No bootable device found?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Mijn vraag
Ik heb voor mijn werk sinds kort een dell lattitude e7280 met 512gd ssd. Voordat ik 3 wk geleden op vakantie ging normaal uitgezet. Wil hem nu aanzetten en krijg de melding "no bootable device found" met de optie naar bios of diagnostics te gaan. In diagnostics zegt hij "hard drive - not detected". Iemand een idee wat het kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 anniversary update

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Secure boot uitgezet

Veel verder kom ik niet, maar wil na mn valantie graag snel aan de slag zonder re install, iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen??
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Waarschijnlijk is het ssd dood, als de bios hem ook niet ziet. Heb dit zelf wel eens gehad met een OCZ vertex van de 1 op de andere dag.

Je kan hem openmaken en de SSD er eens uithalen en weer indoen en testen anders toch naar je IT afdeling of de garantie boer.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
HKLM_ schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:25:
Waarschijnlijk is het ssd dood, als de bios hem ook niet ziet. Heb dit zelf wel eens gehad met een OCZ vertex van de 1 op de andere dag.

Je kan hem openmaken en de SSD er eens uithalen en weer indoen en testen anders toch naar je IT afdeling of de garantie boer.
Ai, meen je niet :-( dat zal mooi klote zijn zo op mn eerste werkdag weer. Enig idee of er nog wat anders te proberen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
NeP2013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Ai, meen je niet :-( dat zal mooi klote zijn zo op mn eerste werkdag weer. Enig idee of er nog wat anders te proberen valt?
Heb je ook in de BIOS gekeken of daar de schijf wel gezien word?

Je zou kunnen proberen de SSD er eens uit er uit te halen en opnieuw te plaatsen, gek genoeg helpt dat wel eens.

Of als je de mogelijkheid hebt de SSD in een externe behuizing zetten en eens aansluiten op een andere pc, dan kun je zien of de SSD zelf nog wat doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Roel_1983 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Heb je ook in de BIOS gekeken of daar de schijf wel gezien word?

Je zou kunnen proberen de SSD er eens uit er uit te halen en opnieuw te plaatsen, gek genoeg helpt dat wel eens.

Of als je de mogelijkheid hebt de SSD in een externe behuizing zetten en eens aansluiten op een andere pc, dan kun je zien of de SSD zelf nog wat doet of niet.
Als ik "add boot option" kies in de bios, zegt ie "file system not found"

Bij sata en pci sata ssd-0 zegt ie none :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zit er misschien nog een usb stick in waarvan hij probeert op te starten?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
wizai schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:44:
Zit er misschien nog een usb stick in waarvan hij probeert op te starten?
Nee, alleen de muis connector, ook al er uit gehad. Hij is ook bitlocker encrypted dus kan de drive niet wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal de SSD er uit en sluit hem op een andere machine aan. Dan weet je of het aan de laptop of SSD ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
PilatuS schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:46:
Haal de SSD er uit en sluit hem op een andere machine aan. Dan weet je of het aan de laptop of SSD ligt.
Heb helaas geen andere machine met ssd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NeP2013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Heb helaas geen andere machine met ssd :-(
Die machine hoeft ook geen SSD te hebben, je moet daar de SSD van de laptop op aansluiten. Of een andere SSD in de laptop stoppen waarvan je weet dat ie het doet. Zonder zoiets te testen is er niets te zeggen over wat er nou precies kapot is. Ja, de SSD kan kapot zijn, maar het kan net zo goed de laptop zelf zijn die kapot is. Zonder iets te testen weet je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Die mogelijkheid heb ik niet helaas. Mag er zelf ook niet aan sleutelen ivm garantie (is pas 4wkn oud nu)

Nouja lekker begin na mn vakantie iig.

Bedankt allemaal voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
Als het een nieuwe zakelijk Dell laptop is komen ze dit op locatie voor je repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NeP2013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:14:
Die mogelijkheid heb ik niet helaas. Mag er zelf ook niet aan sleutelen ivm garantie (is pas 4wkn oud nu)!
Dan heeft dit topic helaas geen nut. Blijkbaar is er ergens iets mis gegaan en nu is het uitzoeken wat dat precies is. Alleen wanneer je niets kan of mag doen blijft het gokken en is er ook geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
NeP2013 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:14:
Die mogelijkheid heb ik niet helaas. Mag er zelf ook niet aan sleutelen ivm garantie (is pas 4wkn oud nu)
4 weken oud en je was 3 weken op vakantie?

Dan is hij dus 1 week gebruikt?

Gevalletje garantie, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Wat je nog even kunt doen is de ssd eruit halen en dan weer erin doen , misschien zat ie wel gewoon niet goed vast.

Weliswaar is een SSD die dood is na 4 weken toch wel bijzonder, ik zou zoiezo hem even langs IT brengen en hun hem laten nakijken op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
jeroen3 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:30:
Als het een nieuwe zakelijk Dell laptop is komen ze dit op locatie voor je repareren.
Ja dat wel, maar dan zit ik nog steeds zonder image op mn pc en kan ik nog noets. Ondertussen bios update gedaan en ssd losgekoppeld en er in ook geen effect, toch dank voor het mee denken. En idd, net 1 week in gebruik, bewust voor de vakantie klaar gemaakt zodat ik "schoon" kon beginnen, maar helaas :-(
Pagina: 1