Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 11:43
Ik heb sinds 1 van de updates van windows 10 dat ik mijn wachtwoord steeds moet invoeren voordat windows opstart. Ik krijg dit niet ongedaan gemaakt. Ik gebruik 1 administrator account, als ik bij windows gebruikers accounts kijk is dat ook het enige account dat ik zie.
In windows instellingen heb ik bij aanmeldingsopties bij: "Wanneer moet een wachtwoord worden vereist als u bij uw computer terugkomt" NOOIT geselecteerd, dit hielp niet.

Ik heb na wat googlen via WIN+X > Uitvoeren > netplwiz het vinkje uitgezet dat gebruikers een wachtwoord moeten opgeven (zie onderstaande afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://www.nielsvos.com/win.gif

Ook dit helpt niet.

Ik zie wel dat er in dit scherm 3 gebruikers staan, wellicht zit daar een hint. Ik kan ze alleen niet selecteren, alleen de onderste is automatisch geselecteerd. Ik kan dus niet de andere selecteren om ze te verwijderen of iets dergelijks.

Iemand hier een idee hoe ik dit kan fixen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Als je dat vinkje weghaalt en op "ok" klikt zou je een popup moeten krijgen waar je de credentials in moet vullen van de gebruiker die automatisch inlogt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 27-08-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
Het vinkje is al weg en dat lost het probleem niet op.

Ook niet als ik het opnieuw aanvink en weer uitvink en vervolgens mn wachtwoord invul.

[ Voor 45% gewijzigd door AkiraVos op 27-08-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Gebruik je lokaal account of een Microsoft account?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij de username die automatisch moet inloggen wel je hele e-mailadres zonder tikfouten ingevoerd?

Standaard staat daar bijvoorbeeld voor het MS Account piethein@hotmail.com als username piethein, maar dat is niet de daadwerkelijke user waarmee wordt aangemeld, dat is namelijk wel degelijk piethein@hotmail.com.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 23:37
inderdaad opletten voor tikfouten (staat keyboard-layout juist?). Verder even online inloggen op je hotmail-account en kijken of dat zonder problemen verloopt. Indien dit problemen blijft geven zou ik voorstellen dat je toch je windows even opnieuw installeert (shfit ingedrukt houden en kiezen om opnieuw op te starten, dan kiezen om windows opnieuw in te stellen).

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
Ja ik kan wel gewoon inloggen, alleen ik wil niet dat ik mijn wachtwoord moet intikken.
Een fout in de username lijkt me dus onwaarschijnlijk.

@r44 Ik gebruik een hotmail account om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkiraVos
Voor de geinteresseerden, het is, vermoedelijk na een update van windows, vanzelf weer verdwenen dat ik moet inloggen...
Pagina: 1