[T-Mobile Thuis] Waarom was mijn internet traag?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Alvast mijn excuses als ik het in het verkeerde subforum geplaatst heb.

Ik was vannacht aan het gamen en tegen 1:55 krijg ik hele hoge ping. Vervolgens een speedtest/tracert gedaan. Die gaven aan dat mijn internet verbinding gewoon ruk was. Vervolgens router/pc gereset. Ook niets...

Toen bedacht ik me dat 2 van mijn vrienden (die toevallig buren van elkaar zijn) in Duitsland vaak rond een uur of 23:00 last krijgen van "het dagelijkse uurtje lag". Dus ik wacht rustig het uurtje af (na even wat gevloek omdat ik nu mijn game verloren had...) en doe weer een speedtest/tracert en dan krijg ik weer mijn standaard snelheden.

Nu vroeg ik me af of meer mensen daar last van hebben en of iemand weet wat/hoe/waarom het gebeurt. Ik denk zelf dat de provider "gewoon" irritant is met updates oid.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1ade84bd7b2eb9f7debb991eb5d10d84.png

PS. T-mobile 100/100 glasvezel

[ Voor 12% gewijzigd door Danny Phantom op 28-08-2017 03:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hm, derde hop is een private range, drie-dubbel NAT of carrier-grade NAT mogelijk?
Iig vage constructie.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan om allerlei redenen zijn. Congestie (m.a.w., filevorming) op 't netwerk, een uitgevallen router (of onderhoud) waardoor een pad veranderd is naar een via een ander land, zonnewind, etc.
RGAT schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 03:29:
Hm, derde hop is een private range, drie-dubbel NAT of carrier-grade NAT mogelijk?
Iig vage constructie.
Niet per se. ISPs gebruiken wel vaker rfc1918 adressen voor routering in hun eigen netwerk; dat scheelt publieke adressen die ze dan voor klanten kunnen gebruiken. Ja, dat kan gewoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
CyBeR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 03:34:
Dat kan om allerlei redenen zijn. Congestie (m.a.w., filevorming) op 't netwerk, een uitgevallen router (of onderhoud) waardoor een pad veranderd is naar een via een ander land, zonnewind, etc.

[...]

Niet per se. ISPs gebruiken wel vaker rfc1918 adressen voor routering in hun eigen netwerk; dat scheelt publieke adressen die ze dan voor klanten kunnen gebruiken. Ja, dat kan gewoon.
Kan ook CGN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zei toch ook niet dat dat niet zo was?

Kans is wel klein overigens, aangezien daar specifieke adresranges voor zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2017 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
CyBeR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 03:36:
[...]

Ik zei toch ook niet dat dat niet zo was?

Kans is wel klein overigens, aangezien daar specifieke adresranges voor zijn.
Nee, maar ik zei ook niet dat het dat moest zijn. Het is vooral voor het geval straks iemand langs komt om uit te sluiten dat er GCN toegepast wordt.

In dit geval: kan gewoon maintenance zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

johnkeates schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 03:39:
[...]

Nee, maar ik zei ook niet dat het dat moest zijn. Het is vooral voor het geval straks iemand langs komt om uit te sluiten dat er GCN toegepast wordt.

In dit geval: kan gewoon maintenance zijn.
A: "Vreemd, kan X zijn"
B: "Hoeft niet, [andere uitleg dan X]"
johnkeates: "Het kan ook X zijn!"

Zie je hoe weinig dat toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Danny Phantom zoals de discussie hierboven al laat merken kan dit echt van alles zijn en is het nu gewoon wild speculeren.

Heb je al contact opgenomen met T-Mobile? Die hebben details en kunnen een stuk beter vertellen wat er eventueel mis is gegaan vannacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:54:
@Danny Phantom zoals de discussie hierboven al laat merken kan dit echt van alles zijn en is het nu gewoon wild speculeren.

Heb je al contact opgenomen met T-Mobile? Die hebben details en kunnen een stuk beter vertellen wat er eventueel mis is gegaan vannacht.
Ik wilde mail sturen, maar dat kan helaas niet... Nou ja keer kijken of ik zin/tijd wil maken om uren te bellen...

Bedankt iedereen voor de reacties

[ Voor 16% gewijzigd door Danny Phantom op 28-08-2017 13:44 ]

Pagina: 1