Marantz sr7009 vervangen voor NR1607

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Ik heb nu een Marantz sr7009 staan met een NAD C275BEE voor de fronts. De hoogte is een puntje geworden van de 7009. De warmte ontwikkeling is behoorlijk om en rondom de Marantz.

Doordat we de center in het audio meubel hebben geplaatst is er ruimte gebrek ontstaan. Tevens hebben we de CM8s2 (rears) verkocht. Deze factoren doen ons steeds meer de vraag stellen of kleinere receiver geen goede optie zou zijn.

Nu heeft Marantz de kleinere NR receivers. Deze zijn nog geen 11 centimeter hoog. Dit zou ideaal zijn voor ons audio meubel. Qua afmetingen. Scheelt toch weel 7 centimeter. Betere warmte afvoer.

Wat gebruiken we nu van de huidige sr7009: Pre out + DC out voor de NAD, x4 HDMI ingangen, 1x analoog, 1x digitaal. Speakers B&W: CMCs2 center, Rears M1, Zone2 M. De fronts CM9s2 gaan via de NAD. En SVS sb2000.

Dolby Atmos etc gebruiken we niet. Evenals Spotify en airpaly.... We gebruiken enkel een 5.1 opstelling met zone2. Spelen zo nu en dan 4K content af. Remote gebruiken we niet. De app af en toe.

Gezien onze wensen en de specificaties van de nr1607 een alternatief kan zijn. De M1 heb ik al keer gehoord op deze receiver, maar twijfel of de CMCs2 goed tot zijn recht komt.

* Iemand ervaring met deze receiver en CMCs2
* twijfel zit hem vooral in deel of deze center en rears lekker kan aansturen.
* iemand ervaring met deze receiver. Hoe wat zijn voor jou de plus en min punten.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 30-08-2017 09:40 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:42

FeaR

In GoT we trust

Superdaantje schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:41:
* twijfel zit hem vooral in deel of deze center en rears lekker kan aansturen.
Waarom.zou een NR1607 dat niet kunnen? Vermogen zal in de gemidde huiskamer nooit het probleem mogen zijn. Mocht je daar toch aan twijfelen kan je ook kijken naar een Pioneer of Onkyo met Klasse D versterking. Ten opzichte van de Klasse A/B van de Marantz blijft Klasse D vooral koeler en heeft het een hoger rendement. Maar wat is het verschil? Een Watt of 50 voor de Marantz en tegen de 100 voor een Pioneer of Onkyo? Dat verschil lijkt groter dan het in werkelijkheid is.

Enige voordeel van hogere serie receivers is vooral de betere versie van - in het geval van Marantz - Audyssey. De SR7009 heeft de XT32 variant waar de NR-reeks een veel lagere versie heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
verwacht dat dit ook geen probleem is. Ga eens kijken of ik de nr1607 eens kan lenen/testen. Goed dat je je het aanhaalt van de Audyssey. Ga hier naar kijken. Hier nog niet aan gedacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 28-08-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
De 1607 inmiddels getest en prima receiver, maar helaas niet voor ons.

We hebben mogelijkheid om één van de legers in het audiomeubel iets hoger te krijgen en daarmee wat ruimte te creëren. Dit is nog niet genoeg, Dus.... we zijn nog opzoek naar vervanger voor de 7009 zilver. Het gaat waarschijnlijk een 6011 worden in zwart. Deze is al 2 centimeter lager.

De 7009 gaat de deur uit. Heeft zijn diensten bewezen hier ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Daan_ op 31-08-2017 20:01 . Reden: 6009=6011 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarom maak je niet een (paar) ventilatoren op de SR7009?. Ik had hetzelfde probleem met mijn SR7008 en heb zelf met een thermostaat en een 12 cm PC fan op 7v dit opgelost. Onhoorbaar en receiver was veel koeler dan zonder fan (ook buiten TV meubel werd de 7008 ERG warm).

De 7008 overigens verkocht een paar maand geleden (hdmi board 3x kapot gegaan, zou aan mijn NUC liggen aldus leverancier), nu een receiver met actieve fan (wanneer nodig) en zonder issues!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Naaste de warmte werd het ook wel erg krap in de kast nu we de B&W CMCs2 in de kast hebben geplaatst. Vandaag de 6011 opgehaald bij Smits. Dit keer gekozen voor zwart. Dit oogt gelijk stuk rustige achter het matte glazen deurtje.

De 7009 op MP gezet gisteren en wordt zondag opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb thuis ook de SR7009.
Ook ik merk dat het toestel redelijk warm wordt, zelf als deze volledig vrij staat.

Mijn ouders hebben thuis de NR1504 met "maar" 5 keer 50watt.
Maar desondanks de luidsprekers die eraan hangen doet het ding het verbazend goed.
Front revox c95 en rear b&w dm1600. (bij surround schakelen ze om met een knop naar surround speakers).

De DM1600's staan in een bijbouw, en daarom speelt de marantz meestal op "dubbel stereo".
En zelf bij goed luid volume geeft het spel geen kik en is er geen enkele vervorming of clipping waarneembaar.

En desondanks is die merkbaar koeler dan mijn SR7009....

Die marantz NR1504 is voor zijn formaat echt een stevig ding.
Pagina: 1