Low profile receiver voor B&W CM8 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardHertog
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Heren van het goede leven,

Ik heb zojuist de B&W CM8 speakers opgehaald. Deze is als vervanging van mijn oude Bose 321.

Nu ben ik echter nog opzoek naar een geschikte receiver (maximaal 13,5cm hoog).
Weten jullie nog een mooie optie, 2e hands is overigens geen probleem. Als deze maar wel over de nieuwe streamings mogelijkheden beschikt.

Waar ik zelf aan denk is bijvoorbeeld een Marantz NR1607, NR1508.

Mijn budget hiervoor is ong. 350 a 400 euro.
Graag jullie kennis hierop loslaten haha

Groetjes, HardHertog :) .

Edit:

Wensen lijstje:
Aantal speaker kanalen: 5.1. Dit voor eventuele uitbreiding. Misschien komt er later nog een center en een subwoofer bij.
Minstens 4 HDMI kanalen in. 1 HDMI uit.
Minimaal 2x Analoog in.
Minimaal HDMI 1.4, liefste 2.0 of hoger voor in de toekomst.
Bluetooth, Airplay, Spotify, Ethernet

De set zal gebruikt worden voor TV, films en muziek

[ Voor 236% gewijzigd door HardHertog op 30-08-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies, schopje die kant op.

Met een hoogte van 13,5 centimeter ben je erg beperkt in je keuze. Zeker als je nagaat dat er nog ruimte over moet blijven om de receiver wat te laten ademen. Ik zou alle receivers oplijsten die aan de hoogte voldoen en dan heb je al een shortlist van slechts een handvol receivers. Daaruit kiezen op basis van eigenschappen als aantal HDMI aansluitingen, HDMI versie, netwerkmogelijkheden, et cetera. Vermogen zou het laatste zijn waar ik me druk over zou maken. B&W CM8 zijn geen exotische speakers waar je een extreem stabiele receiver voor nodig hebt die bijvoorbeeld tot 1 Ohm stabiel is.

Edit:
Maar goed dat je je topic hebt gewijzigd, in de vorige vorm was er echt te weinig inzet.

[ Voor 143% gewijzigd door FeaR op 27-08-2017 19:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardHertog
Bedankt voor je bericht.
Zal mn topic nog klein beetje aanpassen. O-)

Wat is jou mening over het vermogen van de marantz 1506 of 1607?
Deze sluiten namelijk verder wel helemaal aan bij mij eisen en wensen pakket.
FeaR schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:02:
Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies, schopje die kant op.

Met een hoogte van 13,5 centimeter ben je erg beperkt in je keuze. Zeker als je nagaat dat er nog ruimte over moet blijven om de receiver wat te laten ademen. Ik zou alle receivers oplijsten die aan de hoogte voldoen en dan heb je al een shortlist van slechts een handvol receivers. Daaruit kiezen op basis van eigenschappen als aantal HDMI aansluitingen, HDMI versie, netwerkmogelijkheden, et cetera. Vermogen zou het laatste zijn waar ik me druk over zou maken. B&W CM8 zijn geen exotische speakers waar je een extreem stabiele receiver voor nodig hebt die bijvoorbeeld tot 1 Ohm stabiel is.

Edit:
Maar goed dat je je topic hebt gewijzigd, in de vorige vorm was er echt te weinig inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals Fear zegt, is wattage nauwelijks van belang.
Gewoon zijn tips volgen en op hoogte filteren in de pricewatch.

Ga je er alleen muziek op luisteren, of wil je ook films en series van surroundgeluid voorzien?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardHertog
Zojuist even het wensenlijstje toegevoegd aan de openingspost.

De set zal gebruikt worden voor tv, films en muziek.
Jorgen schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:27:
Zoals Fear zegt, is wattage nauwelijks van belang.
Gewoon zijn tips volgen en op hoogte filteren in de pricewatch.

Ga je er alleen muziek op luisteren, of wil je ook films en series van surroundgeluid voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardHertog
Inmiddels de luidspreker kabels binnen, het zijn de "van den Hul, Royal Jade" geworden.
Na het een en ander gelezen te hebben uiteindelijk voor deze kabel gegaan.

Deze kabel schijnt erg goed samen te gaan met de CM8 en een Marantz receiver.
Echter is de receiver er nog niet, word vervolgd :D

Edit:
Nakamichi banaanstekkers voor de luidspreker kabel en onderlegschijven voor de spikes (van de speakers) zijn zojuist besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door HardHertog op 30-08-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb zelf gekeken naar de 1607 als vervanger voor mijn 7009. Ik uiteindelijk een 1607 te leen gehad. Bij mij is de receiver uiteindelijk afgevallen, maar dit kwam niet om dat die mijn speakers niet goed kon aansturen, maar meer dat ik een stukje functionaliteit miste.

Advies ga de receiver beluisteren in samenwerking met je de B&W cm8

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardHertog
Tot nu toe heb ik toevallig ook de 1607 op het oog, eventueel de 1508.
De NR1607 lijkt me het meeste "waar" bieden voor het geld. Ik heb HEOS nog zeker niet op de planning staan.

Eventueel "testen" in combinatie met de CM8 speakers was ook al mijn plan. Echter is er jammer genoeg niemand in mijn vrienden/kennissenkring die er een heeft staan. Dit zou wel erg makkelijk zijn.
Moet dus opzoek naar een winkel die beide heeft staan/aangesloten of toch de gok nemen
Superdaantje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:41:
Ik heb zelf gekeken naar de 1607 als vervanger voor mijn 7009. Ik uiteindelijk een 1607 te leen gehad. Bij mij is de receiver uiteindelijk afgevallen, maar dit kwam niet om dat die mijn speakers niet goed kon aansturen, maar meer dat ik een stukje functionaliteit miste.

Advies ga de receiver beluisteren in samenwerking met je de B&W cm8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Of gewoon online kopen en vragen of je de receiver terug mag sturen.
Officieel heb je WKOA, Maar als je al een beetje op voorbedachte raden wilt gaan testen vind ik het wel zo netjes om het even te vermelden.

Zelf heb ik een 1607 staan die DM604's S3 aanstuurt.
Zelf mis ik een beetje instellingen voor muziek. De 604's hebben best een behoorlijk laag.
En bij mij oude receiver kon ik de bas wat makkelijker naar beneden bij brengen. Dan bij de 1607.
Soms is de bas daardoor iets te veel aanwezig.
Maar aangezien ik steeds minder muziek luister en meer films kijk (waar dit probleem niet speelt) ben ik er wel tevreden over.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HardHertog schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:51:
Zojuist even het wensenlijstje toegevoegd aan de openingspost.

De set zal gebruikt worden voor tv, films en muziek.
[...]
Een receiver kiezen, is gelukkig niet zo heel moeilijk.

(1) Bepaal het aantal benodigde speakerkanalen > bijv. minimaal 5.1 en hoger
(2) Bepaal het minimaal aantal benodigde HDMI-aansluitingen + 1 (anders heb je bij je eerste uitbreiding meteen een nieuwe receiver of extra kastjes nodig)
(3) Filter op benodigde opties > True HD, 4k passthrough, Spotify, etc
(4) Filter op extra opties
HardHertog schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:21:
Inmiddels de luidspreker kabels binnen, het zijn de "van den Hul, Royal Jade" geworden.
Na het een en ander gelezen te hebben uiteindelijk voor deze kabel gegaan.

Deze kabel schijnt erg goed samen te gaan met de CM8 en een Marantz receiver.
Echter is de receiver er nog niet, word vervolgd :D

Edit:
Nakamichi banaanstekkers voor de luidspreker kabel en onderlegschijven voor de spikes (van de speakers) zijn zojuist besteld.
Luidsprekerkabel is luidsprekerkabel. Daar zul je weinig verschillen in horen, zelfs met heel dure kabels. Ik heb zelf 2,5 mm², maar een stuk dunner had ook prima gekund. Ik weet niet wat jouw kabel per meter kost, maar hij klinkt heel duur. "Gaat goed samen met X en Y" is voor kabels echt pure verkoopflauwekul, namelijk ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zou wel absoluut voor een oplossing gaan welke HDMI 2.0a ondersteund (4k en HDR), zodat je voor de komende jaren iig bij de tijd bent.

Keuze om dure kabels te kiezen, en een instap reciever is niet helemaal logisch imo, zoals Jorgen ook al aangeeft.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

HardHertog schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:18:
Wat is jou mening over het vermogen van de marantz 1506 of 1607?
Deze sluiten namelijk verder wel helemaal aan bij mij eisen en wensen pakket.
Wat voor mening valt er te hebben over vermogen? Het fabeltje dat "B&W speakers wel wat vermogen lusten" hoor je vaak, maar is meer gebaseerd op onderbuikgevoel dan op feiten. Die marantz heeft meer dan genoeg vermogen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• HardHertog
Geen zorgen heren, kon de kabels goedkoop krijgen (2ehands). Heb absoluut niks teveel betaald.
Dit was cheaper dan nieuwe "standaard" luidsprekerkabel haha

Edit:
Wat betreft de keuze voor een "instap" receiver, ik heb nou eenmaal niet het budget voor een receiver van 1000 euro of meer... :-(

[ Voor 31% gewijzigd door HardHertog op 31-08-2017 11:18 ]

Pagina: 1