de GT240 tot de 10.1 gaat.

Mijn bron: http://www.game-debate.co...-gt-630-vs-geforce-gt-240
Wel een kleine sidenote hier. De GT240 varianten met DDR3 zijn fors langzamer dan de GDDR5 varianten (scheelt letterlijk de helft aan geheugenbandbreedte) waarmee het mogelijke voordeel direct teniet gedaan is en je op het verschil uitkomt dat ACB aanstipt vergeleken met de nieuwere 630.

Bovendien mag je ervanuit gaan dat huidige AAA games DX11 vereisen, ongeacht potentieel.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Zhankou
Thanks !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Duidelijke eisen stel je niet, exacte situaite ook niet en de shortlist die je noemt onderbouw je ook niet. Zo doe je jezelf tekort en geef je ons te weinig houvast om je goed te helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.