Is de geforce gtx 1050 ti capabel voor een 3440x1440monitor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de geforce gtx 1050 ti capabel voor een 3440x1440monitor?

Ik zou graag willen investeren in een LG 34UM88C monitor maar weet niet goed of mijn grafische kaart dit wel echt aan kan?

Ik gebruik mijn computer vooral om te programmeren, bewerken van foto's, netflix en niet zo regelmatige om lol te spelen. Het is vooral om mijn productiviteit te verhogen tijdens het werk.

De grafische kaart die ik heb is de msi geforce gtx 1050 Ti 4gb. Mijn cpu is een ryzen 7 1700.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij zal het prima doen in window etc.. Sommige spellen misschien ook in 4k als je de kwaliteit wat lager zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt iets van 40MB videogeheugen nodig om dat scherm aan te sturen. Gezien je er ruim 4000 hebt gaat dat gewoon lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:51
zolang het geen zware vr is of witcher 3/gta 5 op 4k resolutie is zie ik niet in waarom niet. voor desktop werkzaamheden en de wat simpelere spellen is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Het is wel een freesync monitor dus met een amd kaart zul je betere resultaten krijgen

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TERW_DAN schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:40:
Je hebt iets van 40MB videogeheugen nodig om dat scherm aan te sturen. Gezien je er ruim 4000 hebt gaat dat gewoon lukken.
Ehhhm ho even jongens, dit soort conclusies wel te snel. Je zit ook met hoeveel hertz het scherm kan weergeven op de hdmi/dvi poorten. Ik heb even een snelle search gedaan bij MSI en kom met de gegevens die je invult bij deze kaart uit:
https://www.msi.com/Graph...G-X-4G.html#hero-overview
helaas niet op details uit, maar het zou kunnen dat zo'n hoge resolutie als 3440x1440 alleen op 30Hz wordt weergegeven... even een mailtje naar MSI de deur uit doen lijkt me het slimst. Kans dat het werkt is best groot maar ik zou het toch goed checken als je zo'n goede monitor wil kopen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
DeNachtwacht schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

Ehhhm ho even jongens, dit soort conclusies wel te snel. Je zit ook met hoeveel hertz het scherm kan weergeven op de hdmi/dvi poorten. Ik heb even een snelle search gedaan bij MSI en kom met de gegevens die je invult bij deze kaart uit:
helaas niet op details uit, maar het zou kunnen dat zo'n hoge resolutie als 3440x1440 alleen op 30Hz wordt weergegeven... even een mailtje naar MSI de deur uit doen lijkt me het slimst. Kans dat het werkt is best groot maar ik zou het toch goed checken als je zo'n goede monitor wil kopen.
DP 1.4 en HDMI 2.0 kunnen die resolutie gewoon op 60hz uitsturen. HDMI 2.0 kan zelfs 4k op 60hz uitsturen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DeNachtwacht schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

Aansluiten via Displayport en je hebt er geen gezeur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TERW_DAN schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Aansluiten via Displayport en je hebt er geen gezeur mee.
Nou dat is dus ook al kort door de bocht want het moet wel displayport 1.4 zijn. Ik lees hierboven dat die gesupport worden, dan is het nu belangrijk om ook een displayport 1.4 of hdmi 2.0 kabel te kopen. Je zou niet de eerste zijn om dan alsnog hier de fout in te gaan ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
om te gamen niet, zelfs. een 1060 zal. veel games al. niet op die resolutie lekker kunnen afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vlizzjeffrey schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:35:
om te gamen niet, zelfs. een 1060 zal. veel games al. niet op die resolutie lekker kunnen afspelen
LoL zou toch wel moeten lukken?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Nou dat is dus ook al kort door de bocht want het moet wel displayport 1.4 zijn. Ik lees hierboven dat die gesupport worden, dan is het nu belangrijk om ook een displayport 1.4 of hdmi 2.0 kabel te kopen. Je zou niet de eerste zijn om dan alsnog hier de fout in te gaan ;)
<Knip>
Een HDMI 2.0 kabel bestaat namelijk (nog) niet en ook een displayport 1.4 kabel niet.

Bij HDMI is het belangrijk dat je een v1.4 highspeed kabel haalt wanneer je bijv 4k @ 60 FPS wil hebben. Maar zelfs de action verkoopt die voor 3 euro. Het is hierbij belangrijk dat beide devices (bijv. monitor & PC) wél een HDMI 2.0 poort hebben.

Bij Displayport koop je een v1.2 kabel, deze is namelijk compatible met alle huidige displayport poorten; dus ook met v1.3 en v1.4. Die kabel kan qua bandbreedte al 4K @ 120 Hz aan of 8K @ 60 Hz met HDR.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 28-08-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja je toon vind ik wel een beetje overdreven. Je hebt gelijk, maar ook bij winkels is er best veel verwarring over de naamgeving. Er worden wél kabels verkocht onder die roep/merknaam DisplayPort 1.4 en HDMI 2.0, maar feitelijk mogen die kabels inderdaad niet zo heten. Het zal marketing zijn maar toch... vandaar mijn verwarring.

https://www.alternate.nl/...3k4AcsEAQYAyABEgIhhfD_BwE

https://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_2_kabel.html

Winkeliers adverteren dus (vrij logisch eigenlijk) met de merknaam die de consumenten kennen van de tv of beeldscherm.

Maar goed die naam is eigenlijk niet eens zo belangrijk. Mijn punt blíjft dus: zorg dat je een goede snelle HDMI of DisplayPort kabel hebt, want veel mensen gaan daar echt de fout in. Dure kaart kopen maar met een oud kabeltje ("die had ik nog liggen") aansluiten. En daar gaat het mis.

[ Voor 51% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-08-2017 11:13 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
DeNachtwacht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:57:
Mja je toon vind ik wel een beetje overdreven. Je hebt gelijk, maar ook bij winkels is er best veel verwarring over de naamgeving. Er worden wél kabels verkocht onder die roep/merknaam DisplayPort 1.4 en HDMI 2.0, maar feitelijk mogen die kabels inderdaad niet zo heten. Het zal marketing zijn maar toch... vandaar mijn verwarring.

https://www.alternate.nl/...3k4AcsEAQYAyABEgIhhfD_BwE

https://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_2_kabel.html

Winkeliers adverteren dus (vrij logisch eigenlijk) met de merknaam die de consumenten kennen van de tv of beeldscherm.

Maar goed die naam is eigenlijk niet eens zo belangrijk. Mijn punt blíjft dus: zorg dat je een goede snelle HDMI of DisplayPort kabel hebt, want veel mensen gaan daar echt de fout in. Dure kaart kopen maar met een oud kabeltje ("die had ik nog liggen") aansluiten. En daar gaat het mis.
Volgens LG: http://www.lg.com/uk/monitors/lg-34UM88C
Input / Output
HDMI Yes (ver2.0, 2ea)
DisplayPort Yes (1.2)
Headphone Out Yes
USB Up-stream Yes (USB3.0 1ea)
USB Down-stream Yes (USB3.0 2ea) * included Quick Charge for port 1
HDMI 2.0 of DisplayPort 1.2 is dus al voldoende. Is niet echt exotisch. Je moet er niet de meest rommel-kabel aan hangen, bovendien:
Accessory
Power Cord Yes
HDMI Yes
DisplayPort Yes
Cable holder Yes
Zit er dus een HDMI-kabel en DisplayPort-kabel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@DeNachtwacht M'n toon was inderdaad wat fors, maar dat komt omdat je jouw stelling als feit leek te presenteren. Je kan dan beter even researchen of het écht klopt of aangeven dat je het niet 100% zeker weet :) No hard feelings verder hoor, heb het 'onaardige' deel eruit geknipt (was inderdaad onnodig).

Verder spelen winkeliers graag in op de verwarrende versies van poorten en kabels. Sommigen gaan hier zo ver in dat ze gold plated 10-dubbel afgeschermde diamant kabels verkopen voor 'minder ruis en haarscherp super 4K HD beeld', terwijl de kabel simpelweg een digitaal signaal met 0-en en 1-en doorstuurt. Het is gewoon extreem verwarrend dat een high speed 1.4 kabel benodigd is voor een HDMI 2.0(a)(b) poort.

Ik ga Allekabels even mailen om te vragen waarin hun HDMI 1.4 kabels verschillen van de 2.0 kabels, ben benieuwd wat ze te vertellen hebben :D

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 28-08-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
DeNachtwacht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

LoL zou toch wel moeten lukken?
LoL zou wel moeten kunnen inderdaad
Pagina: 1