Mijn vraag:
Ik wil voor een familielid (geen ouder of kind) een woning gaan huren die boven de huurtoeslag grens zit. Vervolgens wil ik deze woning onderverhuren aan het familielid voor een huur die lager is zodat er wel huurtoeslag aangevraagd kan worden. Mijn vraag is of dit zo kan?
Dit heb ik al gevonden op https://www.toeslagenaanvragen.net
Ik realiseer me dat de grootste uitdaging wordt om een verhuurder te vinden die mij onder deze voorwaarden de woning wil verhuren maar dat is voor later. Eerst willen we weten of huurtoeslag hiermee mogelijk is. Zelf woon ik in een koopwoning en onze inkomens zijn goed en woonlasten laag t.o.v. inkomen.
Ik wil voor een familielid (geen ouder of kind) een woning gaan huren die boven de huurtoeslag grens zit. Vervolgens wil ik deze woning onderverhuren aan het familielid voor een huur die lager is zodat er wel huurtoeslag aangevraagd kan worden. Mijn vraag is of dit zo kan?
Dit heb ik al gevonden op https://www.toeslagenaanvragen.net
Bovenstaande lijkt te zeggen dat de constructie die ik wil doen kan maar ik wil het graag zeker weten. Heeft iemand ervaring hiermee.Welke voorwaarden gelden voor huurtoeslag bij onderhuur?
Onder bepaalde voorwaarden mag u huurtoeslag aanvragen als u in onderhuur bent.
Zo moet u een officieel huurcontract hebben en kunnen bewijzen, bijvoorbeeld via een bankafschrift, dat u een maandelijks huurbedrag betaalt.
Verder mag de verhuurder niet uw toeslagpartner of een van uw ouders of uw kind zijn. Ook moet uw woonruimte zelfstandig van aard zijn, met een afsluitbare toegang, eigen badkamer, toilet en eigen keuken.
Wanneer de verhuurder zelf ook huurtoeslag ontvangt, moet hij binnen 4 weken aan de Belastingdienst laten weten dat u zijn onderhuurder bent geworden.
Ik realiseer me dat de grootste uitdaging wordt om een verhuurder te vinden die mij onder deze voorwaarden de woning wil verhuren maar dat is voor later. Eerst willen we weten of huurtoeslag hiermee mogelijk is. Zelf woon ik in een koopwoning en onze inkomens zijn goed en woonlasten laag t.o.v. inkomen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock