Toon posts:

Hoe JBL Control Sub 10 aansluiten op Onkyo HT-R390

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik had een vraag over mijn home cinema setup.

Mijn versterker is de onkyo ht-r390 en mijn sub is de jbl control sub 10.

Nu heb ik een probleem. Op mijn versterker zit een uitgang voor de sub als + en - meer niet. https://www.google.nl/sea...512#imgrc=IsImhl5jk_XI0M:

Op mijn sub: https://www.google.nl/sea...oAg#imgrc=kECcXRmNxt_STM: zit alleen een low en high ingang op en geen + & - ingang.

Hoe moet ik nu precies mijn subwoofer aan sluiten op mijn versterker?

En als ik de goede aansluiting gevonden op welke van de 2 zou ik de crossover moeten aanpassen.

Alvast bedankt voor jullie hulp Groet Rogér

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-08-2017 20:41)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:19

FeaR

In GoT we trust

High Level kan je sowieso aansluiten, daar heeft je receiver of versterker geen Subwoofer Pre Out voor nodig. Je kan ook de High Level van de Onkyo omvormen naar Low Level. Ik weet dat die apparatuur bestaat, maar ik durf niet te zeggen wat de kwaliteit doet. In Home Cinema zie je het niet veel, het is volgens mij meer iets voor Car Audio.

Waar je de crossover in moet stellen hangt af van de manier van aansluiten. High Level is op de subwoofer (de receiver ziet dan geen subwoofer namelijk), bij Low Level zou ik alles op de receiver regelen in verband met het gemak en dan de crossover volledig open zetten op de subwoofer.

Edit:
Topic titel aangepast, merken en types schrijven we namelijk met hoofdletters...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-08-2017 19:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

High Level kan je sowieso aansluiten, daar heeft je receiver of versterker geen Subwoofer Pre Out voor nodig. Je kan ook de High Level van de Onkyo omvormen naar Low Level. Ik weet dat die apparatuur bestaat, maar ik durf niet te zeggen wat de kwaliteit doet. In Home Cinema zie je het niet veel, het is volgens mij meer iets voor Car Audio.

Waar je de crossover in moet stellen hangt af van de manier van aansluiten. High Level is op de subwoofer (de receiver ziet dan geen subwoofer namelijk), bij Low Level zou ik alles op de receiver regelen in verband met het gemak en dan de crossover volledig open zetten op de subwoofer.

Edit:
Topic titel aangepast, merken en types schrijven we namelijk met hoofdletters...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:15
Die sub uitgang van de versterker is bedoeld voor een passieve sub. Bij mijn weten kun je die niet gebruiken.

Verder heb je twee opties om het toch werkend te krijgen.

A. De sub high level aansluiten met speakerdraad. De front L+R gaan dan naar de sub, je kunt de speakers dan op de sub aansluiten.
B. Een apart kastje kopen wat high level omzet naar low level (tulp). Je moet hierbij evengoed beide front kanalen van de receiver gebruiken, dus ik denk dat optie A de beste is.

In beide gevallen regel je de crossover op de sub. Maar bij optie B zullen de speakers full range moeten spelen. Bij optie A ook overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 27-08-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:52:
B. Een apart kastje kopen wat high level omzet naar low level (tulp). Je moet hierbij evengoed beide front kanalen van de receiver gebruiken, dus ik denk dat optie A de beste is.
Waarom zou je de omvormer niet op de Subwoofer Out plaatsen en dan alles in de receiver regelen? Zo'n kastje zet toch alleen het type kabel/aansluiting om? Of zit er meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:51:

Edit:
FeaR schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:51:

Edit:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga sowieso high level dan even proberen😄.

@FeaR Bedankt voor het editen van de titel😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:15
FeaR schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

Waarom zou je de omvormer niet op de Subwoofer Out plaatsen en dan alles in de receiver regelen? Zo'n kastje zet toch alleen het type kabel/aansluiting om? Of zit er meer achter?
Misschien is dat al voldoende, maar ik zie eigenlijk alleen maar katjes met 4 draden, vandaar.
Pagina: 1