Toon posts:

Net 8800 GT gekregen, gebruiken in combinatie met 1070?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen! Ik heb zonet een 8800 GT van een vriend gekregen, in redelijk tot zeer goede staat. Momenteel heb ik een 1070 kaart waarmee ik 2 monitors draai. Nu vraag ik me af of het miss beter/mogelijk is om de 8800 te gebruiken voor 1 monitor (die waar ik dan niet op game) en de 1070 voor de andere? En is misschien SLI mogelijk en een betere optie (wat me al niet lijkt, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid).
...

De relevante hardware is:
GPU: GTX 1070
CPU: intel I5-6500 3.20GHz
Moederbord: MSI Z170A Pro Carbon

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-08-2017 22:50)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 00:55
Ik zou het niet doen.

SLI is niet mogelijk, en het gebruiken van twee verschillende kaarten werkt eerder averechts in de meeste gevallen. Misschien dat er een enkele game is waarin een dedicated physx kaart nog een beetje in je voordeel werkt, maar ik betwijfel of je dat überhaupt gaat merken met een 1070 ernaast.
Daarnaast vraag je extra vermogen van je voeding (een 8800GT is immers een mid-high end kaart qua stroomverbruik) en introduceer je meer hitte en lawaai in je kast.

Je haalt je meer gedoe op de hals dan voordeel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:55

rdejongjr

Gnome

Sli kan niet met ongelijke kaarten, je kunt hem we voor physics inzetten.
hitte, stroomverbruik, ruimte en gebrek aan ondersteuning wegen er ook niet tegenop.

Je kunt vaak wel de gpu van je processor aan zetten voor het scherm waar niet op gegamed word. Staat vast wel in de handleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10 00:10
Het aansturen van een tweede beeldscherm kost je GPU letterlijk geen meetbare performance, gewoon niet nodig dus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 00:55
Ik zou het niet doen.

SLI is niet mogelijk, en het gebruiken van twee verschillende kaarten werkt eerder averechts in de meeste gevallen. Misschien dat er een enkele game is waarin een dedicated physx kaart nog een beetje in je voordeel werkt, maar ik betwijfel of je dat überhaupt gaat merken met een 1070 ernaast.
Daarnaast vraag je extra vermogen van je voeding (een 8800GT is immers een mid-high end kaart qua stroomverbruik) en introduceer je meer hitte en lawaai in je kast.

Je haalt je meer gedoe op de hals dan voordeel.