Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik start met een master ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb weinig kennis van laptops, dus zou graag jullie advies willen. Misschien goed om te weten dat ik een externe harde schijf van WD Elements met 1tb heb die ik voor geheugen kan gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
Studie, schrijven van scriptie dus Word & surfen op internet
+ Netflix

Wat is je budget?
500 - 700 max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil hem elke dag mee kunnen nemen naar college. Daarnaast zit ik vaak vier uur of meer in de trein dus is accuduur heel belangrijk. Wat ik op internet gelezen heb is een 13/14 inch laptop dan het makkelijkste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Misschien een van deze:
pricewatch: HP 14-bp090nd
pricewatch: HP Envy 13-ab000nd
pricewatch: Asus Vivobook A405UA-BM256T

Dus samenvattend een basis laptop, met een goede accu, voor studie en Netflix, die een aantal jaren mee kan. Hebben jullie een advies wat voor laptop geschikt kan zijn? Of meer informatie waar ik op moet letten?

Alvast dank!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 11:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Deze word je denk ik blij van: V&A aangeboden: Nieuw: HP EliteBook 820 G3 / Core i5 / 8GB DDR4 / 256GB M2 SSD
(de dock erbij nemen is ook een aanrader, kun je de lader mooi in je tas laten voor onderweg)

Waarom je/ik hier blij van wordt: zakelijke laptop die normaal veel duurder is (maar nog wel ruim garantie heeft op deze manier), tegen een stootje/wat vocht kan dus geschikt om vaak mee te nemen, fijn meeneem-formaat 12,5", mat scherm dus stuk minder last van irritante reflecties (!), extra's zoals toetsenbordverlichting en fingerprintscanner, ruimte om een SSD erbij in te plaatsen (!), windows 10 pro licentie.

<pet peeve>Een harde schijf is niet voor geheugen, maar voor opslag</>

[ Voor 34% gewijzigd door dragon2 op 27-08-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor suggestie. Ben enkel wel opzoek naar een nieuwe laptop.

Iemand die advies kan geven over de laptops die ik noem? Is 8gb ram echt de investering waard of moet 4gb voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik verwacht dat eigenlijk vrijwel iedere nieuwe laptop zal voldoen aan je wensen.

Uit de Laptop Best Buy Guide Augustus 2017 komt de Lenovo IdeaPad 510 als beste uit de bus als basislaptop (< €700). Deze laptop heeft ook een S versie die een 14" scherm heeft.

Misschien is deze laptop wat voor je? Ik zal bij je keuze in ieder geval zorgen dat deze een SSD-schijf heeft en beschikt over WLAN 802.11ac (om hem wat toekomstbestendig te maken).

Succes.