Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 21:05
Hoi beste medetweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een Brother DCP-357C staan,bij het inschakelen van het apparaat word er gemeld dat
de cardridge van Cyaan inkt op is.
Eerder gaf het apparaat ook aan dat zwart en magenta op waren.
Ik heb vervolgens de cardridges stuk voor stuk alle 4 heen en weer geschud, in alle hoorde ik inkt heen en weer klotsen,dus op zijn ze niet.
Vervolgens alle 4 cardridges teruggeplaatst,echter weer de mededeling dat de cyaan inkt op is.
Ik zat te denken dat het inkt kanaal waarmee de cardridge contact maakt als je de cardridge in de houder klikt misschien weleens verstopt zou kunnen zijn, zodat er ook geen inkt doorvloeit en het apparaat dus de melding blijft geven.
Zou het een idee zijn om misschien met een dunne naald/ander vergelijkbaar voorwerp het kanaal proberen door te kunnen prikken?
Volgens mij zijn het niet de originele cardridges die erin zitten, maar zijn ze alle 4 nog wel nat/niet uitgedroogd.

Ik hoop dat iemand een goed advies voor mij heeft.

Mvg,

Cookiemonsterr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er moet ook inkt achterblijven in de cartridge door het ontwerp, anders komt er lucht in de leidingen en kan het uitdrogen en dat wil je niet. Kortom, nieuwe kopen en je kan weer printen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
Aan de achterkant van het patroon zit een klein glaasje waar het inktniveau wordt bepaald. Als er hier geen inkt achter zit vind de printer hem leeg.

De printer print de patronen nooit helemaal leeg omdat er dan lucht in het systeem kan komen waardoor er geen inkt meer door komt.

Gewoon vervangen dus en absoluut niet met naalden ed in de printer gaan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 21:05
Ik had inmiddels ook al de handleiding doorgenomen en als ik een
nieuw cyaan patroon plaats,degene die dus volgens het apparaat volledig leeg is (Zwart en geel bijna)
dan moet ie na het plaatsen van de nieuwe cardridges weer naar behoren werken.
Ik had op internet al gezocht en voor 8.75 + 4 euro verzendkosten heb je al een multipack zwart+3 kleuren.
Dat is dan ook wat ik ga proberen en ik ga er vanuit dat het dan wel goed moet komen.
Echter vond ik het wel verstandig om mijn vraag te posten gezien ik niet wist wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn van het probleem,maar waarschijnlijk is het dus ook zo simpel als het lijkt.