Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 20:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag nieuwe games willen spelen zoals AC Origins. Maar ook oudere games zoals Arma3, hiervoor heb ik dan ook al gekozen voor de 7700k omdat deze een hoge single-core snelheid heeft en Arma3 niet echt geoptimaliseerd is voor multi-cores/threads.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de prijs van maximum €1540 zitten, want hier moet dan namelijk windows ook nog bij komen. Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk :p

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een SEAGATE SSHD van 2TB en deze ga ik dan ook gebruiken. Daarnaast heb ik al een gaming muis en een ultrawide 21:9 2560x1080 monitor. Keyboard heb ik nog nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heb ik een SLI moederbord gekozen voor de kleur, maar dit is eigenlijk niet nodig. Ik ben namelijk niet echt van plan om naar SLI over te stappen. Ik verkoop dan liever mijn oude kaart om dan een nieuwe te kopen ipv te investeren in een oude kaart. Omdat het een SLI moederbord is, heb ik gekozen voor de corsair RM650x, maar dit kan waarschijnlijk veranderen naar een corsair rm550x.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor moederbord en gpu het liefst MSI. Ik moet helemaal niets hebben van ASUS. (Ik heb er namelijk niet de beste relatie mee.)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst neutrale kleuren zoals zwart. De case die ik heb gekozen heeft namelijk een meegelverde rgb led strip en dit werkt niet altijd evengoed samen als je componenten opvallende kleuren hebben.

Ga je overklokken?
Ik ben student toegepaste informatica en ben dit dus misschien wel eens van plan. Ik kies sowieso voor de 7700k dus dit is niet echt iets wat verandert moet worden.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb graag suggesties over wat ik misschien beter nog zou aanpassen.
Zelf twijfel ik namelijk ook nog of ik een gtx 1070 of gtx 1080 zou kiezen. Ik twijfel daarnaast ook nog of ik misschien beter de GAMING X versie kies ipv de ARMOR. De ARMOR is zwart en wit en past dan weer beter, maar ik heb ook gehoord dat deze veel slechter koelt. Is dit correct?
Als moederbord heb ik hier de MSI Z270 SLI PLUS, maar twijfel ook nog tussen de Z170 SLI PLUS en de Z270 GAMING PRO CARBON.
De case staat zo goed als vast.
Daarnaast weet ik niet of de Corsair rm650x niet een beetje te is en dat de Corsair rm550x misschien goed genoeg is.
Is het misschien interessanter te wachten tot de 8ste generatie van intel uit is om te zien of deze interessant zijn of voor een eventuele prijsdaling voor de processor en de moederborden?

Met welke winkels wil je samenwerken?
Ik zou het liefst enkel samenwerken met Megekko, Azerty, Alternate België, Art&Craft België, Bol.com België.
Als ik alle componenten enkel bij deze winkels zou bestellen, kom ik op een prijs van +- €1525 (zonder besturingssysteem).

Configuratie tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 332,25€ 332,25
1MSI Z270 SLI Plus€ 124,95€ 124,95
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 575,-€ 575,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1Phanteks 4-Pin RGB LED Adapterkabel Aura€ 2,99€ 2,99
1Cryorig H7€ 34,-€ 34,-
1Corsair Gaming K55 RGB (Azerty Belgisch)€ 55,35€ 55,35
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1LG GP57EB40 Zwart€ 20,-€ 20,-
1Corsair RM650x Zwart€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.483,93

Als er nog vragen zijn, mag je ze altijd stellen, het is namelijk veel informatie en het kan dus ook zijn dat ik iets vergeten ben.

ALVAST BEDANKT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Prima lijst, valt weinig aan op te merken. Enige puntje is dat je geheugen op 3GHz loopt en Intel bordjes ondersteunen maximaal tot 2,4GHz. Je kan dus trager geheugen nemen, tenzij je wil overclocken met XMP profielen wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

550w voeding is meer dan genoeg. Je zou dan een Seasonic Focus Plus Gold 550w kunnen nemen. Kwalitatief vergelijkbaar met de RMx echter 10% goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiVM
Ik laat even weten:

Ik ben gegaan voor de Corsair RM550x. Deze is inderdaad voldoende voor alle componenten, maar heb gemerkt dat wanneer je alles intensief gebruikt door bv geen FPS limiet in te stellen en boven de 100 FPS te gaan, dat men dan een fluit toon gaat kunnen horen. Klinkt als COILWHINE. Ik dacht dus eerst dat het mijn GPU was, maar men buur heeft exact dezelfde (MSI GTX 1080 GAMING X). We hebben die dan eens in mijn build gestoken en konden toen vaststellen dat het de PSU was.

Conclusie:
Als je dus een i7 en een GTX 1080 hebt, ga dan niet voor maar 550 Watt als je graag FPS hebt boven de 100 of wilt spelen zonder FPS limiet. Bijvoorbeeld om benchmarks te doen. Met 650 Watt zal je nog ademruimte hebben en met 550 Watt jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keije R
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-04 10:19
koop een windows cd key voor 15 eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

MattiVM schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:51:
Ik laat even weten:

Ik ben gegaan voor de Corsair RM550x. Deze is inderdaad voldoende voor alle componenten, maar heb gemerkt dat wanneer je alles intensief gebruikt door bv geen FPS limiet in te stellen en boven de 100 FPS te gaan, dat men dan een fluit toon gaat kunnen horen. Klinkt als COILWHINE. Ik dacht dus eerst dat het mijn GPU was, maar men buur heeft exact dezelfde (MSI GTX 1080 GAMING X). We hebben die dan eens in mijn build gestoken en konden toen vaststellen dat het de PSU was.

Conclusie:
Als je dus een i7 en een GTX 1080 hebt, ga dan niet voor maar 550 Watt als je graag FPS hebt boven de 100 of wilt spelen zonder FPS limiet. Bijvoorbeeld om benchmarks te doen. Met 650 Watt zal je nog ademruimte hebben en met 550 Watt jammer genoeg niet.
Dit komt niet door het stroomverbruik.
Als de 1080 dichtbij het stroomverbruik zat, dan hoor je de fan harder blazen. Meer niet.
Coil whine is net zoeits als silicon lottery. Je hebt het of je hebt het niet.
Source: Fury/1080ti gerund op 450 en 550w voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
Dit komt niet door het stroomverbruik.
Als de 1080 dichtbij het stroomverbruik zat, dan hoor je de fan harder blazen. Meer niet.
Coil whine is net zoeits als silicon lottery. Je hebt het of je hebt het niet.
Source: Fury/1080ti gerund op 450 en 550w voedingen.
Ik hoor een geluid (niet storend) bij hoge/zware prestaties (zelfs met lock op max 60 fps) dat KLINKT als coilwhine maar niet komt van de GPU, maar duidelijk van de PSU.
Pagina: 1