Toon posts:

S-VHS kabel voor Asus 6600 Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een kabel van ongeveer 20 meter voor mijn tv-out van de Asus6600 Deluxe naar mijn tv (daar zit een s-vhs ingang op, heb ik al gechecked). Waar kan ik zulke lange kabels kopen en weet iemand iets over de prijs van zulke kabels?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

20 meter voor svhs is wel erg lang, zorg voor een goed afgeschermde kabel. Ik ben alleen wel bang dat je hem zelf moet solderen want 20 meter valt buiten de standaard norm omdat er bij 20 meter te veel storing optreed.

Verwijderd

Je zou het in Amsterdam kunnen proberen bij Radio Rotor in de Kinkerstraat, bij Hecke op de Ceintuurbaan of bij Muco in de Bilderdijkstraat. Ik heb geen flauw idee wat het zou kosten, maar prijzig zal het wel zijn. Je kan het ook proberen met een gewone Composietvideo/stereo audiokabel, die gebruik ik zelf voor dat doel (10 meter lang). Was F45 bij Hecke.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al bang dat het prijzig zou worden, een composite kabel kan dus ook, hmmm ik heb toch echt 20 meter nodig, is dit te koop of moet ik er dan 2 van 10 op de 1 of andere manier aan elkaar verbinden :?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand hier nog even naar kijken aub

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
composiet kabeltjes kun je makkelijk zelf solderen. Koop coax ('k geloof 75 ohm) en soldeer er 2 tulpplugjes aan. => klaar :-)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
hoe kun je nou een tulp stekker in een s-vhs uitgang krijgen op je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een composite uitgang

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vorige week een s-video kabel + audio naar SCART gehaald bij Display Electro in Den Bosch. Lengte 20 meter. Beeld is prima en ik ben daarin best een zeur. Kabel kostte tussen 100 en 110 gulden, maar is het zeker waard. Ook nog geinformeerd of zelf maken niet goedkoper was (niet dus, met goed kabel), bovendien heb je nu audio en video in een kabel (dus geen geklooi met tye-raps om er een kabel van te maken. Merk van de kabel is me ontschoten, lengtes waren beschikbaar in 5, 10 en 20 meter. Succes !

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor antwoord! Iemand anders nog een idee waar je deze kabels in de buurt van Arnhem kan kopen?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 09:53 schreef kieskes het volgende:
hoe kun je nou een tulp stekker in een s-vhs uitgang krijgen op je videokaart?
Wat dacht je van een adaptertje ? Werd bij mijn 7100 combo deluxe gewoon meegeleverd hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen winkels op het internet die dit soort kabels verkopen?

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Bokkel, ik heb toevallig vorige week een s-video kabel van 15 meter lengte gekocht (moest ook goede kwaliteit zijn ivm lengte). De goed afgeschermde kabel kreeg ik vanaf een haspel dus 20 meter is in principe ook gene probleem). Wat bij mij wel een probleem was, was dat de kabel zo dik is, dat het s-video plugje aan de achterzijde een beetje opengewerkt moest worden om die kabel richting de connector zelf te kunnen voeren. Maar euh.. solderen was in mijn geval onontkoombaar, want ik heb het voor mijn LCD projector die aan het plafond hangt dwars door het beton gevoerd. En hoewel ik een 20mm x 40cm SDS boor in mijn boorhamer had gezet was dat nog een te krap gat om de connector doorheen te krijgen... dus ik 'moest' wel solderen. Maar 't is heel gemakkelijk. Als je de connector vanaf de voorkant bekijkt is dit de pin-layout:

plastic centreerpen -
rood aarde o o geel/wit aarde
rood o o geel/wit

Kosten vielen met 100% mee: 65 piek voor de kabel, en een tientje voor 2 s-video connectors (Radio van Dijk, Reeuwijk). Ze maken ze ook kant en klaar als je wilt en verzenden zullen ze ook wel doen.

Succes!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 juli 2001 13:41 schreef bokkel het volgende:
Zijn er geen winkels op het internet die dit soort kabels verkopen?
Ga gewoon naar de electro-toko om de hoek, en vraag of die lui zo-iets in elkaar kunnen solderen.

Websites als www.goudengids.nl en www.scoot.nl kunnen je er heel goed mee helpen.

Zo kwam ik binnen 30 seconden zoeken op "kabel" in "arnhem" en dan op "electrotechnisch materiaal" uit bij onder andere de volgende adressen:

Reezo Elektro Bv
Geitenkamp 48, 6823HG Arnhem
tel: 026 3516340

Radio Piet Bv
Klarestraat 7, 6811DP Arnhem
tel: 026 4425950 fax: 026 4458203

en nog een hele hoop meer...

kijk hier maar, en bel eventueel wat zaken af.
(en negeer dan de gamma's enzo, want die gaan niet voor je solderen enzo :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties!!!
Pagina: 1