ik wil mijn game pc upgraden!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om mijn game pc up te graden maar ik heb geen enkel idee welk component ik nieuw zou moeten aankopen om mijn pc te verbeteren. Het is niet dat ik een slechte pc heb maar ik zou hem toch nog iets beter willen maken ik heb een budget van zo'n 300 euro maximum !

mijn specs zijn:

behuizing: 1 x Cooler Master K-380
processor: 1 x Intel® Core™ i7-6700 3,4GHz
koeling: 1 x Cooler Master Hyper 103
moederbord: 1 x MSI B150M BAZOOKA
geheugen: 1 x Crucial Ballistix 16GB DDR4-2400
grafische kaart: 1 x Nvidia GTX 960 2GB
harde schijf: 1 x 1000GB HDD Sata III
voeding: 1 x 550 Watt Corsair
besturing: 1 x Windows 10 Home incl.

ik weet zelf niet zo veel van computers dus ik kan alle hulp gebruiken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Met een upgrade van je videokaart haal je meer fps. Met een ssd voelt je pc veel sneller aan. Ik zou zelf een ssd erin zetten en doorsparen voor een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:22:
Met een upgrade van je videokaart haal je meer fps. Met een ssd voelt je pc veel sneller aan. Ik zou zelf een ssd erin zetten en doorsparen voor een andere videokaart.
wat zou je aanraden als ik ze allebei zou willen upgraden? videokaart en ssd en als ik genoeg geld heb voor een goede videokaart zou het dan beter zijn om de ssd te laten en dan direct de videokaart te kopen of eerst de ssd ? bedankt voor de reactie !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:30
In wat voor gebruikssituaties merk je dat je pc niet meekomt? Wat is de reden dat je wilt upgraden?

Als je voor een SSD gaat blijft er geen geld over in het budget van €300 voor ook nog een videokaart die. Met de volledige €300 kan je door het huidige videokaarten tekort (net?) niet een rx580 of gtx 1060 kopen, alles onder deze kaarten is geen upgrade waardig tegenover je 960, en als het mijn geld was zou ik een RX580 of GTX1060 ook maar net beter genoeg vinden ten opzichte van de huidige kaart.

Mijn eerste keus zou net als van Maarten zijn om nu enkel een SSD te kopen en door te sparen.

[ Voor 8% gewijzigd door Flamesz op 27-08-2017 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Ik zou eerst de ssd doen. Daar heb je de hele tijd wat aan. Ook bij het opstarten en browsen ed.

Een 250GB Samsung of crucial ssd is niet extreem duur. Daarna zou ik doorsparen en een Gtx1070 of de ati/amd tegenhanger halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Wat anderen ook al zeggen: SSD.
Daarna zou ik voor een nieuwe grafische kaart gaan.

Behalve dat heb je een goed systeem eerlijk gezegd dat nog makkelijk een paar jaar mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flamesz schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:30:
In wat voor gebruikssituaties merk je dat je pc niet meekomt? Wat is de reden dat je wilt upgraden?

Als je voor een SSD gaat blijft er geen geld over in het budget van €300 voor ook nog een videokaart die. Met de volledige €300 kan je door het huidige videokaarten tekort (net?) niet een rx580 of gtx 1060 kopen, alles onder deze kaarten is geen upgrade waardig tegenover je 960, en als het mijn geld was zou ik een RX580 of GTX1060 ook maar net beter genoeg vinden ten opzichte van de huidige kaart.

Mijn eerste keus zou net als van Maarten zijn om nu enkel een SSD te kopen en door te sparen.
ik speel nu redelijk vaak pubg, battlefield1 ... deze games hebben toch al een redelijke pc nodig om goed te kunnen draaien. op zich kan mijn pc dit wel aan maar ik heb ook graag een goed uitzicht in het spel dus niet alles op very low en dat het spel dan wel perfect 60fps kan aanhouden maar toch ook dat alles er goed uitziet.
daarom dat ik even wil informeren dat het wel de moeite waart is om de pc up te graden of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:32:
Ik zou eerst de ssd doen. Daar heb je de hele tijd wat aan. Ook bij het opstarten en browsen ed.

Een 250GB Samsung of crucial ssd is niet extreem duur. Daarna zou ik doorsparen en een Gtx1070 of de ati/amd tegenhanger halen.
bedankt voor het advies, ik zal jullie raad zeker opvolgen om eerst de ssd te kopen en vervolgens nog wat te sparen voor een betere grafische kaart. hartstikke bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou ook de SSD toevoegen aan de PC. Voor 165 euro heb je al een meer dan prima SSD:

pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Je zou eventueel voor een SSD kunnen gaan met 1TB, dan kun je wat langer genieten van de SSD, maar kosten wel veel meer.

Ikzelf zou deze nemen, met geld wat je nu jezelf uitspaart, kun je dan in het spaarpotje doen voor een videokaart. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2017 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zou inderdaad een SSD nemen , eventueel een GPU upgrade kan , maar als je dat gaat doen zou ik gewoon overstappen naar een nieuwe generatie (dus nog even wachten) . zeker ivm de mining gekte en huidige gpu prijzen.

Wat je in de toekomst ook kan doen is een K processor en bijpassend mobo zoeken zodat je ook nog een beetje kan overclocken. Gratis performance winst met de juiste onderdelen.

In ieder geval haal een SSD en dan voelt ie alweer een stuk rapper aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, dan nog 1 ding is het moeilijk om je ssd zelf te veranderen of zou ik dit beter laten doen door iemand met ervaring ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:30
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:50:
[...]

ik speel nu redelijk vaak pubg, battlefield1 ... deze games hebben toch al een redelijke pc nodig om goed te kunnen draaien. op zich kan mijn pc dit wel aan maar ik heb ook graag een goed uitzicht in het spel dus niet alles op very low en dat het spel dan wel perfect 60fps kan aanhouden maar toch ook dat alles er goed uitziet.
daarom dat ik even wil informeren dat het wel de moeite waart is om de pc up te graden of niet :)
Ik moet wel zeggen dat een SSD niet bij deze dingen zal helpen. Een SSD laat je computer in zo'n beetje alle taken sneller en vloeiender voelen, dit zal zeker een goede upgrade van je pc zijn, en als je het eenmaal hebt zal je niet meer terug willen. Maar het zal je niet helpen met de grafische praal in welke game dan ook.
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:57:
bedankt voor de reacties, dan nog 1 ding is het moeilijk om je ssd zelf te veranderen of zou ik dit beter laten doen door iemand met ervaring ?
Het enige dat nodig is binnen je computer een kabeltje aan te sluiten tussen je moederbord en SSD, een kabel tussen je voeding en SSD, en waarschijnlijk een schroefje of vier om de SSD in je kast vast te zetten. Of je dit zelf zal kunnen weet jij het best, maar moeilijk is het niet.

Verder zal je een nieuwe versie van Windows moeten installeren op de SSD, of je oude installatie klonen naar de SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:57:
Ik zou de HDD in de PC laten zitten. Die kun je dan gebruiken als opslag van veel bestanden. :) De SSD gebruik je dan als bootschijf en om de games van op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:16
Ik zou zelf in jouw situatie even wachten totdat de '' mining hype '' voorbij is, die drijven de prijzen van de grafische kaarten op van in veel gevallen wel €200.- op een kaart die oorspronkelijk €300.- was...
Echt de moeite waard dus om even een paar maandjes te wachten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alright na deze reacties en nog wat research ben ik van plan om deze ssd: Samsung 850 EVO - Interne SSD - 500 GB te kopen , maar ook de hdd te laten zitten voor andere opslag en vervolgens dan maar even wachten tot na die "mining hype" :D bedankt allemaal ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop er een MX300 product: Crucial MX300 2,5" in welke een lagere prijs per GB heeft.

Zou het zelf overigens in een andere volgorde doen. Voor iets meer dan 300 heb je een GTX 1060, bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) voor 326. Zet die in je systeem en verkoop de GTX 960 voor rond de 100 en koop daar een MX300 275Gb voor terug. 525Gb is toch te weinig om een flink aantal games op te zetten.
Pagina: 1