Blokkade voertuig, auto inruilen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik heb een leuke auto gezien die ik (denk ik) graag zou willen kopen en mijn eigen auto inruilen.

Nu ben ik de overdracht aan het voorbereiden en kom er achter dat je, naast je kentekenbewijs, ook een tenaamstellingscode nodig heb (en misschien nog meer? Zijn het 2 codes?). Deze ben ik in een verhuizing en scheiding kwijtgeraakt.

Toen ik probeerde deze aan te vragen bij het RDW, kreeg ik de volgende melding:
Voertuig heeft een blokkerende status

Er kan geen aanvraag worden gedaan voor het opgegeven voertuig door een blokkerende status.
Googelen wees uit dat dit wordt gedaan zodra er sprake is van achterstallige motorrijtuigenbelasting. Nu weet ik zeker dat ik géén achterstallige motorrijtuigenbelasting heb, dus dat kan het m.i. niet zijn. Alle betalingen staan netjes op m'n bankafschriften, en van de belastingdienst krijg ik nooit post (en ja, ik sta gewoon netjes op mijn eigen adres ingeschreven.

Dinsdag wil ik de auto inruilen, mijn vragen nu:
* hoe kan het dat ik deze blokkade heb?
* hoe hef ik deze blokkade op?
* hoe zorg ik dat ik op tijd de code(s) nodig voor het overschrijven heb?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:24
Die codes ga je niet op tijd krijgen. Die worden per post opgestuurd.

Het beste kun je de rdw morgen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is wel heel krap dit nog voor dinsdag goed te krijgen, die code kan je opnieuw opvragen maar die sturen ze gewoon per post naar te toe. PostNL werkt soms mee en je zou hem dinsdag nog binnen krijgen, mits hij ook direct wordt opgestuurd. En dat laatste, met een blokkade status, lijkt me niet makkelijk als dit blijkbaar ook nog via de belastingdienst zou moeten gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is de status van het kenteken bij RDW? Met name het kopje qua verzekering, geregistreerd als gestolen etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:29:
Wat is de status van het kenteken bij RDW? Met name het kopje qua verzekering, geregistreerd als gestolen etc..?
Status van het voertuigclick to collapse contents
Gestolen
Nee

Geëxporteerd
Nee

WAM verzekerd
Ja

Wacht op keuren
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

SinergyX schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:24:
Dat is wel heel krap dit nog voor dinsdag goed te krijgen, die code kan je opnieuw opvragen maar die sturen ze gewoon per post naar te toe. PostNL werkt soms mee en je zou hem dinsdag nog binnen krijgen, mits hij ook direct wordt opgestuurd. En dat laatste, met een blokkade status, lijkt me niet makkelijk als dit blijkbaar ook nog via de belastingdienst zou moeten gaan.
Een paar maand geleden heb ik een nieuwe code aangevraagd voor mijn moter. Een week later had ik de brief pas in huis.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ja, dat ziet er goed uit, vreemd, ik denk dat ik dan mee ga met de anderen, maandag asap contact opnemen met RDW, mogelijk is er iets fout gegaan (je weet 100% zeker dat ie op jouw naam staat? Als je ingelogd bent bij mijnoverheid.nl kan je dus die auto zien staan bij RDW?)

https://mijn.overheid.nl/persoonlijkegegevens/rdw

Deze dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 27-08-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Ja, dat ziet er goed uit, vreemd, ik denk dat ik dan mee ga met de anderen, maandag asap contact opnemen met RDW, mogelijk is er iets fout gegaan (je weet 100% zeker dat ie op jouw naam staat? Als je ingelogd bent bij mijnoverheid.nl kan je dus die auto zien staan bij RDW?)

https://mijn.overheid.nl/persoonlijkegegevens/rdw

Deze dus :)
Yup, deze auto staat op mijn naam geregistreerd als ik inlog bij mijn.overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Yup, deze auto staat op mijn naam geregistreerd als ik inlog bij mijn.overheid.
Dan zit er inderdaad niets op dat morgenochtend de RDW te bellen, dan wordt a.s. dinsdag een erg krappe planning.

Heb je toevallig een tijdje geen adres gehad?

@Ardana En zeker niet een auto achterlaten op jouw naam :o pas met een vrijwaring achterlaten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vorkie op 27-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Dan zit er inderdaad niets op dat morgenochtend de RDW te bellen, dan wordt a.s. dinsdag een erg krappe planning.
Hmm... mijn gutfeeling zegt dat het niet goed is om de auto achter te laten voordat ik 'm ook kan overschrijven, iets dat de verkoper (bedrijf) wel voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:37
Ardana schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Hmm... mijn gutfeeling zegt dat het niet goed is om de auto achter te laten voordat ik 'm ook kan overschrijven, iets dat de verkoper (bedrijf) wel voorstelde.
Niet doen. Jij blijft verantwoordelijk totdat de auto is overgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
FitTiv schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
Niet doen. Jij blijft verantwoordelijk totdat de auto is overgeschreven.
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:36:
[...]
@Ardana En zeker niet een auto achterlaten op jouw naam :o pas met een vrijwaring achterlaten :)
Dacht ik al. Ken het uit de praktijk (schuldhulpverlener), maar merk dat als je zelf in die situatie zit, je eigenlijk best snel geneigd ben om in te stemmen met wat de verkoper je voorsteld. Per slot van rekening is dat 'n bedrijf, dus die zal wel betrouwbaar zijn en het weten...

Heb je toevallig een tijdje geen adres gehad?
Nee. Ik heb wel een geheim adres, maar dat had ik op m'n vorige adres ook.

Morgen dan maar de RDW bellen, alsof ik nog niet genoeg te doen had afgelopen en komende week :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

[...]

Dacht ik al. Ken het uit de praktijk (schuldhulpverlener), maar merk dat als je zelf in die situatie zit, je eigenlijk best snel geneigd ben om in te stemmen met wat de verkoper je voorsteld. Per slot van rekening is dat 'n bedrijf, dus die zal wel betrouwbaar zijn en het weten...

[...]

Morgen dan maar de RDW bellen, alsof ik nog niet genoeg te doen had afgelopen en komende week :S
Ik had nog even in mijn achterhoofd dat iemand jouw papieren had gevonden, opgestuurd naar RDW, maar vanwege geen ingeschreven adres op dat moment zo een soort blokkade kon krijgen, maar dat gaat dan niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Ik had nog even in mijn achterhoofd dat iemand jouw papieren had gevonden, opgestuurd naar RDW, maar vanwege geen ingeschreven adres op dat moment zo een soort blokkade kon krijgen, maar dat gaat dan niet op :)
Mja, daarbij denk ik ook aan Ockam's Razor: waarom zou iemand dat willen doen voor 'n gammele Fiat Cinquecento van dik 20 jaar oud?

En ik denk dat ik de papieren niet kwijt-kwijt ben (ben nog nooit in m'n leven belangrijke papieren permanent kwijt geraakt), ze zitten enkel in een van de 20 niet-uitgezochte dozen die nog boven staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ardana schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

[...]

[...]

Ik erg benieuwd of het geheime adres hier nou de oorzaak van is of er een andere oorzaak is. Zou je het willen laten weten?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
EWK schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
Ik erg benieuwd of het geheime adres hier nou de oorzaak van is of er een andere oorzaak is. Zou je het willen laten weten?
Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Mja, daarbij denk ik ook aan Ockam's Razor: waarom zou iemand dat willen doen voor 'n gammele Fiat Cinquecento van dik 20 jaar oud?

En ik denk dat ik de papieren niet kwijt-kwijt ben (ben nog nooit in m'n leven belangrijke papieren permanent kwijt geraakt), ze zitten enkel in een van de 20 niet-uitgezochte dozen die nog boven staan...
Eens, maar er zijn nog goudeerlijke mensen, als ik zoiets vindt gaat het ook in een enveloppe met RDW ongefrankeerd in de postbus :)

Dus, om dinsdag niet in gevaar te laten komen... kan je eens, met dit vieze weer buiten (25-27 graadjes) heerlijk dozen gaan uitzoeken... :P #byelazysunday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Dus, om dinsdag niet in gevaar te laten komen... kan je eens, met dit vieze weer buiten (25-27 graadjes) heerlijk dozen gaan uitzoeken... :P #byelazysunday
Ehm, helaas, nee. Iets met dingen als terugkomen van Campzone, en onverwachte ziekenhuisopnames die (ook vandaag) tussendoor kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ardana schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

zolang je daar goede afspraken overmaakt en op papier zet lijkt/is het geen probleem. wel de verzekering aanhouden tot het echte moment van overschrijven.

soms wanneer er een auto wordt ingeruild, blijkt ook bij ons op dat moment de code niet te kloppen,
of documenten vergeten.

We maken dan de afspraak de auto binnen te zetten, tot het moment dat deze in de bedrijfsvoorraad kan worden geschreven. goed en duidelijk wat en waar. en vertrouwen hebben en krijgen in en van de klant.

3 dagen later hebben we dan meestal de codes per mail om de auto over te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan de auto toch bij ze binnen zetten, platen demonteren en meenemen?

Dealer heeft onderpand (soort van) voor de inruil, jij kan mogelijk de nieuwe auto meenemen en dan spreek je af om naar de codes op zoek te gaan?

Geen idee waaaar je woont maar soms is het effectiever om naar de RDW toe te gaan. Niet 5 minuten voor sluiting maar gewoon vroeg op de ochtend.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Het kan een belastingschuld zijn (https://www.rijksoverheid...ren-kentekens-wanbetalers). Of een beslag door ex-partner. Of een administratieve fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
t_captain schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:03:
Het kan een belastingschuld zijn (https://www.rijksoverheid...ren-kentekens-wanbetalers). Of een beslag door ex-partner. Of een administratieve fout.
Geen belastingschuld, geen beslag door ex-partner. Mijn vermoeden blijft administratieve fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
Ga je idd niet op tijd krijgen. Codes aanvragen en inruilen uitstellen, moet geen probleem zijn lijkt me. :)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Gebeld, het blijkt dat je bij het invoeren van het kenteken géén streepjes tussen de letters/cijfers mag invoeren.

Ook echt weer zo suf... Want het kenteken werd wél herkend.

Maar goed, ik heb betaald, en m'n code wordt binnen 2 werkdagen opgestuurd.

Vanavond heb ik 'n bezichtiging bij 'n particulier, als dat wat is, kan ik daarna m'n auto gewoon "verkopen" ipv inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ardana schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:16:
Gebeld, het blijkt dat je bij het invoeren van het kenteken géén streepjes tussen de letters/cijfers mag invoeren.

Vanavond heb ik 'n bezichtiging bij 'n particulier, als dat wat is, kan ik daarna m'n auto gewoon "verkopen" ipv inruilen.
De pracht van overheidssystemen... 8)7 Want waarom een melding geven dat de streepjes er niet horen, dit is toch veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat een anti-climax :') Maar fijn dat het zo iets onbenulligs was en dat je verder kan iig

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:25

Heerlijk zulke invoersystemen. Komt helaas niet alleen bij de overheid voor, maar daar is het af en toe wel wat erger omdat alles over tig schijven moet en niemand een besluit durft te nemen.

Fijn dat het opgelost is.
Pagina: 1