Toon posts:

Welke woofers in mijn speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb 2 speakerkasten van de magnat victory 12. nu wil ik hier woofers inzetten maar zou bij god niet weten welke erin horen. De originele tweeters zitten er nog wel in. zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel watt, ampere etc. de resterende 3 woofers moeten zijn. het zij de originele woofers of andere die ook geschikt zijn, maakt mij niet uit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10 14:58
Originele woofers zijn magnat-woofers (productie in eigen huis). Die zou je dus alleen via magnat of 2e hands kunnen krijgen. Om vervangende woofers te kunnen plaatsen, moet je eigenlijk alle eigenschappen zoals thiele en small parameters, impedantie van de originele units weten. Of je kiest er voor om op basis van het beschikbare speakervolume, nieuwe units te kiezen. In dat laatste geval moet je waarschijnlijk ook het filter aanpassen. Dat laatste kan, maar is een serieuze ontwerpklus waar ik niet aan zou beginnen zonder meer kennis en ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 23:38

Jag

Ook met t/s parameters ben je er niet. Die zijn er alleen maar om het laag frequente gedrag mee te modelleren. Andere woofers betekent ander filter, en dat is idd een hele ontwerp klus.

Dus ik sluit me aan bij het advies de orginele woofers aan te schaffen als je hiermee wil doorgaan.