Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Juniper SXR port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Mijn vraag

Bij een kennis van mij is onlangs een Camera Systeem + NVR geplaatst werkt lokaal allemaal goed. Nu wil mijn kennis de beelden ook buitenshuis zien. En mij gevraagd of ik even naar zijn modem kan kijken of dat te regelen valt.

Nu ben ik niet bekend met Juniper hardware, maar er moet dus een poort opengezet worden naar de NVR namelijk 37777.

Wie heeft hier ervaring mee en wil dat hier kort uitleggen. Het moet mogelijk zijn om het via de GUI te doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Router/Firewall: Juniper SRX100

NTU: Alcatel Lucent OS6250-8M

NVR: Dahua DH-NVR4108-P

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Dat port forwarding bij Juniper destination NAT word genoemd.

Hier een link naar CLI configuratie:

https://www.juniper.net/d...nslation-configuring.html

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom wil je het perse via de GUI doen als je al een gedetailleerde handleiding hebt hoe het op de CLI moet? Als je écht zo bang bent voor de CLI, is het misschien beter als je helemaal weg blijft van de Juniper.

Edit: Op de eerste pagina als ik google op "Juniper SRX100 NAT GUI": YouTube: How to Create NAT on Juniper Firewall Device. Was dat nou zo moeilijk?

[ Voor 32% gewijzigd door TommyboyNL op 27-08-2017 13:17 ]

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Topicstarter
TommyboyNL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:15:
Waarom wil je het perse via de GUI doen als je al een gedetailleerde handleiding hebt hoe het op de CLI moet? Als je écht zo bang bent voor de CLI, is het misschien beter als je helemaal weg blijft van de Juniper.

Edit: Op de eerste pagina als ik google op "Juniper SRX100 NAT GUI": YouTube: How to Create NAT on Juniper Firewall Device. Was dat nou zo moeilijk?
Omdat het volgens forum reacties het via GUI kan, maar er is nergens een goede handleiding te vinden.
En ik ben niet bang voor CLI, maar ik wil eerst vaker oefenen met CLI voordat ik het ook echt uitvoer.

Die had ik ook al gevonden, dat fimpje gaat niet over een SRX100 van Juniper, en heeft een totaal andere GUI. Maar bedankt!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misschien is het dan handig dat je aangeeft welke softwareversie er op de betreffende SRX100 draait. Het klinkt trouwens als een zakelijke omgeving, Juniper spul is nou niet bepaald consumentenspul. Wellicht de leverancier van het ding vragen om dit toe te voegen?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Niet echt on-topic maar ik hoop dat je die NVR naar de laatste firmware gebracht hebt? Die dingen zijn zo lek als een mandje... Komt men geregeld tegen in botnets...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TommyboyNL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:31:
Misschien is het dan handig dat je aangeeft welke softwareversie er op de betreffende SRX100 draait.
Nou, belangrijker is dat dat filmpje van jou gaat over een Netscreen apparaat en die draaien compleet andere software (ScreenOS) dan SRX'en (JunOS).

In de GUI, die over 't algemeen niet als heel nuttig wordt bestempeld, gaat configuratie van destination nat op dezelfde manier als de CLI alleen moet je de stappen handmatig uitvoeren. Je moet dus eerst een destination pool aanmaken, dan een ruleset, etc.

IMO kun je beter gewoon meteen de CLI gebruiken. Die stap-voor-stap instructies zijn uitgebreid genoeg, als je 'commit confirmed' gebruikt kan er niet echt iets fout gaan. Bij 'commit confirmed' moet je, als de configuratie eenmaal gecommit is, binnen 5 minuten nog een keer committen om de configuratie permanent te maken, anders wordt 'ie teruggerold. Mocht je iets gedaan hebben dat er voor zorgt dat 't hele zooitje niet meer werkt, dan confirm je niet en krijg je na 5 minuten je originele config weer terug.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Blijf weg van de GUI, daar krijg je alleen maar hoofdpijn van bij een SRX, en zeker de 100 (rete-traag)
Doe het lekker in de CLI, de handleiding die je hebt gevonden klopt, het staat daar duidelijk uitgelegd wat je moet doen. En ja, dit werkt wel even anders als met een consumenten routertje met een "firewall"functie.

Verwijderd

Probeer het inderdaad via de CLI. Je kunt overigens je commit confirmed tijd ook verkorten of vergroten door bijv. commit confirmed 1 (1 min) te typen.

Als het je helemaal niet lukt wil ik je ook wel uitleggen hoe het via de GUI moet. Overigens zou ik ook als je de GUI gebruikt alsnog een commit confirmed command gebruiken in de CLI, dat kan voor zover ik weet niet via de GUI.
Pagina: 1