Powerbank met auto-off functie (nooit uit)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Bestes. Ik ben op zoek naar een Powerbank welke altijd aan blijft.
Voor zover ik weet is Voltaic een van de weinige aanbieders, maar die vragen de hoofdprijs ervoor:

https://www.voltaicsystems.com/always-on

De meeste powerbanks gaan na 10 minuten uit wanneer er geen tot weinig spanning wordt onttrokken uit de USB-poorten. :)

Ik zoek het liefst een Xiaomi powerbank gezien hun degelijk- en betrouwbaarheid.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
Sommige QiDian powerbanks hebben deze mogelijkheid :). Ze werken echter met losse 18650 cellen.
http://lygte-info.dk/revi...x18650%20Qidian%20UK.html

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:48
https://www.dorkbotpdx.org/blog/paul/battery_pack_load

Wat vind je van zoiets? Niet helemaal ideaal voor elke toepassing, maar misschien wel het overwegen waard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Als je handig bent met een soldeerbout zou je volgens een xiaomi forum de auto shut off van xiaomi kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:50
erik23 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:16:
Als je handig bent met een soldeerbout zou je volgens een xiaomi forum de auto shut off van xiaomi kunnen omzeilen.
Dat klinkt niet heel verstandig. Die 0.1 Ohm resistor is waarschijnlijk een current shunt. Als je die vervangt door 10 Ohm beperkt dat enorm de maximale stroom die je uit de powerbank kan trekken (en het gaat ook ten koste van de efficiëntie). Als je de powerbank alleen maar voor dingen met lage stroom wil gebruiken kan het prima, maar die weerstand zit waarschijnlijk gewoon in serie met de USB-uitgang, dus alle stroom die je apparaat trekt moet ook door die weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik heb ook verscheidene powerbanks, ze hebben allemaal het probleem dat bij een te lage stroomafname deze uit gaan.
Behalve de powerbank van König KN-PBANK7000 deze is 24/7 aan.
Niet goedkoop > € 50,-, destijds gekocht bij een aanbieding bij S&F voor € 35,-.
Ik gebruik al jaren deze powerbank en wordt gebruikt voor micro/mini class-d amplifiers, rtl dongles, led tafellampen.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.content4us.com/350px/KN-PBANK7000.JPG

Als ik me niet vergis is hier al een topic over geweest, met het plaatsen van 1 á 2 led(s) zou de stroom toenemen en zou de powerbank niet meer uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moderne xiaomi powerbanks(powerbank 2 (pro)) hebben een slow charge functie als je twee keer op de knop drukt. YouTube: Xiaomi PowerBank 2 - low current charging mode

Hij blijft aanstaan totdat je nogmaals de knop indrukt of hem oplaad en gaat dan niet automatisch uit

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:59:
De moderne xiaomi powerbanks(powerbank 2 (pro)) hebben een slow charge functie als je twee keer op de knop drukt. YouTube: Xiaomi PowerBank 2 - low current charging mode

Hij blijft aanstaan totdat je nogmaals de knop indrukt of hem oplaad en gaat dan niet automatisch uit
Volgens mij blijft de Xiaoumi dan tot max 2 uur in low-power modus... |:( O-)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 12:13
Ik heb zelf een Goobay 5000 mAh. Voor zover ik weet, blijft deze aan staan als je op het knopje drukt, en gaat pas weer uit als je wederom op het knopje drukt. Ik weet niet 100% of deze ook een auto power off functie heeft, bij mij bleef hij vrij lang aan in ieder geval, totdat ik er achter kwam dat deze nog (per ongeluk) aan stond en hem weer uit zette...
Pagina: 1