Ik heb een WRT1900AC van linksys. Deze werkt nog beter na het installeren van de laatste LEDE versie. Op een ding na. De DNS verzoeken voor het bezoek van bijv. tweakers.net worden niet verwerkt. Waardoor ik webpagina's niet kan bezoeken. Dit kan alleen als ik handmatig de DNS op het apparaat invul.
Het gekke is. Ik kan dus op de router zelf niet pingen of een traceroute starten naar een domein. Zelfs een ipadress doet hij niet. Dan krijg ik de melding 'Operation not permitted'.
Om te kijken of het probleem aan de modem van Ziggo ligt heb ik deze al uitgezet en mijn router ook. Daarna eerst de modem weer aangezet (deze staat in Bridge mode) en na een uur de router. Alles lijkt goed. Maar er blijven problemen met DNs verzoeken.
Ik zou graag van de workarround willen. Wie heeft een tip/idee?
Mijn dank is meer dan groot! Tom.
Het gekke is. Ik kan dus op de router zelf niet pingen of een traceroute starten naar een domein. Zelfs een ipadress doet hij niet. Dan krijg ik de melding 'Operation not permitted'.
Om te kijken of het probleem aan de modem van Ziggo ligt heb ik deze al uitgezet en mijn router ook. Daarna eerst de modem weer aangezet (deze staat in Bridge mode) en na een uur de router. Alles lijkt goed. Maar er blijven problemen met DNs verzoeken.
Ik zou graag van de workarround willen. Wie heeft een tip/idee?
Mijn dank is meer dan groot! Tom.